obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Radioontvangst slecht
Janno
Ik heb nu 'n derde Mediabox in gebruik genomen, maar het probleemblijft bestaan.
Als ik met de afstandsbediening naar "Radio" ga, dan krijg ik heel vaak te zien dat ik even moet wachten.
Maar verder gebeurt er dus niets.
Het probleem treedt niet altijd op.
Als ik wel radio kan luisteren, is de kwaliteit vaak beroerd, haperend signaal.
Ik heb daar gisteren per e-mail over geklaagd, maar nog geen enkele reactie van
Ziggo gekregen.
Ik denk dat ik maar eens bij KPN ga kijken wat ze daar te bieden hebben.
 
Monteur_kees
Hallo Janno,

op zich een vreemd verhaal, omdat de radio en tv kanalen in een zelfde frequentie zitten,
bijv: ts 2053 380.00MHz 6900kB/s qam256 none

Classical Greats ( 10101 )

Classical Orchestral ( 10102 )

Classical Calm ( 10103 )

Country ( 10104 )

Hollandse Hits ( 10105 )

Chillout ( 10106 )

Breaks & Beats ( 10107 )

Kinderliedjes ( 10108 )

World Carnival ( 10109 )

Schlager ( 10110 )

Hip Hop ( 10111 )

Total Hits Italy ( 10112 )

Peuter&Kleuterliedjes ( 10113 )

Total Hits NL ( 10114 )

Revival 60s-70s ( 10115 )

Radio 538 ( 10116 )

Efteling Radio ( 10117 )

Radio 10 ( 10118 )

Concertzender ( 10120 )

BBC One ( 19001 )

BBC Two ( 19002 )

Canvas ( 19003 )

één ( 19004 )

BBC World News ( 19005 )


dus als radio10 gold slecht geluid geeft , zou er ook iets met het beeld op BBC one moeten zijn
wellicht kun je specifieker aangeven over welke radio zenders het gaat ?
en wat je postcode gebied is
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Janno
Ik luister vrijwel uitsluitend naar Radio 4.
Mijn postcode is 6715AH

De zaak is destijds door een UPC-monteur geïnstalleerd, de kabel tussen modem en decoder is al twee maal vervangen.

In de instellingen zie ik dat de kwaliteit van het signaal goed is.

Met TV zijn er geen problemen(meer).

Bij de vorige mediabox kreeg ik bij mijn derde telefoontje met 1200 te horen dat het probleem bekend was, het zou in de software zitten, en ik moest even geduld hebben. Er zou een update aankomen.

Na een vervolg-e-mail werd ik gebeld. De medewerker had mij niet goed geïnformeerd, men had mij (al eerder) een nieuwe mediabox aangeboden.

Op mijn reactie: "stuur me die dan" kreeg ik een nieuwe. Maar met hetzelfde probleem.

Ziggo heeft zich na mijn nieuwe e-mail klacht nog steeds niet gemeld,
ik denk dat ze gewoon wachten tot ik naar KPN ga, dan is het probleem ook opgelost.Helpless
 
Monteur_kees
Hallo Janno

waarschijnlijk luistert u naar de internet stream van radio 4 ( NPO4 ) Via de app op de horizon

de radiokanalen beginnen bij de horizon pas vanaf kanaal 801, 802, 803
en zijn niet direkt met een radio/tv button op de afstandbediening te kiezen

hoop dat u hier iets aan heeft

gr, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Janno
Ziggo heeft gebeld. De radiozenders zitten tussen de 800 en 900, en moeten met de toets "radio" op te roepen zijn.
Ook via de numerieke toetsen, bijvoorbeeld 802, moet de daaraan gekoppelde radiozender te vinden zijn.
Geen van beide is waar.
De zenders zijn er wel, als ik via de toets "menu" gevolgd door de toeat "radio" de zenders oproep, komen ze keurig op het scherm.
Ziggo heeft een update uitgevoerd, ik heb de Mediabox teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar zonder succes.
Er komt nu een monteur langs.
 
Monteur_kees
Janno,

ok we wachten af van het resultaat Smile

gr, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Janno
ZIGGO is een drieletterwoord dat begint met een K.

Ik had afgesproken met een zekere mevrouw Krieger dat er een monteur zou komen, en dat mij geen kosten in rekening gebracht zouden worden, ook
gelet op de continue ellende met Ziggo.

Ik kreeg een bevestiging van het geplande monteursbezoek, met daarbij de standaard voorwaarden. Omdat volgens mij een monteur het probleem
niet zou kunnen oplossen heb ik voor de zekerheid teruggemaild dat mij een gratis monteursbezoek was toegezegd, en ik vroeg om bevestiging van die afspraak.
Want anders betaal je omdat de monteur niets kan vinden, zo zijn ze wel bij ZIGGO.

Waarna ik gebeld werd door een zekere meneer de Vecht. Die vertelde mij dat bij Ziggo bekend was dat mijn probleem ("bevriezen" van de Mediabox bij overschakelen
naar radio) bekend was. Een monteursbezoek zou dit niet kunnen verhelpen, het wachten is op een softwareaanpassing.

Dat wist mevrouw Krieger kennelijk niet. Al is het wel raar dat de softwareproblemen door een andere collega al eerder waren genoemd. Maar daarna stuurde nog weer
een ander mij een nieuwe Mediabox, De derde in successie. Die dus ook hetzelfde probleem heeft, want daarop zit dezelfde krakkemikkige software.

Enfin, de monteursafspraak is gecanceld.

Maar een termijn waarop het probleem mogelijk opgelost zal zijn is niet bekend. Meneer de Vecht kon daar niets over zeggen, want "er zijn heel veel soorten software"....

Enfin, ik schreef het al: ZIGGO is een drieletterwoord dat begint met een K.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Radioontvangst slecht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
wifi slecht en vage service? Klacht over Ziggo : 6 17-06-2017
Telefonie via TC7210 slecht vaak eenzijdige spraak Storing : 4 14-10-2016
Wifi slecht Firmware : 5 09-08-2016
Advertentie