obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
SIP aanmelden mislukt
Gup
Hoi specialisten.

Ben sinds kort overgestapt op VOIP telefonie. Het idee was eerst alleen met softphones (op PC) maar dit lukte niet (meerdere VOIP providers en softphones getest). Nu een Siemens Gigaset Box100/S850A, maar ook deze installatie lukt niet. Aanmelden van het SIP account bij de provider mislukt. Urenlang met de VOIP provider alle instellingen nagekeken (het account werkt bij hun 'gewoon' ) Nu aan het zoeken bij de internet aansluiting. Deze loopt via een Technicolor T7200 modem van UPC/Ziggo; bekabeld. Port forwarding van poort 5060 staat aan, port triggers niet. Firewall van het modem kan ik niet uitzetten. Op dit forum wel (oude) threads over een dergelijk probleem gevonden, het zou moeten werken. Iemand een idee?
 
Black Tiger
De oudere threads die je hier gevonden hebt, zullen te maken hebben gehad met voip telefonie via een Fritzbox op het Ziggo netwerk.

Ik doe dat hier thuis ook en het moet met een Softphone ook gewoon werkend te krijgen zijn.
Voor dat doel gebruik ik zelfs nog Eyebeam van Counterpath. Deze is of wordt binnenkort niet meer ondersteund maar werkt vooralsnog prima.
Er zal dus iets anders mis zijn en dat blijkt ook wel uit het feit dat een en ander met een Gigaset ook niet lukt.

Misschien heb je te weinig poorten open gezet.
Deze heb je sowieso nodig:
5060 TCP (advies is vaker ook 5060-5090 in tcp en udp)
5060 UDP
10000-20000 UDP

Dan zou het eigenlijk moeten werken. Ik dacht trouwens dat de Firewall in de Technicolor wel uit te schakelen was, vroeger kon je die ook op disabled zetten. Anders op low laten staan.
Het kan ook zijn dat er iets anders nog blokkeert. Je zou eens de Gigaset als DMZ kunnen aanmerken, kijken of het dan beter gaat.
Forwarding is trouwens prima, ik zou geen triggering gebruiken. Let ook op dat er nergens dubbele zaken aanwezig zijn v.w.b. forwarding of triggering of zoiets.

Een andere optie is om uPnP aan te zetten. Dat is normaliter niet verstandig en staat raar genoeg in de Connectbox modems zelfs standaard aan. Maar om te testen zou je dat kunnen proberen.

Ik ga met bovenstaande er van uit dat alles v.w.b. sip settings en usernaam/wachtwoord correct is ingevoerd overal.

Laatste oplossing is Ziggo bellen en aangeven dat firewall de verbinding blijft blokkeren en dan een nieuw modem (Connectbox) vragen.
Greetings, Black Tiger
 
Gup
Dank Black Tiger voor je snelle en duidelijke reactie!

Usernaam en wachtwoord zijn ook getest door de VOIP provider en nu ook met een softphone op m'n mobiel. Die laatste werkt alleen als ik WIFI (thuis) uitschakel en dus rechtstreeks, via Vodafone, het net opga. Het zit dus ergens in dat Ziggo modem.

Het modem laat geen range setting voor forwarding toe. (Foutmelding bij converteren: "DS Lite modus IPv4 forwarding beperkt tot single port instelling" ).
Poorten 5060 en 5080 staan geforward naar het juiste doel IPv4 adres van de Gigaset en de doel poort is dezelfde, protocol stand: 'beide'. Die range 10000-20000 lukt dus niet.

Het in/uitschakelen van UPnP is geen optie (meer) in de firmware van het modem.

Verder las ik nog dat IPv4 mogelijk wel zou werken (nu IPv6), maar ook dat zou Ziggo moeten instellen (geen optie in deze firmware).

Zou het nog een mogelijkheid zijn om het Ziggo modem in bridge mode te zetten en dan via een oud Sitecom routertje wat hier nog ligt te proberen, of loopt die dan ook vast in de bridge (geen ervaring mee) ?

Nogmaals dank voor het meedenken.
 
Black Tiger
Hallo Gup.

Quote

(Foutmelding bij converteren: "DS Lite modus IPv4 forwarding beperkt tot single port instelling" ).

DSLite modus op ipv4??? Oh sjips, ga Ziggo maar bellen. Dat heeft met ipv6 conversie te maken en daar ga je geen poort forwards op klaar krijgen.

Quote

Verder las ik nog dat IPv4 mogelijk wel zou werken (nu IPv6), maar ook dat zou Ziggo moeten instellen (geen optie in deze firmware).

Ja precies, sorry, ik dacht dat je ipv4 had maar met ipv6 gaat niet lukken. Je kunt Ziggo vragen de boel om te zetten naar ipv4 dat zijn ze vaak wel bereid eenmalig te doen.

Er is kans dat je dan een Connectbox modem krijgt.

Absoluut -geen- bridge met oude Sitecom gaan gebruiken, ik zou echt zorgen dat je van dat ipv6 af komt want dat wordt totaal nog niet wereldwijd ondersteund kan vaker rare dingen veroorzaken.

Ik zou dus z.s.m. Ziggo bellen, aangeven dat je problemen hebt met forwarding, zeg maar dat je ip camera's en eigen voip telefonie niet aan de praat krijgt, ook geen ranges kunt forwarden en gewoon ipv4 nodig hebt.
Grote kans dat er een nieuw modem komt waar je dan normaal ipv4 of dual stack op krijgt maar wel fatsoenlijk ipv4 dan waarop forwards mogelijk zijn inclusief ranges.
Greetings, Black Tiger
 
Gup
Hi,
Even een update. HET WERKT Yeah.

Black Tiger wrote:

Ik zou dus z.s.m. Ziggo bellen, aangeven dat je problemen hebt met forwarding, zeg maar dat je ip camera's en eigen voip telefonie niet aan de praat krijgt, ook geen ranges kunt forwarden en gewoon ipv4 nodig hebt.

Dat heb ik dus gedaan. Was ff lastig (ruggespraak met collega en zo), maar uiteindelijk zo gepiept. De klantenservice medewerkster gaf toe dat dit forum er meer verstand heeft dan zij zelf Thumbs Up. Geen nieuw modem. Moest alleen wel UPnP aanzetten (dat kan nu dus weer).

Top. Bedankt.Clap
 
Black Tiger
Fijn te horen dat het gelukt is.
Ik wist niet dat ze Technicolors ook naar ipv4 om konden zetten.

Overigens uPnP aanzetten in een modem wordt over het algemeen als niet veilig beschouwd. Advies luidt ook omdat uit te zetten of uit te laten staan.
Dus als je het met forwards zou klaar krijgen is het beter dan met uPnP.

Maar voor de rest fijn te horen dat het gelukt is.

Graag gedaan en bedankt voor de terugkoppeling!Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SIP aanmelden mislukt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
mediabox xl aanmelden Algemene computer en software vragen. : 4 19-06-2018
kan niet aanmelden Storing : 3 31-12-2013
website aanmelden Helpdesk : 6 13-03-2010
Mijn Ziggo account aanmaken mislukt Algemeen : 6 10-02-2010
smartcard activeren...mislukt Algemeen : 1 08-05-2009
Advertentie
data-full-width-responsive="true">