obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Perfect met kabel, kaka met WiFi
angomir
Hallo Allemaal,
Ik had laatst maar eens een datakabel aan de humax gehangen, alles werkte (streaming, ftp, ping) nadat ik de instellingen had goedgezet. toen maar besloten om zo'n super speciaal Humax usb wifi dongle aan te schaffen omdat zo'n kabel door de woonkamer ook niet alles is.
Dongle kwam binnen en kreeg hem zonder moeite op het netwerk aangesloten. Vanaf de TV/Humax werkt alles, welliswaar een stuk trager dan met de kabel maar het werkt!
Gisteren geprobeerd om wat dingen via ftp van de humax af te halen maar ik kan geen humax vinden. Ding staat gewoon aan en heeft verbinding. IP adres gecontroleerd in de router maar pingen naar dat ip werkt al niet, dus ook geen ftp of streaming vanaf de laptops. Al even op dit forum rondgezocht en andere usb poort geprobeerd voor die wifi dongle maar zoals verwacht 0 verbetering. Als ik de kabel er in duw werkt het weer allemaal (via ander ip adres). De WiFi router staat (gescheiden door 2 muren) nog geen 3 meter van de humax vandaan dus heb wel een sterke verbinding maar alles wat vanaf het netwerk naar de Humax wil komt niet aan terwijl de Humax over dat zelfde netwerk wel goed "naar buiten" kan.
Moet ik nu al de conclusie trekken dat die dongle's communicatief beperkt zijn(en ik mijn geld beter had kunnen investeren in een vervanger voor de humax) of zijn er nog dingen die ik kan proberen? Beetje zuur dit
Alvast bedankt voor de reacties.
Gewijzigd door angomir op 17-01-2015 14:43
 
Black Tiger

Quote

Als ik de kabel er in duw werkt het weer allemaal (via ander ip adres)

Ik hoop toch wel dat beide ip adressen in dezelfde range liggen, bijv. 192.168.1.xx waarbij alleen het laatste cijfer anders is of niet?

Maarja gezien je het ip gecontroleerd hebt in de router lijkt me dat van wel.

Ik vind het alleen vreemd dat het richting Humax niet werkt, maar uitgaand wel. Vandaar dat ik toch ergens de gedachte heb dat je met de wifi dongle niet op hetzelfde netwerk zit als met de kabel.
Greetings, Black Tiger
 
angomir
bedankt voor je reactie. Die gedachte is helemaal niet raar maar helaas niet correct in mijn geval. De IP range (en subnet) is inderdaad gewoon het zelfde (DHCP): router is 192.168.178.1. Humax is 192.168.178.10, laptops zijn 192.168.178.13 etc.
Kunnen jullie je humax wel pingen als deze via wifi verbonden is?
 
Black Tiger
Ohja, daar zeg je zoiets.... het kan best zijn dat imcp verkeer op de Humax uit staat en dan zou je hem ook niet kunnen pingen.
Ik kan het helaas niet testen, heb zelf geen Humax maar een Cisco en die heeft geen netwerk aansluiting nodig.

Misschien dat een van de Humax bezitters hier iets over kan zeggen?
Greetings, Black Tiger
 
angomir
ICMP staat niet uit, tenminste niet op de LAN interface van de Humax. Lijkt me niet logisch als deze wel uitgezet is op de WiFi verbinding. Thx voor het meedenken!
 
kezeltje
mijn humax is met ethernetkabel verbonden en ping is prima.
nooit problemen mee.
suc6
Jan.
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Perfect met kabel, kaka met WiFi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Kabel TV Algemeen : 18 05-12-2022
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Advertentie