obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
aansluiten home cinemaset. heel graag hulp
Perry
Beste forumleden,


Ik heb een tv van Panasonic, type TX-L32EM5E
een cinemaset van Samsung type HT-E5200
en een Cisco box van UPC ( ziggo dus volgens mij )

Ik heb nu de cinemaset via optische kabel aangesloten op tv
en via hdmi een kabel van de cisco box naar de tv.

Ik zit zo te rommelen met afstandsbedieningen. Ik snap er niets meer van.
Nu springt ook de cinema set volledig willekeuring van bron. naar Aux-HDMI- zonder dat ik ook maar een afstandsbediening gebruik.

Kan iemand mij misschien advies geven. Ik ben maar een leek.
Heel hartelijk dank alvast voor jullie hulp.

En allemaal een heel mooi 2016 gewenst

Perry van Berkensteyn
 
Black Tiger
Ik ben het verhaal even aan het lezen maar misschien is het handiger eerst even te omschrijven wat je probeert te bereiken.
Indien je namelijk gewoon naar de Cisco ontvanger via je TV wilt kijken, dus zonder cinema set, dan hoeft de cinemaset niet aan te staan en kan deze ook niet naar aux-hdmi springen.
Dus wanneer gebeurt dat precies, wat probeer je dan te doen?

Op zich lijkt me de aansluitmethode goed, op die manier is het hier ook aangesloten, alleen heet het op mijn cinema set dan "optical" in plaats van Aux-HDMI. Dat is iets wat ik niet helemaal begrijp.
Ik neem aan dat je cinema set via hdmi zit aangesloten en niet via scart of zo.

Welk merk en type cinema set heb je?
Greetings, Black Tiger
 
Perry
Hallo Black Tiger,

Heel hartelijk dank dat je gereageerd hebt.
Ik heb dus een Samsung home cinemaset HT-E5200

het rare is dat mijn cinemaset helemaal vanzelf overspringt van bron naar bron. Ik doe zelf dan dus helemaal niets!!!
Ik heb zelfs de afstandbediening nog niet eens in mijn hand.
Ergens wordt dus een signaal naar de set gestuurd. Ik heb de batterijen al vervangen, maar dit helpt niet.