obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Horizon mediabox audio out
boymenist
Goeiedag.

Sinds een week heb ik van Ziggo een horizon mediabox (7400). Ik heb hem met hdmi aan mijn Philips HD-tv gekoppeld. Voor de audio zit die Philips weer digitaal verbonden met een surround versterker.

Wanneer ik de audio-instellingen van de mediabox op default laat, krijg ik op mijn versterker altijd pro-logic geluid. Wanneer ik de audio van de mediabox op dolby surround zet, dan krijg ik dat. Logisch. Echter, wanneer ik dan het geluid via de TV wil beluisteren klinkt dat flets, en regelmatig, bij het zappen, gaat het enorm haperen. Alleen heen en weer zappen krijgt het dan weer aan de praat.

Wat te doen? Andere instellingen kiezen (ik vind het audiomenu van de horizon box niet heel duidelijk)? Of de mediabox' audio-out direct naar de versterker leiden? En als dat laatste de route is, kan ik er dan voor zorgen dat die directe lijn (bv spdif?) dolby surround wordt terwijl de hdmi naar de tv pro-logic blijft?

Alvast bedankt, groet,

Boy Menist
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon mediabox audio out', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Mediabox next ? Algemeen : 11 19-07-2019
Horizon box heel vaak ofline. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 09-11-2018
Advertentie