obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Haperende tv
Pieair
Beste lezers,

Sinds de aanschaf van een nieuwe tv (van Samsung naar LG) heb ik last van storingen bij het digitale tv kijken van Ziggo.
Het is voornamelijk bij RTL of NPO.
Heeft iemand tips wat ik zou kunnen proberen om dit evt. te verhelpen? Het is wel erg vervelend.

Nu hebben ze bij mij sindskort glasvezel aangelegd dus ik zit eraan te denken over te stappen. Echter lees ik dan weer op verschillende forums dat dit niet echt uitmaakt.

Ik heb bij Ziggo de Samsung decoder (geen Horizon). Ik hoop dat iemand mij kam helpen.

Mvg,
Pièrre.
 
Zippo
Bedenk dat als je overstapt naar glasvezel je vastzit aan iptv en een daarbij behorende ontvanger.

Probeer vanuit de meterkast je tv kabel (coax) te volgen. Wat zit er allemaal tussen? Splitters, versterkers, aansluitdozen? Vaak is een splitter of een aansluitdoos het probleem.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Matty
Beste Pièrre,

Als ik je goed begrijp sluit je dus een andere tv aan en je hebt last van storingen?

Ik zou terug gaan naar de winkel waar je de tv hebt gekocht.

Overstappen is iets wat je zelf moet weten echter glasvezel is anders dan kabel maar die beslissing moet je zelf weten Smile

Groeten

Matty
 
Pieair
Bedankt voor beide reacties.
De storing is wel alleen als ik via het Ziggo kastje kijk. Bv niet als ik Netflix via de app op de tv kijk.
Mijn tv voorheen was van Samsung net als het kastje van Ziggo. Heeft dat er misschien nog mee te maken dat Samsung/Samsung beter op elkaar aansluit als Samsung/LG?
Zou het probleem met een CI+ module minder kunnen zijn omdat je geen tussenkomst van kastje hebt?
 
Matty
Er zijn altijd vele oplossingen die je kunt proberen, voorheen was je signaal goed en nu opeens niet meer enige wat je hebt veranderd is de tv en misschien de kabel tussen je tv en je decoder.

Vandaar dat ik eerder denk dat het probleem bij de televisie zit en niet bij het signaal wat binnenkomt, netflix is een app op je televisie die het beeld van internet weergeeft een soort youtube streaming app. staat behoorlijk lo van hoe het via een decoder binnenkomt.

Wat je ook nog zou kunnen proberen is je televisie bij b.v. buren / vrienden testen en kijken of hij daar ook problemen geeft.

Andere televisie op je decoder heb je al geprobeerd aangezien je vorige tv wel goed beeld gaf.

en CI+ module zou je decoder vervangen kun je proberen maar ik zou persoonlijk eerst willen weten of de tv wel in orde is.

Matty
 
Black Tiger

Quote

De storing is wel alleen als ik via het Ziggo kastje kijk. Bv niet als ik Netflix via de app op de tv kijk.

Lijkt me dan toch eerder aan het tv kabelsignaal te liggen, Netflix komt inderdaad via internet binnen.
De ene TV kan wat gevoeliger zijn qua signaal dan een andere TV dus het wil niet perse iets zeggen dat het op de ene TV beter ging dan op de andere. Daarom denk ik niet dat er met de TV een euvel is.

De tips die Matty geeft zou ik ook het eerst proberen, en dan met name evt. eerst de kabels vervangen tussen muur en decoder en decoder en TV.
Als je de Ziggo helpdesk belt, heb je ook nog eens kans dat zij je een goede geschikte geisoleerde kabel toesturen.

Werkt dat niet dan kun je de rest van het rijtje van Matty nog altijd verder proberen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Haperende tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie