obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
ervaringen opzetten webserver?
martinus
ik wil eigenlijk via mijn eigen netwerkje een webserver opzetten.

dit omfat ik veel aan 4x4 rijden doe en de filmpjes met mijn medemodderaars wil delen.

ik heb uiteraard ook gewoon een webpagina maar die filmpjes zijn mij te groot om ze iedere keer ff te uploaden

moet ik in de modem van @home nog wat openzetten van poorten? en hoe?

daarna gaat ie naar me router,....daar zal ik ook wel poorten open moeten zetten, dat wordt ff goeeglen Pfft
 
Zippo
Voor een webserver moet je poort 80 open zetten van je roueter en naar het ip van je server 'routen'.

In het kabel modem hoef je niets speciaals te doen.


Met welk besturingssysteem wil je een server op gaan zetten? Linux of Windows? Voor beide is een mooie gratis pakket beschikbaar, XAMPP
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
proxydude
Je moet er wel rekening mee houden dat het ook niet snel zal gaan werken met filmpjes tenzij je een goede upload heb maar dat zal wel niet.
 
Zippo
Een vast ip adres op je Lan is wel aan te raden!

Een goede router kan aan de hand van het mac adres of computer naam altijd het zelfde ip adres toewijzen een een specifieke computer.

Forward port 80 naar die specifieke pc en je webserver werkt.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Een variabele ip werkt zolang de router niet is gereset. Beter is het dus om een vast ip adres toe te wijzen via je router.

Stel je hebt 3 pc's achter je router 'hangen'. Alle 3 de pc's gebruiken poort 80 om informatie van internet op te halen. Dit is geen enkel probleem. Echter nu moet 1 van die pc's voor webservertje spelen. Iemand op internet vraagt dus poort 80 op in jouw netwerk! Dan moet je wel vertellen welke pc reactie mag geven!

Dat doe je met een portforward.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ervaringen opzetten webserver?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Onderzoek ervaringen afstandsbedieningen. Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 10 11-10-2013
Humax iHDR-5050C (HDTV): jullie ervaringen? Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 11 27-09-2012
Mijn ervaringen als nieuwe Ziggo Alles in 1 Plus abonnee Klacht over Ziggo : 6 21-01-2012
IRHD5100C ervaringen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 9 19-12-2011
Eerste ervaringen Algemeen : 30 23-06-2011
Advertentie