obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
SNELHEIDSPROBLEEM 120MB
benheijden
Sinds de laatste snelheidsverhoging van Ziggo naar 120MB /12Mb up is er bij mij geen verhoging gemeten!

Rechtstreeks aan het modem van Ziggo (3212 Cisco) heb ik via de bekabelde aansluiting de juiste snelheid van 120MB down /12 MB up, maar achter mijn Linksys router EA6300 niet meer. Dan 'slechts' 87MB down en wel 12 MB up
PC heeft een Gigabit kaart en geeft dat ook aan (netwerk 1 GCool. Nieuwe kabels geprobeerd, blijft hetzelfde.
Modem een paar keer gereset. En router ook.
Heb onlangs een nieuwe modem (cisco wifi) van Ziggo ontvangen maar die kan niet geactiveerd worden, de telefoonaansluiting daarvan blijft weigeren te werken.
Dus de oude weer teruggezet (die eerst steeds haperde) en weer laten aanzetten door Ziggo ( je kunt maar 1 modem tegelijk geactiveerd hebben). Verbinding blijft constant.
Ik ben niet echt ontevreden, maar wil toch wel de beloofde snelheid halen; iemand bij mij in de buurt heeft dezelfde modem maar een ACER router en haalt gewoon de snelheid van 120MB......
Wat kan ik nu nog doen ? Snelheid achter de router accepteren of misschien toch nog iets instellen. Op de Cisco 3212 modem van Ziggo kan ik zelf niets instellen.
Ik heb op dit moment alleen de PC maar bekabeld aan de router hangen.
Gaarne reactie en evt. hulp
 
Zippo
Je router zou het aan moeten kunnen. http://www.linksys.com/nl-eu/products...4698014464

Ik zit te denken aan een probleem in de bekabeling, maar dat heb je al uitgesloten.

Schakel in de EA6300 zoveel mogelijk beveilings opties uit! En kijk of het verschil maakt.
Denk aan firewall, maar ook safe surfen en identiteits beveiliging. Zeker ook uitschakelen cloud toepassingen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger

Quote

Ik ben niet echt ontevreden, maar wil toch wel de beloofde snelheid halen;

Die haal je toch ook? Je zegt immers zelf dat als je alles rechtstreeks aan de Cisco aan sluit, de snelheid wel behaalt wordt. Dus de belofte wordt nagekomen, het euvel ligt niet bij Ziggo.

Ben benieuwd wat er gebeurt na de tips van Zippo.

Denk ook aan goede gigabit bekabeling tussen Cisco en Linksys. Niet alle bijgeleverde kabeltjes van Ziggo blijken altijd gigabit geschikt te zijn.

Dit probleem heb ik overigens met een Fritzbox ook en daar blijkt het aan de firmware te liggen. Dus kijk eventueel bij Linksys ook even of er misschien een firmware upgrade beschikbaar is.
Greetings, Black Tiger
 
benheijden
Ik had ook niet gezegd dat het aan Ziggo ligt, maar het is toch een probleem dat ik 120MB niet haal achter een router, die recent en nieuw is.

De Linksys router EA6300 zou het inderdaad allemaal aan moeten kunnen , maar kennelijk lukt dat toch niet.
Ik heb alles uitgezet: alleen de PC via Cat6 kabel eraan en ook alle Wifi afnemers uitgeschakeld.
Ook alle beveiligingop de Linksys uitgezet en de modem en router opnieuw opgestart. Met Ziggo snelheidstest kom ik op 87 /88MB en opvallend genoeg met de Linksys Snelheidstest op 65 / 70 MB ; beide tests hebben het logo OKLA (?). Dat is toch vreemd ? Of zie ik iets over het hoofd ?
Rechtstreekse test (Ziggo Speedtest) dus zonder router geeft nog steeds 120/122 MB. Rara hoe kan dat ?
 
benheijden
Nog even als aanvulling: wel altijd 12MB upload speed , zowel rechtstreeks als via de router, zowel via Ziggo speedtest als via de snelheidstest van de Router !
 
Black Tiger
Ja dat is bij mijn Fritz ook het geval, 12 mbit upstream maar de downstream blijft op 90mbit hangen.
Rechtstreeks op de Ziggo modem is dat wel netjes 120 mbit downstream.

Heb je ook cat6 kabel tussen Ziggo modem en Linksys?

Quote

Rara hoe kan dat?

Dit heb ik al eerder meegemaakt toen het nog 60mbit was, ik blijf toen op 45 hangen. Na een firmware update van de Fritz kwam het wel op 60mbit en dat was toen ook een vrij nieuw toestel.
Het zou me dus niet verbazen als er ook nieuwe firmware op die Linksys moet. Het euvel ligt in elk geval bij de Linksys.
Gezien wat je al geprobeerd hebt en dat alle beveiliging uitgeschakeld hebt, zou ik niet weten wat je nog meer zou kunnen "verbeteren" om hogere snelheid te krijgen met de Linksys.

Ik test over het algemeen op speedtest.net omdat de laatste tijd de speedtest van Ziggo bij mij -erg- slecht gaat, daar kom ik op dit moment nog niet eens boven de 55 Mbit uit, bij speedtest.net bijna 94 Mbit.
Maar dat kan misschien een regionaal probleem zijn, bij anderen (zoals jij) gaat die test daar wel goed.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
P.s. evt. de router terugbrengen als er geen nieuwe firmware is en je hebt er nog garantie op c.q. hij is nog binnen de terugbreng periode.
Greetings, Black Tiger
 
benheijden
Allen bedankt voor jullie effort; ik accepteer voorlopig de toch nog zeer bruikbare snelheid en kijk uit naar een update van de linksys.
Mocht er iets veranderen dan houd ik jullie natuurlijk op de hoogte voor evt andere probleemhouders....
(Btw: ik was al jaren lid van de Ziggo gebruikersclub , maar was even alle gegevens lwijt, zodat ik afgelopen week opnieuw heb geregistreerd...)

Groeten

Ben
 
Black Tiger
Graag gedaan. Een update zou prettig zijn, we zullen in elk geval rekening houden met dit type als hetzelfde euvel bij anderen voor komt, of een terugkoppeling naar jou geven als we ergens een oplossing zien.

Thanks en fijn weekend!Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
benheijden
Oplossing gevonden !
Ik heb nog wat verder gezocht op buitenlandse sites en de oplossing voor dit probleem is als volgt:

Zorg ervoor dat TCP/IPv6 wordt uitgeschakeld , zowel op de Linksys EA6300 en ook op de PC.
Op de Linksys is dat bij connectiviteit en Internetinstellingen en op de computer (windows) via de eigenschappen van de kabelverbinding.
Ga naar open netwerkcentrum, LAN verbinding, eigenschappen en haal het vinkje bij IPv6 weg. En zie je haalt de snelheid van 120MB !!
IPv6 wordt toch niet door ZIGGO aangeboden (nog steeds niet) dus kan gewoon uit.
Het schijnt zo te zijn dat de Linksys iets probeert te emuleren vanuit IPv4 als IPv6 aanstaat!

Mogelijk ook voor andere gebruikers (met mogelijk ook andere Linksys routers) is deze oplossing te gebruiken !

GroetenSmile

Ben vdH
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SNELHEIDSPROBLEEM 120MB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
120mb wordt niet gehaald Snelheid : 4 22-05-2012
overstap van 50Mb/s naar 120Mb/s Storing : 7 20-02-2011
Advertentie