obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Pasv FTP
jslegers
Hallo gebruikers,

Ik heb thuis voor mij zelf een ftp servertje draaien.
Nu wil ik deze benaderen vanaf het internet. Het inloggen gaat goed alleen helaas blijft hij hangen op PASV.

Nu kan de ftp server (vsftpd) op Static zetten en dan werkt het wel.

Nu heb ik in dit forum het volgende gevonden :

http://slacksite.com/other/ftp.html

Ik heb gisteren in mij Ubee modem een forward erbij gezet van poort 10080 naar 10100 naar de ftp server maar helaas werkt dit nog steeds niet.
Kan het zijn dat ik nog iets meer open moet zetten?

Hier de pasv instelling van mijn ftp server :

pasv_enable=YES
pasv_max_port=10100
pasv_min_port=10080
 
Black Tiger
Oh vsftpd, leuk. Draai je op Linux?
Zoja, dan zou het een iptables probleem kunnen zijn.

De pasv instelling van je ftp server is goed. Toch moet je gewoon nast poort 10080-10100 ook poort 21 forwarden naar je Linux ftp server.

Maar als je Linux draait dan draait daarop als het goed is ook een iptables firewall, afhankelijk van de Linux versie die je hebt.

Controleer even met het volgende commando of de verbindingen naar buiten toe wel open staan:
iptables -L OUTPUT

Dat waar hoofdletters staan, moet ook echt hoofdletters zijn.
Als het goed is moet deze op ACCEPT staan.
In dat geval moet je alleen ven de input bekijken.
Je kunt gewoon iptables -L nemen, dan laat hij alle policy's zien, of anders iptables -L INPUT dan laat hij de input zien.
Misschien weet je dit allemaal al, ik zeg het maar voor de zekerheid. Ik heb namelijk het idee dat het daarop blijft hangen.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger

Quote

Nu kan de ftp server (vsftpd) op Static zetten en dan werkt het wel.

Werkt ook op dhcp, maar dan moet hij wel steeds hetzelfde ip krijgen, je kunt middels het mac adres het ip adres reserveren in dhcp van je modem (Ubee of Cisco).
Greetings, Black Tiger
 
jslegers
Hallo Black Tiger,

Heb ip tables nu aangepast. Poort 21 had ik al geforward naar de ftp server (raspberry pi). Tevens ook poort 20 en de range 10080 -> 10100 geforward maar helaas mocht het niet werken. Erg vreemd allemaal. Als ik enable_pasv=NO zet dan doet hij het wel. Als het niet anders kan hou ik het zo wel.
 
Black Tiger
Blijft toch vreemd. Staat de output policy van iptables wel open dan?
Greetings, Black Tiger
 
jslegers

Quote

Black Tiger schreef:

Blijft toch vreemd. Staat de output policy van iptables wel open dan?


Dit krijg ik als antwoord :
pi@raspberrypi ~ $ sudo iptables -L OUTPUT
Chain OUTPUT (policy ACCEPT)
target prot opt source destination
pi@raspberrypi ~ $

Vreemde is een collega heeft dezelfde opstelling ook een RPI met vsftpd alleen die heeft wel een Cisco modem van Ziggo en daar doet PASV ftp het zo zonder aanpassingen. Dus lijkt dan toch een instelling in de Ubee te liggen.
 
Black Tiger
Owz. Ja ik heb ook een Cisco, misschien een of andere beveiligings instelling van de Ubee die het tegen houdt ofzo.
In dat geval kan misschien een van de collega's die een Ubee heeft je meer van dienst zijn.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Pasv FTP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie