obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Traag internet en geen telefoon
baarsha
Sinds half november jl ben ik geabonneerd op ziggo alles in 1 90mb.
Ziggo's eigen metingen lijkt te kloppen.
Maar de actuele downloadsnelheid is <10mb.
Ook heb ik sinds die tijd geen telefoon. Dualphone 4088 ofwel RTX4088. (niet gecertificeerd door Ziggo maar wel door Skype)
Wat ik ook geprobeerd heb niets lukt.
De laatste dagen is ook het internet uitermate traag.
Vooral met url wissel. Dit gaat zo niet langer.
Ziggo verschuilt zich achter niet gecertificeerde telefoons.
Nu kunnen ze weer wegkruipen achter de fusie omzwaai.
Ik zal nog wachten totdat ook voor mij in Overveen de wissel een feit is.
Is het niet beter dan zeg ik het abonnement op voor 1 april.

Wie de oplossing weet mag het zeggen.
 
Black Tiger
Wij hebben over die telefoon al eens uitgebreid gesproken op dit forum en het zou ook aan de telefoon kunnen liggen, een defect kan altijd optreden.

Dat was hier (klik) en daar was ik nog aan het wachten tot je met een gewone telefoon zou proberen.
Met een niet goedgekeurde telefoon kom je in elk geval met een klacht niet verder. Je zult echt met een gewone normale KPN telefoon eerst eens moeten testen om dingen uit te kunnen sluiten.
Wil je over die telefoon verder gaan, dan graag in dat genoemde onderwerp.

V.w.b. de snelheid, dat alleen testen met een bekabelde aansluiting en een computer/laptop die goed in orde is en geen malware/spyware bevat.
Deze dan rechtstreeks, zonder router of switches op de modem aansluiten.

Als dan de snelheid nog zo bagger is, dan kun je daar uiteraard wel over aankloppen bij Ziggo. Is de snelheid dan goed, dan ligt het aan tussenliggende apparatuur.
Evt. kun je voor de zekerheid ook nog testen met een andere utp kabel (indien aanwezig) om uit te sluiten dat het aan de kabel ligt.
Greetings, Black Tiger
 
baarsha
Een gewone telefoon is door jullie monteur al eens geprobeerd. Dat werkte.
Maar mijn rtx4088 werkte in het verleden altijd in Frankrijk.
Ik ben net verhuisd uit Frankrijk naar Overveen. Waarom werkt hij hier niet.
Ik kan nog niet eens mijn telefoon registreren in het menu.
Overigens staat de modem in bridge. Zowel de tel. aansluiting werkt niet op de cisco als op mijn router.
De ethernet kabel heb ik ook geprobeerd in modem en router
De bekabeling is 100% nieuw cat 5 met een wise met kabelkeur versterker.
De tv werkt prima na weken uitzoeken want ik heb een dm800se clone meegenomen uit Frankrijk (probleem hier was de triple tuner, opgelost dus). Alsmede een ibox3 (geen clone, werkt wel met dvb-s en dvb-c tuner)
De internet verbinding is razend slecht. Ik zit soms enkele minuten te wachten op url wisseling.
Ik zal mijn modem en de router nog eens zonder stroom zetten en opnieuw proberen maar heb er weinig vertrouwen meer in.
 
Black Tiger
Het is niet "onze" monteur, wij zijn slechts een forum wat wel Ziggo gebruikers ondersteund maar wij zijn geen onderdeel van Ziggo, ook geen link en staan er dus los van.
Wel komt webcare hier regelmatig kijken.

Jammer dat je niet even in die andere vraag hebt laten weten hoe het gegaan is. Maar in elk geval weten we het nu.

Normaliter moet die telefoon met de tel. aansluiting in de tel. aansluiting van de Ziggo modem en tegelijk met de UTP aansluiting in de router.
Maar dan moet wel die router tegelijkertijd ook goed werken op internet (getest met een laptop of pc) dat zei ik verleden keer ook al.
Is me ook niet duidelijk of dat gebeurt is? Maar ik neem aan van wel, toch?

Is dat wel gebeurt, dan is ofwel die Skype telefoon stuk want zoiets kan ook gebeuren, ofwel hij verwacht een bepaalde spanning op zijn RJ11 (telefoon) stekker, die je normaliter op een telefoon aansluiting vind.
Deze spanning zit er tegenwoordig niet meer op in Nederland.

Daarnaast hebben ze in Frankrijk ook een ander telefoonnetwerk. Heb je de telefoonplug aan de Skype telefoon aangepast voor het Nederlandse telefoon netwerk? Dat is wel heel belangrijk en kan een goede oorzaak zijn voor het niet werken!

De internet verbinding is goed te testen middels speedtest.net waar je de snelheid goed kunt zien.

Als je router en modem opnieuw gaat starten, denk goed aan de volgorde en het wachten tussendoor anders werkt het soms niet naar behoren.
Greetings, Black Tiger
 
baarsha
De rtx4088 stond gewoon als client in de cisco 3928.
Nu kan ik niet meer in de modem kijken waarschijnlijk door de ingeschakelde bridgemode.
Ik had de gateway zelf veranderd in 192.168.1.1 omdat ik dat zo gewend was.

Overigens ben ik niet instaat andere wifi dect telefoons met een losse wifi base te testen.
Dus ik kan niet controleren of hij stuk is of dat het op de een of andere manier in de cisco zit.
 
MisterSenseo
Heb je wel de telefoon met de RJ11 in je modem aangsloten ?
De netwerk ( UTP ) kabel is voor Skype only, landline telefoon gaat via UTP nooit werken.
Als je Cisco modem in Bridge Mode staat gaat het ook niet werken, dan is je modem een 'dom' modem met telefoon, dan mag je maar één UTP poort gebruiken, namelijk voor je losse router, waaruit je alles verder moet regelen.
Wanneer RJ11 in het modem geprikt zit en RJ45 ( UTP ) in je losse router als client zit moet landline werken en met behulp van je speciale Skype accounts goed ingesteld op je telefoontoestel moet het werken.
Probeer eens je telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Kijk even naar de thread waar ik naar verwees MrSenseo, daar is dat ook al aan de orde geweest. Wink
Maar de terugkoppeling is niet altijd even duidelijk.
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Duidelijk................. Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
baarsha
Allles zo geprobeerd. Maar eigenlijk zeg je in de bridge mode kan je landlijn nooit werken. Ik had de tel1 aangesloten op de modem en de ethernet kabel op de router. ( in bridge mode)
Maar niets werkt.
 
baarsha
Ik kan nergens je verwijzing naar Mrsenso vinden. Ook niet bij alle berichten van mrsenseo.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag internet en geen telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Advertentie