obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Vraag n.a.v. Router achter router stappenplan
claas792
Ik heb de ubee evw 3200 en wifi bereik alleen in huiskamer.
Ik wil dus met een extra router het bereik vergroten zodat ik ook op zolder nog wifi heb. 2e router is asus RT-AC 66u, deze omdat ik begrepen heb dat dit een router is met een goed bereik.

Ik heb het stappenplan op de ziggo site gezien en doorgenomen. Aangezien ik een leek ben op dit gebied heb ik nog de volgende vragen:


1
Moet ik de 2e router aansluiten op de WAN poort van de router of een LAN poort

2
Moet ik de 2e router eerst op mijn PC helemaal instellen confom de gebruiksaanwijzing van asus, dan met de ubee verbinden, en dan het stappenplan op de ubee loslaten, of
eerst stappenplan op ubee loslaten, dan 2e router aansluiten en deze instellen conform diens gebruiksaanwijzing .

3
Moet ik deze 2e router een ander SSID geven dan het SSID van de ubee (en heb ik dan eigenlijk twee draadloze netwerken in huis?)

4
Ik lees in verschillende forums iets over IP-range en uitzetten DHCP. Moet ik daar na het stappenplan ook nog rekening mee houden en zo ja , wanneer moet ik iets aan ip-adrs en DHCP veranderen



Alvast bedankt voor bruikbare reacties
 
briolet
Dat stappen plan is vooral bedoeld voor hen die al een werkende router hadden, en er dan de Ziggo router voor krijgen. Met dat stappenplan hoef je dan eigenlijk niets aan je oude opstelling te veranderen.

Twee routers achter elkaar is vragen om problemen. Het wordt alles veel makkelijker als je er geen router achter hangt, maar alleen een wifi accesspoint. (Of router in brugmode als dat ondersteund wordt door de router, zodat het effectief ook geen router meer is)
 
claas792
Briolet,
bedankt voor je reactie.
Is echter niet echt een antwoord op mijn vraag

Maar waar het om gaat is het volgende.
Tot vorig jaar: Op oude Motorola modem van ziggo (zonder wifi) een Netgear router aangesloten en deze in trapgat van 1e verdieping geplaatst. Hiermee wel een wifi signaal op zolder, echter wel zwak.
Sinds een jaartje: Ubee wifi modem/router. Omdat ik in de veronderstelling was dat wifi standaard uit stond op deze ubee heb ik de motorola vervangen door de uee enalles het zelfde gelaten.
Wifi op zolder zwak tot matig en sinds een half jaar helemaal niet. Ik dacht dat het aan de router van Netgear lag en heb de aanschaf van een nieuwe router uitgesteld totdat deze enkele dagen geleden echt overleed. Ook via kabels geen internet meer op zolder. Toen ben ik er pas achter gekomen dat de wifi op de ubee gewoon aan staat.. Het signaal is alleen te zwak voor op zolder.

Van de sint een een ASus RT-AC 66U gekregen en hiermee wil ik er dus voor zorgen dat ik in het gehele huis (en in de tuin en schuurtje) wifi signaal heb.
De vraag is: hoe kan ik dat nu het beste voor elkaar krijgen?
 
briolet
Bij twee routers achter elkaar splits je het netwerk in tweeën. Apparaten in het ene deel kunnen dan niet praten met het andere deel. b.v. printen werkt niet vanuit het andere deel zonder heel veel extra installaties.

Als je er een tweede router bij koopt, zou ik dus altijd een kopen waar je het routerdeel kunt uitschakelen, waardoor het een gewoon accesspoint wordt. Je zult je handleiding moeten bekijken of je asus dat ook ondersteunt. Als laatste redmiddel kun je nog lan-lan aansluiten. Daar is hier ook veel over geschreven.
 
Rocker
Hoi claas792,

Het is altijd mogelijk maar om het zonder veel problemen te laten lopen zou ik als ik jou was de modem/ router van Ziggo links laten liggen in de router van Ziggo de wifi uitzetten en de dmz host aanzetten dit kun je doen zo als op de site van Ziggo beschreven, de nieuwe router moet dan wel een vast ip krijgen, om het goed te laten werken en kan gewoon via poort 1 van je ziggo router naar de wan/internetingang poort van je nieuwe router geprikt worden.

Na die tijd kun je de kabels die van computers naar de router van Ziggo lopen om prikken naar je nieuwe router en alles zou het moeten doen.

zo niet hoor ik het graag Cool
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag n.a.v. Router achter router stappenplan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Meridian 218 achter Connectbox Eigen netwerk : 1 25-10-2017
Website(s) blokkeren op Cisco router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 07-07-2016
Advertentie