obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Geblokkeerde afzenders.
Callinge
Ik heb een probleem met geblokkeerde afzenders,
Ik blokkeer mails welke duidelijk spam zijn via het stappenplan van Ziggo in de geblokkeerde afzenders.
Maar wat blijkt de mails komen gewoon binnen, maar nu in de map reclame of spam.
Naar mijn klopt dit niet ook Ziggo zegt dat het niet klopt, maar het probleem ligt niet bij Ziggo zegt men maar
bij mij, en ik kan tegen betaling een monteur krijgen, rare oplossing?
Wie heeft hier ook ervaring mee?
 
Black Tiger
Vreemde oplossing en vreemd dat Ziggo zegt dat het niet klopt, want wat ik in hun eigen stappenplan lees is dat het wel klopt.
Spam mail wordt naar de Spam map verplaatst.
En dan dit:

Quote

De spamfolder wordt na 30 dagen automatisch geleegd.

Een en ander ligt er een beetje aan hoe jij de mail ontvangt, of dat via pop3 is of via imap en hoe de instellingen van je email programma zijn.

Maar het is dus wel duidelijk dat de mail niet onmiddellijk verdwijnt maar eerst in die spam map terecht komt.
Van de andere kant is dit ook weer verstandig. Het kan soms gebeuren dat er goede berichten om bepaalde redenen in die map komen te staan.
Zouden ze meteen verwijderd worden, ben je het bericht kwijt. Dit kan ook gebeuren met login informatie of e-mails met informatie om een wachtwoord te resetten.

Ik zou dus persoonlijk niet er voor kiezen om alle spam onmiddellijk te verwijderen. En in die spam map heb je er ook eigenlijk geen last van, toch?
Greetings, Black Tiger
 
Callinge
Ik ontvang de mails op mijn IMAP instelling IMAP.
Bij ziggo blokkeer ik een afzender zeg maar a@a.nl, het e-mail adres is steeds het zelfde en komt binnnen in de reclamemap,
Contactadres met ziggo leert mij dat dit niet kan, geblokkeerd dient niet binnen komen!
En toch komt het binnen.
Geblokkeerd wil zeggen blokkeren/tegenhouden en niet filteren!
Advies Ziggo het ligt aan mij ander virusprogramma installeren.
Dus het ligt aan de klant en niet aan Ziggo, terwijl dat daar de mails doorheen glippen, terwijl zij daar geblokkeerd staan!
 
Black Tiger
Oh is het dat. Dan is er een grote kans dat het email adres gespoofed is.

Ik kan je 10 emails sturen met bijv. a@b.nl terwijl ze feitelijk toch in de header een ander email adres hebben en dat is waar dat blokkeer filter naar kijkt.
Het blokkeren op basis van email adres is dus niet altijd mogelijk. Het is jammer dat degene die antwoorden geeft op het contact adres van Ziggo daar niet van op de hoogte is, dat is een gebrek aan deskundigheid.

En dat blijkt wel uit het advies om een ander virus programma te installeren. Een Antivirus programma heeft namelijk niets met spam te maken.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het ligt aan het aantal verschillende afzenders. Met het blokkeren van een afzender zouden er een bepaald aantal inderdaad niet meer door mogen komen. Alleen professionele spammers kunnen dit omzeilen.

Het ligt in die gevallen niet bij de klant en niet bij Ziggo dat die mails er door komen, dat ligt aan de verzender van spam.
Het ligt echter wel aan Ziggo dat ze gebrekkige ondeskundige informatie hieromtrent aan jou geven.

Je zou een regel in je email programma kunnen opnemen dat indien afkomstig van een bepaald adres, meteen naar de prullenbak sturen.

Nogmaals, alleen als het om een beperkt aantal mail adressen gaat wat steeds terug komt.
Greetings, Black Tiger
 
Callinge
Bedankt voor het antwoord, ik heb dit doorgezet naar Ziggo.
Hun antwoord is lekker origineel,
Dit kan alleen opgelost worden door een computerexpert naar mijn pc/laptop te laten kijken!
 
Black Tiger
Als de eenvoudige oplossingen niet werken is dat inderdaad vaak het antwoord wat je krijgt.
Het zou natuurlijk geen kwaad kunnen een expert naar alle instellingen te laten kijken, maar men had natuurlijk ook even naar de blokkades kunnen kijken op zijn minst.

Evt. kun je eens kijken of je een anti spam programma als Mailwasher Free kunt gebruiken. Dat is gratis en scant je mail voordat het binnen komt. Maakt ook nog gebruik van zwarte lijsten die hosting providers ook gebruiken en je kunt er zelf ook blokkades in zetten.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geblokkeerde afzenders.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie