obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
eigendomswachtwoord
mennotee
Mijn nieuwe Dell laptop vraagt om een eigendomswachtwoord (van 8 cijfers) welke op het/de modem zou moeten staan (Ubee EVW 321b). Ik heb eerder laptops draadloos aangesloten, en deze vraag is nooit voorbij gekomen.

Deze Dell laptop wenst dit eerst te weten vóórdat het echte wachtwoord (WPA2) dient te worden ingevoerd.

Wie kan mij helpen?
 
briolet
Een eigendomswachtwoord is geen Ziggo feature, dus zal wel iets van Dell zelf zijn en moet je bij Dell of in je laptop zoeken lijkt me.
 
mennotee
Via Google heb ik gevonden dat het eigendomswachtoord vaak onderop het connectie-apparaat (router/modem) vermeld wordt. Ook in de Help-functie van de Dell laptop wordt verwezen naar "onderop het apparaat waarmee de laptop verbinding maakt".

Inmiddels heb ik niet stil gezeten en heb een profiel aangemaakt, waarin ik enkel de SSID en het "eigen" wachtwoord hoefde in te vullen. Hiermee ben ik op internet terecht gekomen. Dus ik blij.

Echter verbreekt de verbinding binnen enkele minuten, dus ben ik er nog niet. Ik heb nu 3 keer een korte tijd verbinding met het internet gehad. Dus snel iets opzoeken kan net, maar zo is het niet de bedoeling. Ik zoek verder. Bedankt voor jouw reactie, Briolet.
 
kobus1960
Vraag je laptop om de WPS code?
 
briolet
@Kobus: Dat zal het idd zijn, de WPS code, want die is ook 8 cijfers lang. Maar waarom noemt Dell dat dan "eigendomswachtwoord".

Alleen is WPS een alternatieve methode om het SSID wachtwoord in te vullen en dat is nu rechtstreeks gebeurd. Dat staat in elk geval los van de wegvallende verbinding.

Misschien een ander vast kanaal instellen?
 
kobus1960
Er zijn Windowsversies die eerst vragen om de WPS.
Welke versies dat zijn, company en/of Spotnet versies.
 
mennotee
Het is een belgische laptop met een Azerty toetsenbord, en soms wat merkwaardig taalgebruik.
Omdat er Windows XP op staat denk ik er beter aan te doen om dit besturingssyteem geheel te vervangen.
Daarna zou het zomaar kunnen dat de verbinding met internet goed opbouwt en blijft staan.
Ik meld me nog wel.
Bedankt voor jullie input.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'eigendomswachtwoord', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie