Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
compatibiliteitsproblemen van TV's met CI+ modules
|
|
Nick |
Geplaatst op 28-09-2014 22:08
|
Activiteit » den Haag » 2581BC » CI+ Module SMiT Berichten: 5 Lid sinds: 28-09-2014 |
Ik had twee flatscreens met CI+ CAM module en dat werkte goed, kortgeleden heb ik er een derde bij gekocht en ook nieuwe CI+ module en nu zijn er problemen. Ik heb: - Sony Bravia KDL40EX700AEP (2010), deze werkt met SMIT CAM module met CAM build date: Aug 2, 2009, Software version: V1.1 - Samsung UE40H6200 (2014), deze werkt met SMIT CAM module met CAM build date: dec 26, 2011, Software version: V1.0 Ik heb nu bijgekocht - Sony KDL-32R430B, en een nieuwe SMIT CAM module V1.3 (interactief), die niet werkt met een nieuwe CAM v1.3 (interactieve) module. Probleem is: De nieuwe Sony werkt niet met de nieuwe (V1.3) maar wel met de CAM module dec 26, 2011, Software version: V1.0 en niet met de 2009 CAM module (Die overigens een hoger software versie heeft) Upgraden van 'oude' CAM module software is kennelijk niet (meer) mogelijk, maar wat moet ik wel doen om gewoon een zojuist gekochte TV te laten werken. Ziggo zegt dat de TV niet gecertificeerd is maar dat klopt niet en Mediamarkt, waar ik de combinatie gekocht heb, zegt dat ik de software van de nieuw gekochte TV moet updgraden, maar dat gaf ook geen resultaat. Wat moet ik doen?????? Gewijzigd door Nick op 28-09-2014 23:03 |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 29-09-2014 03:02
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
De vraag is eigenlijk of het toestel inderdaad Ziggo gecertificeerd is of alleen CI+ gecertificeerd. Ondanks dat Ziggo wel gebruik maakt van CI+ is dit wel een verschil. Ik ben dus even gaan kijken bij Ziggo en vond dat hij inderdaad zoals jij aangeeft gecertificeerd is voor Ziggo. Dit stond erbij: Quote KDL-32R430B PKG0.800C Dat tweede nummer is de software versie. Het lijkt mij dus dat je toch het beste nog eens contact op kunt nemen met Ziggo. Je kunt ze dan ook vermelden dat op hun eigen website jouw typenummer KDL-32R430B als Ziggo gecertificeerd staat vermeld. Controleer voordien even de softwareversie van je TV of deze overeen komt met bovengenoemde versie. Mocht het niet lukken met de helpdesk, laat het ons dan even weten, dan kunnen we kijken o er andere mogelijkheden zijn. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Nick |
Geplaatst op 05-10-2014 20:58
|
Activiteit » den Haag » 2581BC » CI+ Module SMiT Berichten: 5 Lid sinds: 28-09-2014 |
Black Tiger Bedankt voor de tip, ik heb ondertussen duidelijkheid, de TV is inderdaad Ziggo gecertificeerd, alleen bij Ziggo weten ze niet goed hoe ze eea moeten opzoeken, de TV is van type: KDL-32R430BBAEP maar kennelijk moet je de laatste letters (BAEP) niet gebruiken. Bij Mediamarkt gaven ze de tip om de TV software te upgraden, heb ik gedaan en het werkt nu, maar de versie die er op stond was maar een week oud, dus of dat echt het probleem was is me niet duidelijk, misschien is het zo dat het een paar dagen heeft geduurd voor de smartcard was geactiveerd ... |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 05-10-2014 21:50
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Beste Nick. Ik denk dat er dan vermoedelijk een foutje gezeten heeft in de voorlaatste nieuwe TV software. Normaliter is dat ook een van de dingen die wij als optie geven, software upgraden, maar dat had je al gedaan. Dat is normaliter goed. Het feit dat deze software pas een week oud was en nu dus al weer een nieuwe versie is, doet vermoeden dat daar toch een euveltje in heeft gezeten v.w.b. de CI wat met de laatste software is gefixed. In elk geval fijn te horen dat het gefixed is en bedankt voor de terugkoppeling! Greetings, Black Tiger
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'compatibiliteitsproblemen van TV's met CI+ modules', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Ziggo pakket binnen, volgens modules aangesloten maar geen signaal! | Opleveringsproblemen | : 3 | 02-01-2015 |
Ziggo start met CI+ 1.3 modules voor interactieve televisie | Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. | : 2 | 13-07-2013 |
Advertentie