obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Na boot van TC72XX wordt Wifi steeds weer ingeschakeld
Jodocus2
Ik kwam er een paar jaar terug achter dat het elektriciteit verbruik 's nachts in mijn huis behoorlijk hoog was. Ik heb toen besloten alle overbodige apparaten 's nachts automatisch uit en in te schakelen. Dit is ook het geval bij de TC7200/TC7220 en mijn Netgear accespoint. De TC72XX is DHCP server, maar zowel 2.4Ghz als 5Ghz Wifi zijn uitgeschakeld. Wifi wordt verzorgd door het Netgear accespoint. Dit omdat de sterkte van het Wifi signaal van de TC72XX zwaar onder de maat was. Dit heeft zeker twee jaar goed gewerkt, maar sinds kort is 's ochtends na het inschakelen en booten 2.4Ghz Wifi weer ingeschakeld in de TC72XX. Beide modems hebben dezelfde SSID vaak merk je dit niet, maar soms wordt er toch een Wifi connectie gemaakt met de TC7200 i.p.v het accespoint, met een vaak haperende verbinding tot gevolg. Ik moet nu iedere ochtend inloggen op de TC72XX en de 2.4Ghz weer uitzetten. Is hier een oplossing voor ?
 
Black Tiger
Vreemd. Als dat voorheen wel altijd goed gewerkt heeft lijkt het er op dat het misschien veroorzaakt wordt nu door een firmware update of iets anders.

Wat je kunt proberen is dat modem nog eens naar fabrieksinstellingen te resetten. Anders zou ik Ziggo eens bellen en het probleem aangeven (of via Facebook, werkt vaak nog beter).
Misschien is het anders tijd voor een nieuw modem, de Connectbox modems zijn tegenwoordig best goed.
Greetings, Black Tiger
 
Jodocus2
Bedankt voor je feedback. Ik heb Ziggo al geïnformeerd, maar nog geen antwoord gekregen. Ook geen idee of ik nou een TC7200 of een TC7220 kabel modem heb. Het is heel raar dat een instelling zomaar verandert, ik klik, toch steeds opslaan aan na wijziging van de instelling. Ik heb nu de Wifi signaalsterkte op 25% gezet, 100% was al slecht, misschien dat nu wel al mijn netwerk apparaten voor mijn Netgear acces point kiezen. Thanks !
 
Black Tiger
Graag gedaan.
Hopelijk reageert Ziggo snel, zo niet, laat het even weten dan probeer ik via hier even iets te regelen.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo Webcare
Stuur me een privébericht met jouw postcode, huisnummer en naam + geboortedatum contracthouder. Dan vervangen we je modem, want dit klinkt als een hardwareprobleem. Mocht je dit direct bij de klantenservice willen doen? Kijk hier voor alle contactmogelijkheden: www.ziggo.nl/contact
Ziggo Webcare
 
Jodocus2
Ik heb gisteren een nieuwe connectbox ontvangen van Ziggo, wat een geweldige service. Met de nieuwe connectbox is het probleem(pje) opgelost. Het wifi signaal van de connectbox is ook veel beter dan het oude modem. Maar de Netgear is toch een paar DB krachtiger, dus wifi op de connectbox uit, en op de Netgear aan.

Werkt weer uitstekend !

Bedankt Ziggo
 
MisterSenseo
ClapClapClapClapClapClapClapClapClapClap

Mooi bericht, goed te horen dat je blij bent.
Veel plezier met je nieuwe apparatuur,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Ziggo Webcare

Jodocus2 schreef:

Ik heb gisteren een nieuwe connectbox ontvangen van Ziggo, wat een geweldige service. Met de nieuwe connectbox is het probleem(pje) opgelost. Het wifi signaal van de connectbox is ook veel beter dan het oude modem. Maar de Netgear is toch een paar DB krachtiger, dus wifi op de connectbox uit, en op de Netgear aan.

Werkt weer uitstekend !

Bedankt Ziggo


Fijn om te lezen dat alles weer up and running is met het nieuwe modem! Je weet ons te vinden mocht onze hulp in de toekomst weer eens nodig zijn ;-)
Ziggo Webcare
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Na boot van TC72XX wordt Wifi steeds weer ingeschakeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie