obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
kan niet aanmelden
hans1956
sinds ik al mijn accounts heb overgezet naar de ZIGGO servers (pop.ziggo.nl/smtp.ziggo.nl.
Krijg ik regelmatig de melding "kan niet aanmelden" (op al mijn accounts)
Maar even later lukt het mij wel.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

gr.
hans
 
mj
telkens een verzoek het wachtwoord van de e-mail te bevestigen voor de server... etc :-(

ook ik heb dat al menigmaal meegemaakt.en snap daar niets van
een gezellig 2014
 
Sushi
Allen,

Sinds half november ben ik overgestapt naar Ziggo voor al mijn internet diensten,

Ik heb nog eventjes mijn "oude software" afgestoft, om eens te kijken waar het probleem zit.

Die foutmeldingen ontstaan waarschijnlijk doordat er een firewall achter of in een core-router of switch in de Ziggo Backbone die de SMTP Sessies afknijpt of overtallig verkeerd "dropped".

Het probleem is simpel te traceren, download de Trail-versie van Pingplotter http://www.pingplotter.com

Voer in mail.ziggo.nl, en klik op START. Nu wordt er traceroute gedaan op basis van een ping.

Voor mail.ziggo.nl blijkt de firewall fw131 op adres 213.51.128.12 geeft een packetloss van 90% [need I say more Smile]
voor mail.home.nl [via DNS doorverwezen naar het zelfde IP adres, laat hetzelfde probleem zien.
voor mail.xs4all.nl geeft de backbone plus bijbehorende apparatuur geen krimp [vroeger was alles beter]

Kortom een "BottleNeck" in de backbone van Ziggo,

Stuur al het mail-verkeer naar een punt en geheid dat dit device door de knieen gaat.
In de volksmond kun je dit ook wel een DDOS aanval noemen, maar dan op basis van je eigen netwerk verkeer. Sad

QED

Prettige Jaarwisseling

Sushi
Gewijzigd door Sushi op 31-12-2013 20:16
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kan niet aanmelden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie