obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
aansluiten home cinemaset. heel graag hulp
Perry
Beste forumleden,


Ik heb een tv van Panasonic, type TX-L32EM5E
een cinemaset van Samsung type HT-E5200
en een Cisco box van UPC ( ziggo dus volgens mij )

Ik heb nu de cinemaset via optische kabel aangesloten op tv
en via hdmi een kabel van de cisco box naar de tv.

Ik zit zo te rommelen met afstandsbedieningen. Ik snap er niets meer van.
Nu springt ook de cinema set volledig willekeuring van bron. naar Aux-HDMI- zonder dat ik ook maar een afstandsbediening gebruik.

Kan iemand mij misschien advies geven. Ik ben maar een leek.
Heel hartelijk dank alvast voor jullie hulp.

En allemaal een heel mooi 2016 gewenst

Perry van Berkensteyn
 
Black Tiger
Ik ben het verhaal even aan het lezen maar misschien is het handiger eerst even te omschrijven wat je probeert te bereiken.
Indien je namelijk gewoon naar de Cisco ontvanger via je TV wilt kijken, dus zonder cinema set, dan hoeft de cinemaset niet aan te staan en kan deze ook niet naar aux-hdmi springen.
Dus wanneer gebeurt dat precies, wat probeer je dan te doen?

Op zich lijkt me de aansluitmethode goed, op die manier is het hier ook aangesloten, alleen heet het op mijn cinema set dan "optical" in plaats van Aux-HDMI. Dat is iets wat ik niet helemaal begrijp.
Ik neem aan dat je cinema set via hdmi zit aangesloten en niet via scart of zo.

Welk merk en type cinema set heb je?
Greetings, Black Tiger
 
Perry
Hallo Black Tiger,

Heel hartelijk dank dat je gereageerd hebt.
Ik heb dus een Samsung home cinemaset HT-E5200

het rare is dat mijn cinemaset helemaal vanzelf overspringt van bron naar bron. Ik doe zelf dan dus helemaal niets!!!
Ik heb zelfs de afstandbediening nog niet eens in mijn hand.
Ergens wordt dus een signaal naar de set gestuurd. Ik heb de batterijen al vervangen, maar dit helpt niet.
Ik weet dus nu niet of de set kapot is of de afstandsbediening.

Help !!!!
 
Matty
Hoi,

Kan het ook niet een kabel zijn en dat de cinema set het signaal niet helemaal goed doorkrijgt en daarom vanzelf naar een input gaat zoeken zodat hij iets kan laten horen?

Ik roep maar iets hoor... lang geleden voor mij met zo'n set Smile

Matty
 
Perry
Hoi Matty

Bedankt voor je reactie.

De set zit via optische kabel aangesloten op de tv.
Dat het aan de kabel zou kunnen liggen had ik nog niet gecheckt. Bedankt voor de tip.
Ik ga vandaag kijken of het via een andere kabel ook aan te sluiten is.

Anders meld ik me maar weer. haha

Groetjes

Perry
 
Matty
Perry,

geen probleem hoor we zijn er om elkaar te helpen in mijn ogen !

Matty
 
Black Tiger
Dat de cinemaset vanzelf over springt van bron vind ik zelf niet zo raar. Ik vind het eerder raar als hij dat doet als de set uit staat.
Dus is eigenlijk de vraag of hij dat doet als de cinemaset aan staat of ook als hij uit staat.

Ik ben even door de handleiding gevlogen heel vlug en kom dit tegen.
De optie "Audio Return Channel", die zit in het menu onder audio.
Als die op auto staat wordt automatisch ARC en de optische input gekozen. Dit zou je dus eens op Off kunnen zetten kijken of het dan wel lukt.

Als je deze instelling gebruikt met een HDMI kabel die niet compatible is voor ARC kan dit tot problemen leiden staat er.

Kortom, volgens mij is dit probleem op te lossen als je dat Audio Return Channel gewoon op off zet. Dan moet je alleen zelf via de afstandbediening selecteren als je de audio via je home cinemaset wilt hebben.

Heb je toch weer wat dingetjes om te proberen.Wink
Greetings, Black Tiger
 
Perry
Hoi black tiger.

Hij doet het alleen als de set aan staat. Heeft het echter een hele tijd goed gedaan. Dus misschien toch ergens een instelling.

Ik weet even niet waar ik in het menu moet zoeken. In de tv of in de cinemaset ?
Ik zie het menu ook niet op de tv verschijnen.

Waar ben ik aan begonnen?? Haha
Alle tips zijn welkom. Ik probeer van alles. Maar tot nu toe zonder resultaat

Gr. Perry
 
Black Tiger
Ik bedoelde in de Cinemaset bij de audio instellingen. Mijn idee is overigens ook dat het in de instellingen ligt.

Overigens kun je ook bij de TV instelingen wijzigen. Als het goed is heeft de TV ook een optie om al dan niet een externe luidspreker te gebruiken. Deze kun je op TV zetten als je de cinema set niet gebruikt.

Ook de Cinema set heeft volgens de handleiding een luidspreker instelling die je op TV kunt zetten zodat het geluid van de TV gebruikt wordt.

Ik zou in elk geval beginnen met de instellingen waar ik het eerder over had en die zitten dus in de cinema set.
Succes alvast weer!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiten home cinemaset. heel graag hulp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Ziggo biedt heel Den Haag Gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 04-02-2020
Horizon box heel vaak ofline. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 09-11-2018
Advertentie