obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Rare bug
Daeir
Hallo allen,

ik ben laatst verhuist en zit nu in een studio'tje in Enschede. Mijn huisbaas verhuurd het pand ook voor de eerste keer en heeft dus net een nieuw internetabonnement aangevraagd bij ziggo. Bij mijn weten is het een Z1 abonnement met dus als snelheden 30Mbit down en 3Mbit up, kabelinternet. Nu heb ik een laptop en een vaste PC. De vaste PC heb ik aangesloten op de modem met een CAT6 kabel en de laptop via WiFi. Op het moment van testen was ik als enige in huis. Mijn huisgenoten zijn nog bezig met verhuizen.

Ik merkte dat het internet wel erg traag was dus ik heb een aantal testjes gedaan op speedtest.net. Toen ik alleen de laptop via WiFi had aangesloten kreeg ik 12ms pinh, 28Mbit down en 2,9Mbit up. Helemaal perfect dus. Maar toen ik mijn PC aansloot via de CAT6 ethernet kabel kreeg ik op mijn PC(via CAT6) en mijn laptop(via WiFi) hele rare uitkomsten.
De ping was nog steeds rond 12ms de uploadsnelheid ook nog steeds 2,9/2,8 Mbit. De downloadsnelheid echter was gezakt naar 1,6 Mbit en varieert per test tussen de 2,3Mbit met als dieptepunt 0,09Mbit.

Ik plugte mijn ethernetkabel weer uit mijn PC en het internet was weer snel. Denkende dat misschien mijn PC iets aan het downloaden was haalde ik een oude WiFi adapter uit de kast en sloot mijn PC aan via WiFi. Het internet was nog steeds razend snel. Ik sluit de PC weer aan op de ethernetkabel en de downloadsnelheid is weer 1,6 Mbit terwijl de rest gewoon hetzelfde blijft.

Ik heb een maatje van mij geraadpleegd die bij de KPN klantenservice werkt, hij zegt dat de enige logische verklaring is dat de cisco modem kapot is. Een slechte CAT6 kabel zou de WiFi namelijk niet moeten beinvloeden. De PC is niet het probleem denk ik omdat het probleem zich niet vertoont op WiFi. Ook merk ik dat de LAN wel snel is. Ik kan over de ethernetkabel supersnel de router benaderen, maar google laden doet hij een minuut of 10 over.

Ik ten einde raad maar de router gereset en terug naar factory settings gezet. Misschien stond er een setting verkeerd op de router. Toen heb ik een uur of anderhalf gezeten zonder internet. De router kreeg geen WAN ip van Ziggo. Uiteindelijk kreeg hij dat wel en had ik weer verbinding. Het ethernet probleem is echter nog steeds aanwezig.

Ik heb mijn huisbaas gecontacteerd, hij heeft weer Ziggo gebeld. Die zeggen dat ze op afstand niet mis zien met de modem en dat er geen probleem is.

Mijn huisgenoten zijn nog niet verhuist en de router staat in de kamer die op slot zit. Ik kan dus niet zomaar bij de router komen. Wel digitaal, via de browser. Nu is mijn vraag: hebben jullie dit eerder gezien en wat is het beste om te doen? Zelf ziggo bellen en het probleem opnieuw uitleggen, hopen dat ze nu wel willen helpen? Of is er iets wat ik zelf kan doen om het probleem te verhelpen?
 
Zippo
Het zou inderdaad aan de cisco kunnen liggen, maar ook aan de adapterinstellingen van je LAN kaart op de pc.

Je kunt nog het e.e.a. proberen alvorens de cisco aan te wijzen als boosdoener.

- Start je pc op in de veilige modus met netwerk en check de snelheid. Nu wel goed? Dan is een driver, firewall of virusscanner vaak de oorzaak.
- Check of de snelheid van je LAN adapter wel op AUTO staat, ipv 10Mb.
- Je register settings voor de LAN adapter zijn verkeerd, kijk of je die kunt herstellen met het volgende. Twee tips om je LAN netwerk te herstellen.
- Download een bootable Linux ISO (zo eentje die je niet hoeft te installeren op je pc) en start je pc ermee, check je snelheid.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Rare bug', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Knetteren c.q. rare geluiden Digitale radio of televisie storing : 2 09-03-2016
rare modem ( die Ubee draadloos ) Algemeen : 10 06-01-2013
EVM320b - rare IP-range 94.211.xxx.xxx Algemeen : 4 24-01-2012
rare snelheid!!! Snelheid : 3 10-02-2010
Advertentie