obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
warme douche
Len
Warme douche uit Zoetermeer,

Vorige week deed plotseling ons internet en de telefoon het niet meer. De televisie deed het nog wel. Ik had ongeveer gelijktijdig veel geraas en gekleun tegen onze buitenmuur gehoord. Toen ik buiten ging kijken zag ik twee mannen waarvan een in Ziggo kleren in een ziggo bestelbus zitten. Ik heb ze toen gevraagd of zij met het distributiekastje aan de buitenmuur bezig waren en of het daardoor kwam dat ik nu geen signaal meet had voor internet en telefoon. Zij bevestigden er aan gewerkt te hebben en zouden even later bij mij langs komen. Na een klein poosje kwamen de beide mannen binnen en droegen allerlei elektronica mee naar binnen. Ik reageerde verbaasd en zij vertelden mij daarop dat zij naar aanleiding van een klacht een storing in het netwerk aan het zoeken waren. Na de bron te hebben gevonden filterden ze mijn internet daaraf en toen was de storing verholpen maar nog niet bij mij natuurlijk. Omdat zij aan de kabel niet konden zien bij welk huis zij moesten zijn sloten zij die kabel, mij dus, maar af als storingsbron. Ik was blij dat ik thuis was want de beide heren hebben gelijk een nieuwe aansluiting aan de muur gemaakt, een nieuw modem geplaatst en de nieuwe samsung decoder/hd recorder, die ik al eerder van Ziggo had gekregen, aangesloten. Ik was nog niet toegekomen aan het aansluiten van dat apparaat want ik zat tegen die kabelspaggeti achter een kast aan te hikken.
Anyway, de boel werd opgeleverd en mijn wifi snelheid was op dat moment ook met een factor twee verbeterd. Ik was gewend om downstream niet veel verder te komen dan een 40mB maar nu kom ik met grote regelmaat boven de 80. En wat nog veel mooier is dat het signaal heel stabiel blijkt te zijn. Dat is wel anders geweest.
Wat de storing heeft veroorzaakt zal ik wel nooit weten want ik heb gelijk de oude instalatie met veel langere kabels afgebroken en opnieuw opgebouwd met de bijgeleverde korte standaard kabels.

In ieder geval is dit avontuur zeer klantvriendelijk afgelopen. Ik hoop dat mijn mijn buren niet al teveel last hebben gehad van de bij mijn installatie veroorzaakte storing maar de oplossing was snel en soepel. Wat mij betreft een voorbeeld van vriendelijkheid.

Len
 
Black Tiger
Een mooi relaas.

En nog mooier dat je zo goed en ook snel geholpen bent.
Met als bijkomend voordeel dat alles ook nog wat sneller werkt.Wink

Bedankt voor het positieve verhaal!Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'warme douche', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie