obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Wat is digitale TV?
Zippo
Digitale TV

Digitale televisie
Wat is het precies?

Digital Video Broadcasting of DVB is een internationaal aanvaarde open standaard voor digitale televisie. De standaard kan ook gebruikt worden om digitale radio uit te zenden.

De voordelen van DVB zijn:

* Bij ontvangst is het beeld storingsvrij en het geluid is van cd-kwaliteit.
* Binnen één kanaal kunnen meerdere tv-programma’s en een aantal radioprogramma’s vergelijkbaar met de huidige kwaliteitsstandaard worden uitgezonden. In vergelijking met de huidige situatie is er dus meer ruimte voor programma’s.
* Het is mogelijk om extra informatie uit te zenden. Voorbeelden hiervan zijn Superteletekst, Elektronische Programma Gids (EPG), homebanking en homeshopping, Internet, etc.
* Doordat DVB-signalen digitaal zijn, kan men ze ook eenvoudig versleutelen, wat weer mogelijkheden biedt voor betaal-tv (Pay TV).

Via DVB kan men een betere beeldkwaliteit bereiken vergeleken met analoge TV. Bij DVB-S is dit standaard het geval.

Wat heb ik nodig?
Kabels, apparatuur etc...


Om te kunnen genieten van Digitale televisie heb je een decoder nodig. Een decoder houd in dat het een versleuteld signaal omzet naar beeld + geluid voor op uw televisie. Hierbij is een klein kastje + SIM kaart voldoende. @Home levert Digitale televisie inclusief een gepaste decoder, om direct aan de slag te gaan. Een decoder ziet er zo uit:

dcb-9401r_m_2
Samgsung DCB-9401R


Een decoder van @Home word zo geleverd dat je er direct mee aan de slag kunt. Bekabeling, Sim-kaart & een handleiding zit hier allemaal bij het pakket. Er zijn verschillende pakketten die @Home levert. Welke dit zijn verwijs ik je naar de website van @Home

Hoe ziet het pakket eruit?
En is de installatie eenvoudig?


Na aanvraag had ik het pakket binnen 2 werkdagen binnen. Het was allemaal goed verpakt en het kwam ook nieuw uit doos:

794901


De handleiding is er natuurlijk ook bij geleverd, inclusief de SIM-kaart.

9670802


Bij de decoder word een Scartkabel, analoge kabel, afstandsbediening + batterijen geleverd, en natuurlijk de handleiding van de decoder.
Installatie liep vrij eenvoudig... binnen 10 minuten had ik beeld.
774303


Beeld!


2982004


De installatie van het apparaat liep naar mijn weten vrij eenvoudig. Het stond allemaal meerendeels uitgelegd in de handleiding. Hoewel de decoder vrij klein is, is het lastig tussen je bestaande apparatuur te plaatsen zonder verlies van ruimte. Eventueel kan je 'm ook aan de wand monteren. Het beeld tegenover analoge TV is duidelijk te merken, net zoals het geluid, wat veel zuiverder klinkt.

@Home levert je voor 2 weken, het volledige pakket. Dat is dus alle zenders die verkrijgbaar zijn op digitale televisie. Binnen deze 2 weken moet je dus al een keus maken met welk pakket je wilt, en dan het antwoord-formulier opsturen. Doe je dit niet heb je geen beeld meer, totdat @Home wel je antwoordkaart binnen heeft. Voor een overzicht van producten van @Home verwijs ik je naar de website van @Home.


Met dank aan lism voor de tekst!
Gewijzigd door Zippo op 16-08-2007 19:11
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat is digitale TV?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo klanten in regio Alphen aan den Rijn stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 19-01-2021
4 feb ziggo werkzaamheden digitale tv Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 27-01-2015
digitale tv ontvangst stoort Storing : 5 26-12-2014
Advertentie