obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Satalietevraag.
Hikmet24
Goedendag mensen,

Ik wil het volgende ff kwijt, Kan ik met een oude schotel + oude antene kabel + een HD oog voor de schotel en met een HD satalietdecoder HD beeld ontvangen?

Of moet ik de schotel en de antenne kabel vernieuwen om HD beeld te ontvangen met een HD satalietdecoder?

Volgens mij moet ik met een oude schotel + oude antennekabel HD beeld gewoon kunnen ontvangen...
Graag jullie antwoord.

Mvg,
 
mesa57
Kun je die vraag niet beter op een SAT forum stellen ?
 
Hikmet24
waarom? Dit is een algemene forum site, en er staat nergens bij wat ik wel mag vragen en wat niet. Dus ik snap je kritiek niet...

En trouwens ik ben heus niet de enige op dit forum die een schotel gebruikt.
 
Zippo
Hier is ook wel kennis over satelliet ontvangst aanwezig.
B.v. Black Tiger die hier ook als mede beheerder actief is.

Maar je kunt het ook op zijn eigen forum proberen op satellitefun.org
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
Het is geen kritiek hoor, het lijkt me alleen handiger. Er zitten hier wel mensen met SAT kennis, maar dat is een beperkt aantal. Op een SAT forum krijg je waarschijnlijk sneller antwoord. Dit is trouwens geen algemene forum site, maar een forum voor Ziggo gebruikers.
 
Black Tiger
Toevallig zit er ook iemand van een SAT forum hier, dus je boft.Smile

Quote

Ik wil het volgende ff kwijt, Kan ik met een oude schotel + oude antene kabel + een HD oog voor de schotel en met een HD satalietdecoder HD beeld ontvangen?

Ja dat kan, zolang de antenne kabel tenminste goed is, geen roest of vocht in de kabel.
Een HD oog bestaat niet, ik neem aan dat je een universele lnb bedoeld. Deze zijn geschikt voor zowel analoge, alsook digitale en HD ontvangst.

In principe moet je daar gewoon satellietbeeld mee kunnen ontvangen.
Denk er wel aan dat digitale satelliet enorm nauw luistert, staat je schotel een millimeter of 2 verkeerd, heb je alleen nog blokjes of zelfs helemaal geen beeld meer.
Afstellen kun je om die reden het beste met een meter doen.
Greetings, Black Tiger
 
Hikmet24
En daar heb je onze Black Tiger Grin, hoe is het dan? Lang niet gesproken?

HD oog bedoel ik dus wat jij bedoelt , Universele Inb. Er staat een 1080P Full HD logo op het doosje vandaar me opmerking over HD oog Grin

Kabel is wel in orde is amper 3 jaar oud. me ouders hadden het niet meer nodig dus heb ik de zowel een 70cm schotel als een antenne kabel, bovendien heb ik alle bevestigingspunten nog :-) scheelt me toch wat centjes ..
Na lang erover na denken heb ik toch besloten om voor satelliet te gaan. Ik heb een twin satelliet decoder gevonden die zowel DVB-S(1+2) aan kan als DVB-C en DVB-T. En hij heeft de mogelijkheid om een smartcard ( CI+) te lezen dus kan ik met 1 decoder en satellietbeeld ontvangen en digitale beeld van een kabelmaatschappij :-) En het mooiste is ik kan HD zenders ontvangen met dit decoder :-)

Hier gaat om deze decoder. Veel opties voor weinig geld ,210 euro is het waard voor dit apparaat he, vind je niet?

http://www.gigablue.de/index.php?option=com_content&view=article&id=71&Itemid=53&lang=en
Hikmet24 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Black Tiger
Oh mij mij gaat het wel zijn gangetje, en met jou?Smile

Lijkt me in elk geval een leuke ontvanger, alhoewel ik hem verder niet ken.
De Sunray SR-4 is momenteel nogal populair, die kan dat ook en heeft ook nog wifi erbij en je kunt er Enigma2 op draaien als ik het goed heb.
Die ligt ook ongeveer rond die prijs.

Ben benieuwd van je te horen of deze Gigablue ook Enigma2 aan kan. Want het is zeker een interessante ontvanger voor die prijs!
Greetings, Black Tiger
 
Hikmet24
als eens wat blijvend warmer zal worden zal ik me veel beter voelen Grin ik begin me aardig te storen aan dit koude weer van dit koude kikkerland ,maar verder gaat het ook z'n gangetje :-)

deze decoder is ,is zeker strak en zit er gelikt eruit :-) Deze ontvanger kan Enigma2 aan. Je kan zelfs door middel van een dongel bekabelde netwerk omtoveren tot een draadloze netwerk. Draadloos netwerk is als optie mogelijk dus een dongel heb je er niet bij zitten . apparaat heeft 2x usb 2.0 aansluitingen. Je kan je externe HD gewoon aansluiten en je kan SATA 2.5 inch HDD erin plaatsen. (FAT32/ NTFS ETC.) Er zit geen limiet erop, kortom dit apparaat heeft net zo veel opties als een duurdere dreambox, het verschil is alleen dat een dreambox 2 smartcard gleuven heeft en dit apparaat heeft 1 , maar dit apparaat heeft twin turners en kan heel goed met beide turners samen werken. Dreambox heeft dan weer geen twin turner (tot zover ik weet) als ik kaart gegevens kan kopiĆ«ren kan ik dat net zo makkelijk als bij een dreambox want dit apparaat ondersteunt vrijwel elke plugin wat voor de dreambox is gelanceerd! Apparaat ondersteunt HDMI vanaf 1.3. Alleen ik vraag me af hoe de IPTV technologie is toegepast op dit apparaat.... Jammer dat jij dit apparaat niet kent, anders had je dit willen vragen... Het decoder heeft een LAN poort en haalt informatie van internet eruit, ik ben in staat om een uitzending op te nemen op een externe schijf of op een flash disk. Alleen kan ik een uitzending pauzeren of terug spoelen? Zo ja hoelang kan ik iets terug spoelen?.. dat wil ik graag weten.. wat heel verwarrend is , de ene site zegt dat deze decoder IPTV volledig ondersteunt en de andere zegt dat het decoder het niet ondersteunt... Alleen deze decoder weergeeft het beeld tot 1920x1080i geen 1080p helaas. Maar het beeld wordt wel geĆ¼pscrald , denk je dat ik iets zal merken op me full hd tv??

Zo heeft elke decoder wel een nadeel, en bij deze is het frimware upgrade toepassen.. Soms kan het voorkomen dat het upgraden verkeerd gaat waardoor hij vastloopt of zelfs alles kwijt kan raken dus een back-up maken is wel zo handig.. Ben ik er achter gekomen.

Jij hebt er wel meer verstand van, maakt het wat uit van waar je de decoder bestelt? Want in Duitsland is die 203 Euro en hier 210 Euro. En verder hoor ik affentoe dat ,decoders uit Nederland beveiligd zijn waardoor men niet of beperkt buitenlandse zenders kan ontvangen.. Klopt dit gezegde of??
Gewijzigd door Hikmet24 op 15-05-2013 00:03
 
Black Tiger

Quote

maar dit apparaat heeft twin turner

Een triple tuner zelfs, hij kan immers C, T en S ontvangen.

Ja inderdaad jammer dat ik hem niet ken maar ik moet er ook bij zeggen dat ik van geen enkele ontvanger of TV nog iets van IPTV getest heb.

Quote

En verder hoor ik affentoe dat ,decoders uit Nederland beveiligd zijn waardoor men niet of beperkt buitenlandse zenders kan ontvangen..

Nee da's bull... dat is alleen van toepassing bij CD goedgekeurde ontvangers.
Je kunt hem dus rustig hier kopen, mag dan wel 7 euri duurder zijn, maar is wel fijn als de garantie wat dichterbij is.
Mocht ie terug moeten heb je die 7 euro al snel aan verzendkosten terugverdient volgens mij.Smile

Er zijn nog geen uitzendingen in 1080p dus alles wordt geupscaled.
Er zijn wel ontvangers die 1080p aan kunnen en 1080i. Ik heb wel eens op een goede Sony TV ietwat verschil gezien tussen een ontvanger met 1080p en 1080i.
Ligt vermoedelijk ook wel aan de kwaliteit.
Beiden deden het beeld upscalen, maar die met 1080p gaf net iets mooier beeld.

Dat was raar genoeg het verschil tussen een goedgekeurde CD ontvanger (ben de naam effe vergeten) met 1080p en een VU+Duo met 1080i.
Maar dan moet je ze dus wel meteen achter elkaar kunnen zien of naast elkaar anders merk je het verschil niet.

Ik heb ook al apparaten gezien waarbij je dus geen verschil zag. Zoals gezegd... het is allemaal geupscaled. De meeste uitzendingen zitten als het goed is zelfs op 720p anders zou het ook weer meer bandbreedte kosten.
Dus ik denk dat je jezelf daar niet al te druk over hoeft te maken.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Satalietevraag.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie