obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
[Opgelost]router achter router; bridge of accespunt?
patser
Straks komt de heer Ziggo om een modem plus router aan te leggen. Dat gebeurt helaas in de kelder, waarboven stalen balken en gewapend beton. De bedoeling is om deze router alleen als bridge in te stellen, en met een draadje router 2, Asus RT-N66U, boven als inlogpunt en WiFibron in te stellen.
Wie zou me kunnen uitleggen wat de voor- en nadelen zijn van een bridge als router 1 naar router 2, dan wel router 2 in te stellen als extra accespoint?
Is de glasheldere uitleg over router achter router op de Ziggo site (www.ziggo.nl/#klantenservice/stappenplannen/internet/router-achter-router) een bridge of een extra accespoint?
Indien géén bridge, waar vind ik een even heldere uitleg daarover?
Hartelijk dank voor iedere suggestie.
 
briolet
De mooie uitleg van Ziggo werkt alleen goed als er op de eerste router geen apparaten aangesloten worden die toegang moeten hebben op apparaten achter het tweede modem. (En vise versa)

Ofwel, router 1 heeft dan alleen internet toegang en niet op je thuisnetwerk. (mooi voor een wifi gast-toegang, maar niet in een kelder).

Brigde mode is het beste in jouw geval, maar dan wordt je van de WifiSpots uitgesloten.
 
patser
Hartelijk dank voor het snelle antwoord!

Hoe maak ik precies die bridge modus? Dus hoe router 1 in te stellen en hoe router 2?
Als ik van Wifispot service wordt uitgesloten, kan ik dan zelf ook geen gebruik maken van Wifispots elders? Hoe dat te verhelpen, indien mogelijk?

Dank voor iedere bijdrage.
 
Zippo
Andere optie is "semi bridgemode" oftewel alle poorten forwarden naar de 2e router. (alle poorten forwarden kan ook met de DMZ optie).
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet

Quote

Zippo schreef:(alle poorten forwarden kan ook met de DMZ optie

Dat is het Ziggo stappenplan uit de eerste post. Wink En dat is de makkelijkste oplossing als je de WifiSpots van anderen wilt gebruiken. Jij moet dan jouw spot in de kelder ook aan laten. Een knappe bezoeker die daar verbinding mee kan maken. Grin Zelf heb ik een werkruimte in de kelder en een Wifi zender bovenaan de trap staan om daar ook ontvangst te hebben. En er dringt absoluut geen andere zender door in de kelder. Dus andersom vast ook niet.

Als je dat stappenplan volgt, kun je de tweede router configureren alsof dat de enige router is. En als je ooit problemen krijgt, kun je altijd nog de ziggo router in brugmode zetten zonder dat je verder iets aan je tweede router hoeft aan te passen.
 
patser
hartelijk dank voor alle bijdragen. Alles lijkt het inderdaad te doen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost]router achter router; bridge of accespunt?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Meridian 218 achter Connectbox Eigen netwerk : 1 25-10-2017
Al 2 weken kan Ziggo mijn Ziggo modem niet in bridge-modus zetten Klacht over Ziggo : 5 04-10-2016
Advertentie