obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Blokken en strepen
jillguy
Wat een blokken en strepen op kanaal 402 over moeten zetten op NPO 3
Daarvoor betaal ik 15.50 euro extra voor slecht beeld.
 
magicwizz
Kanaal 402 is Sport1 Voetbal.
Sinds wanneer is dit probleem?
Om de bekabeling uit te sluiten is het verstandig om eerst met een andere coax kabel te gaan testen.
Het lijkt er op dat je interferentie hebt. Door met een andere kabel te testen kun je in ieder geval uitsluiten of het niet aan de bekabeling ligt.
Het beste is om te testen met een coax met een kabelkeurmerk.

Vaak is het testen met een nieuwe coaxkabel goedkoper dan een monteur langs laten komen. Als de monteur constateert dat je kabel de oorzaak is betaal je € 60,-.
 
jillguy
Ik heb alles uitgeprobeerd ik heb digitale bekabeling, als ik de tv aanzet heb ik altijd even blokken en strepen.
Ik weet nu dat het nu bij ZIGGO ligt de signaalkwaliteit is na de harmonisatie veel slechter als voorheen vooral bij kanalen 56, 301, 402 enz.
ZIGGO moet de bekabeling en kasten in de wijken eens aanpassen en nakijken die staan en liggen al meer dan 20 jaar.
 
magicwizz
Dan kan je het beste toch contact opnemen met Ziggo en een monteur laten inplannen zodat ze bij je binnen kunnen komen meten. om te bekijken waar het fout gaat.
 
briolet
Het is de vraag of de kwaliteit achteruit gegaan is. Sommige zenders zitten nu op een andere frequentie waar je meer last van storingen kunt hebben. Jouw voorbeelden zijn dan misschien slechter geworden, maar daarvoor zijn er weer andere kanalen beter geworden.
 
magicwizz
Zoals hij nu ook aangeeft lijkt het er op dat hij last heeft van instraling op die kanalen.
Hij kan een monteur langs laten komen maar als die constateert met een testkabel die hij in de bus heeft liggen dat het blokkerige beeld weg is dan zal hij kosten voor het eerste uur á €60,- in rekening moeten brengen.

Ik denk dat het toch verstandig is om eerst de bekabeling uit te sluiten alvorens een uitspraak te doen over de bekabeling en apparatuur buiten.
 
mvg1967
Heb ook het probleem dat kanaal 402 het niet meer doet sinds de laatste koppeling met netwerk UPC. Voorheen was deze zender altijd goed. De andere zenders van Sport1 zijn wel goed. Ook kanaal 301 krijg ik geen beeld meer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Blokken en strepen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Strepen op Veronica/Disney XD (analoog) Storing : 7 08-06-2015
1 zender met strepen /blokken Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 4 30-04-2014
Ruis of strepen in uw televisiebeeld? Digitale radio of televisie storing : 1 12-10-2008
Advertentie