obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Wifispot en dns
Kaki
Ik kan met mijn smartphone zonder problemen inloggen op wifispots, maar met mijn Bullet M5 (AirOS) lukt het mij niet. Een DNS probleem. Weet iemand de huidige DNS-adressen van Ziggo?
Of andere slimme tips om in te loggen met een routertje, i.p.v. pc, laptop, tablet of smartphone??
 
kobus1960
Lukt dat niet met Google DNS? 8.8.8.8 en 8.8.4.4.?
 
Kaki
Dank voor de snelle reactie, maar wat ik zoek, staat er niet bij.
Even ter verduidelijking: Ik gebruik in mijn caravan een Bullet M5 (met externe antenne) met daaraan een miniroutertje om zwakke wifi-signalen op de camping op te vangen en versterkt uit te zenden in mijn caravan. Ik kan dan met tablet en smartphone via mijn eigen hotspotje internetten. Maar die Bullet M5 (met AirOS) geeft wel een verbinding met de Ziggo Wifispot, maar geen internet (DNS lookup probleem). Dus wellicht iets met de DNS instelling. Maar wat...?
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Als ik op internet zoek naar instellingen voor dit apparaat zou ik (bijna) zeggen dat dit volgens mij niet gaat werken, zover ik de mogelijke in te stellen opties doorneem. Je moet namelijk na het verbinden met de hotspot de gebruikersnaam en wachtwoord, welke je in Mijn Ziggo vind opgeven. Volgens mij kun je dit nergens instellen. (Let wel, ik heb met dit apparaat geen ervaring en dit baseer ik alleen op info welke ik via google kan vinden! en vanuit Ziggo ondersteunen we dit ook niet).
Gewijzigd door Ziggo-WebCare_Jelle op 15-07-2013 16:53
Ziggo WebCare Jelle
 
Kaki
Ik moet wel in de Bullet gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. De Bullet ziet zelf welk beveiligingsprotocol er wordt gebruikt en dat klopt: EAP-PEAP. Ik krijg dan ook wel verbinding met het netwerk, maar met een DNS-fout.
Met de Google-DNS lukt het ook niet. Die gebruik ik wel voor andere wifipunten (waar de Bullet wel op werkt)
Dus ik dacht: misschien heeft Ziggo een eigen DNS-server die ik hier kan gebruiken?
 
Ziggo-WebCare_Jelle
De DNS adressen van Ziggo zijn: 212.54.40.25 en 212.54.35.25.
Ziggo WebCare Jelle
 
Kaki
Hartelijk dank maar helaas: die vond ik ook al op het www en natuurlijk geprobeerd. Zonder succes. Helaas.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifispot en dns', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wifispot laptop Klacht over Ziggo : 8 08-05-2014
Advertentie