obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
office Plus
Leclaire
Onlangs ziggo office plus aangeschaft met pin en 4 tel lijnen.
Internet werkt al het migreren van de tel lijnen zal eind juni plaats vinden.
Ik heb toch een probleempje met het verdelen van de internet verbinding.
Situatie is als volgt: Ziggo kabelmodem naar router, deze router heeft een uitgang voor internet en moet dus via een switch naar de computer worden gebracht. tot dusver alles duidelijk. Nu wil ik een draadloze router ( Linksys E2000) achter deze switch hangen maar krijg dit niet aan het werken.

Wie heeft een tip,
Ad.
 
MaXMhZ
Welke router?

Gewoon de Linksys E2000 ingestelt als switch alleen gebruiken achter de kabelmodem

Bij de meeste routers kun je de LAN1-LAN4 aansluitpunten als switch gebruiken door alleen alles hierop aan te sluiten; dus Kabelmodem -> LAN1, LAN2-LAN4 -> Computers. De Uplink/Internet aansluiting (voor het aansluiten op de kabelmodem)gebruik je dan gewoon niet. Dit heeft als voordeel dat je meteen af bent van port-forwarding. Als nadeel is te noemen dat de router firewall (bij de meeste routers) dan niet meer werkt. Ook staan de computers volledig open richting internet, dus wel een firewall op de computers draaien. Kijk even op http://filehippo.com. Daar vind je verscheidene goede gratis firewalls.

Als je de router op deze manier als switch gebruikt, kun je de WiFi gewoon blijven gebruiken.
DHCP op de E2000 uitschakelen. De kabelmodem wijst al local IP adressen toe aan het netwerk).
Gewijzigd door MaXMhZ op 29-05-2013 16:23
 
Leclaire
Er is door Ziggo een Router Juniper SRX gemonteerd welke ook door Ziggo is geconfigureerd, volgens de monteur is hier maar een uitgang actief.!!!
In de handleiding (installeren internet plus mei 2010) staat op blz 9 een schema.
Wij hebben 8 vaste IP adressen toegewezen gekregen.
 
Black Tiger
Ik kan me vergissen maar volgens mij kun je gewoon gratis support krijgen voor zoiets als je Ziggo Zakelijk hebt.
Voor zover mij bekend worden bij zakelijk ook de modems door Ziggo beheerd en kunnen zij evt. instellingen makkelijk voor je wijzigen.

Als er maar 1 uitgang actief is dan is dat normaliter LAN 1.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Voor hulp bij het aansluiten kun je ook de klantenservice van Ziggo Zakelijk bellen. Onze zakelijke helpdesk is te bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 08:00 - 20:00 uur en zaterdag tussen 10:00 - 17:30 uur op telefoonnummer 0800-0620.
Ziggo WebCare Jelle
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'office Plus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie