obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Kabel TV
jabado
Dank jullie wel BlackTiger en Mr Senseo.
Dit is het antwoord wat ikgraag wilde horen, verder ga ik er vanuit dat het EPG signaal ook gewoon blijft bestaan.
Prettige dagen verder.
 
jabado
Goedemorgen Black Tiger.
Nog even ter informatie.

Contact gehad met Ziggo om mijn account TV start om te zetten naar Digitaal Kabel TV. De helpdesk rade mij dit ten sterkste af, de reden was omdat mogelijk op termijn dat het gestuurde signaal het niet meer mogelijk maakte om toch te kunnen opnemen met een Humax IHDR5200C Het is misschien mogelijk dat Ziggo de Humax software online aanpast.
Voor mij niet echt een duidelijk antwoord( op termijn is rekbaar)
Wat is wijsheid.
 
Black Tiger
Goedemiddag Jabado.

De helpdesk zegt zoveel. Maar ze kunnen dat digitale signaal niet van de kabel afhalen, want dat wordt ook gebruikt voor het goedkoopste TV abonnement.
Ik heb hier zelf een ontvangertje van Ziggo zelf staan, zonder smartcard en dat is ook geen virtuele smartcard, dat werkt op dezelfde wijze.
Bij navraag op het officiele community forum blijkt dat ook een type Humax te zijn.

Het opname signaal storen is misschien mogelijk, durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Maar vooralsnog is dat nog niet aan de orde.

Humax wordt niet meer onderhouden door Ziggo. Daarnaast zijn er ook mensen met een eigen zelfgekochte Humax bij Ziggo, die mag Ziggo op afstand niet eens aanpassen.

Ik kijk hier in huis op dezelfde wijze met twee TV's zonder CI of Smartcard, werkt perfect.
De procedure staat zelfs bij Ziggo zelf genoemd, voor als je het goedkope abo hebt en je hebt geen CI module.

Ze hebben er zelfs een stappenplan voor:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen#/
kies dan voor "zonder mediabox of ci module" en als het goed is kom je die code dan ook tegen.

Wat is wijsheid? Zo'n Humax 5200C kost tweedehands misschien 5 tientjes. Zolang je daarmee kunt opnemen zou ik dat gewoon doen. Een duurder abo nemen als dat niet meer zou werken toekomstig kan altijd nog.

Als je wilt kan ik nog wel eens navragen omtrent dat opname signaal wat daar de plannen voor zijn.
Maar ik verwacht zeker de komende 2 jaar daar geen verandering in.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Even ter aanvulling nog de juiste termen.
Je hebt nu TV Start, dat is al het goedkoopste pakket bijna. Je kunt nog goedkoper, dat is die id 4444 maar dat is KabelTV.
Wil je van TV Start naar KabelTV of naar welk pakket wil je precies?
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Aanvulling 2.
Ben het voor je na gaan vragen. Als je het over KabelTV hebt (dus het goedkoopste abo) met netwerk id 4444, dan is wat de helpdesk zegt inderdaad onderzin.
Als dat is wat je met Digitale TV bedoeld, anders moet je dat nog even duidelijker uitleggen.

Humaxen worden al jaren niet meer bijgewerkt of gewijzigd qua software, dat gaat ook niet meer gebeuren.

Voor zover bekend zijn er nog geen plannen om opname mogelijkheden met eigen apparatuur uit te schakelen of te storen.

Dus als jij van TV Start naar KabelTV wilt, moet dat kunnen en moet je kunnen blijven opnemen.
Greetings, Black Tiger
 
jabado
Beste Black Tiger... Wat een informatie geweldig.

Ter aanvulling; ik heb een abbo Internet, TVstart met CI+ module en ik wil naar Kabel TV dus minder zenders.. voor ons is dit OK. De reden daarvan is dat wij voornamelijk kijken naar de NPO zenders en BBC de RTL, SBS zenders bijna niet wegens de ergerlijke reclame blokken.
Ik bezit twee Humaxen IHDR 5200C in eigendom met smartcard, de CI+ module met smartcard ligt ongebruikt in de la die gaat dan retour.
Dat de Ziggo helpdesk deze aanvraag ontraad is niet duidelijk en geven meer een slag om de arm met wat er misschien gaat veranderen.
De punten die u aangeeft bevestigen ook mijn gedachtegang dus ik ga opnieuw met Ziggo bellen om dit abbo te wijzigen.
Normaals mijn dank voor het meedenken en een prettig weekend.
 
jabado
Vandaag is mijn abonnement door Ziggo omgezet naar Kabel TV.

Alle 50 zenders werken perfect zonder smartcard ook het opnemen op de Humax 5200C gaat zonder problemen.

Dank aan Black Tiger en Mister Senseo voor alle moeite.

Topic verder sluiten.
 
Black Tiger
Da's fijn om te horen.

V.w.b. de hulp graag gedaan. Veel kijk- en opnameplezier!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kabel TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Coax Kabel Algemeen : 6 06-03-2018
Geen kabel ook al betaal ik het zelf ?!?!? Storing : 7 07-06-2015
Perfect met kabel, kaka met WiFi WiFi, draadloos netwerk : 6 18-01-2015
Optische toslink kabel of Hdmi kabel ???? Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 7 14-12-2014
Gogas gooit Ziggo van de kabel, abonnees moeten naar Caiway Ziggo nieuws : 10 19-10-2014
Advertentie