obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Engenius instellen op ziggomodem
Volvosje
Beste forumers,
ik heb een probleem om mijn engenius ecb 300 acces point, werkend te krijgen op het ziggo cisco 3928 modem.
Heb access point ingesteld zoals aangegeven in de handleiding. (routershop).
Instellingen:
Bridge type : static ip
ip adres :192.168.178.12
Default gateway: 192.168.178.1
Bekabelt aangesloten op Cisco 3928 modem.
Is er misschien iemand de ook een engenius als AP heeft aangesloten op cisco modem, en mij kan helpen,

groet Volvosje
 
Black Tiger
Ik heb geen Enginius maar wel een Accespoint.
Het ip adres 192.168.178.12 ligt binnen de DHCP range van de Cisco en dat kan tot een probleem leiden.

Probeer de Enginius eens op 192.168.178.2.
Schrijf in elk geval even het mac adres op.
Werkt dat niet, zet dan de het ip van de Engenius op automatisch (dynamisch) sla die instelling op en haal hem van stroom af.

Reserveer dan in de modem middels het mac adres een ip voor je Engenius (neem een vrij ip binnen de dhcp range of als 192.168.178.12 vrij is mag je dat ook gebruiken). Sla deze instelling op en geef daarna je Enginius weer spanning en laat hem opstarten.
Op die manier zou hij in elk geval moeten werken en kun je hem ook via het gereserveerde ip bereiken.
Succes alvast!
Greetings, Black Tiger
 
Volvosje
Bedankt black Tiger.
Zal dit zsm proberen en je laten weten met welk resultaat.

Bedankt
 
millennium1980
Beste Tiger

Wat bedoel je nou met
Het ip adres 192.168.178.12 ligt binnen de DHCP range van de Cisco en dat kan tot een probleem leiden.

Hij kan toch geen ip adres buiten de range moeten hebben. Want dan ziet hij hem toch niet ?

Ik heb mijn tp link aangesloten op de lange poort dan gebruikt hij toch automatisch de DHCP server van de modem van ziggo ?
Gewijzigd door millennium1980 op 13-12-2015 20:19
 
Black Tiger
Jawel, hij mag wel een ip adres hebben buiten de dhcp range. Het ligt er aan hoe de dhcp servers werken. Sommigen vinden het niet leuk als er een statisch ip binnen de range zit. Andere dhcp servers willen dat juist weer liever wel.
Ligt er ook aan of je "statische" ip's gaat afgeven door reservering of zelf alles gaat instellen.
Technisch gezien hoeft dhcp hem niet te zien, als de modem hem maar ziet en de routing door laat.

Wat bedoel je met "aangesloten op de lange poort"?
LAN poorten zijn allemaal even lang/breed dus ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld.

Quote

dan gebruikt hij toch automatisch de DHCP server van de modem van ziggo ?

Ja als je hem dynamisch hebt ingesteld wel, maar je schrijft net dat je hem statisch op 192.168.178.12 had ingesteld.

Anyway dat maakt verder niet uit. Interessanter is of je al geprobeerd hebt wat ik geadviseerd had (beide methodes)?
Want een AP is een AP en een van de 3 methodes moet altijd werken. Binnen de dhcp werkt niet. Misschien werkt vast buiten dhcp wel (zou niet de eerste keer zijn) en anders moet automatisch (3de methode) werken.

Dus ik zou zeggen probeer het even uit. Smile
Greetings, Black Tiger
 
millennium1980
Beste black tiger,

Ik bedoel de lan poort. Ik heb vanuit mijn switch een utp kabel in de lan poort geklikt dan laat hij niet de tp link de ip uitgeven maar de modem/router van ziggo.
Als je hem in wan poort stopt gaat de tp link wel eigen ip adressen uitgeven.

En ik ben niet originele poster. Dus heb niks uitgeprobeerd
 
Black Tiger
Oh excuseer.
Mocht je zelf een vraag hebben wil je dan a.u.b. even een nieuw onderwerp starten met daarin jouw apparatuur, probleemuitleg en vraagstelling.
Anders wordt het een beetje verwarrend. De LAN poort is overigens wel de juiste poort.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
LoL, ik zie dat ik nu helemaal om een of andere reden de kluts kwijt ben vandaag. Smile
Excuses aan Millennium en Digiservice.

@Millennium: Mijn uitleg is correct. Het gaat in dit geval overigens niet om een router (zoals jouw tplink) maar om een accespoint.
Jouw situatie is daarom ook ietsie anders, temeer daar Volvosje aangaf een ip statisch te hebben ingesteld op advies van de winkelier.
Dan moet je de keuze maken of je dat houdt maar anders gaat instellen als het niet werkt, of dat je toch dynamisch iets gaat doen.
Ik vraag me dan ook sterk af of jij je TPLink nog wel bereiken kunt om bijv. wifi wachtwoord te wijzigen als je niet het LAN ip van de TPLink in de juiste ip range (van de Ziggo modem) hebt staan.Wink
Maar da's een andere discussie.

Eerst eens afwachten of het Volvosje met de tips gelukt is.
Greetings, Black Tiger
 
rxdk
System Information

Device Name ECB350
Ethernet Main MAC Address xx:xx:xx:xx:xx:xx

Wireless MAC Address
(SSID/MAC)

1
xx:xx:xx:xx:xx:xx

2
N/A

3
N/A

4
N/A

5
N/A

6
N/A

7
N/A

8
N/A


Country Netherlands
Current Time Mon Dec 23 18:47:44 STD 2013
Firmware Version 1.5.1
Management VLAN ID Untagged

LAN Settings

IP Address 192.168.1.1
Subnet Mask 255.255.255.0
Default Gateway 192.168.1.1
Primary DNS 0.0.0.0
Secondary DNS 0.0.0.0
DHCP Client Disabled

RX(Packets) 1.15789 GB (16424310 PKts.)
TX(Packets) 1.2206 MB (24981 PKts.)

Current Wireless Settings

Operation Mode Access Point
Wireless Mode IEEE 802.11n Only
Channel Bandwidth 40 MHz

Frequency/Channel 2.437 GHz (Channel 6)

Profile Settings
(SSID/Security/VID/802.1Q)

1
EnGenius4165/WPA2-PSK AES/1/OFF

2
N/A

3
N/A

4
N/A

5
N/A

6
N/A

7
N/A

8
N/A




























Spanning Tree Protocol Disabled
Distance 2 Km
RX(Packets) 3.02942 GB (27060156 PKts.)
TX(Packets) 1.33721 GB (54807744 PKts.)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Engenius instellen op ziggomodem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo AP als gastaccount instellen WiFi, draadloos netwerk : 1 07-07-2016
instellen incredimail Algemene computer en software vragen. : 8 24-01-2016
instellen emailprogramma INCREDIMAIL Algemene computer en software vragen. : 37 23-01-2016
submask 255.255.0.0 instellen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 12 21-08-2015
Andere DNS servers instellen als er een DDos aanval of storing is bij Ziggo Instellingen software : 9 20-08-2015
Advertentie