obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
geen internet gemeente waterland?
mona lisa
donderdagochtend voor ik naar mijn werk ging had ik nog internet, toen ik 's avonds uit mijn werk kwam en ik zette mijn pc aan had ik geen internet meer. Heb meteen de helpdesk gebeld, hier was echter geen storing bekend, heb toen op hun advies alle stekkertjes uit mijn modem gehaald en er weer in gedaan. De bovenste 2 lampjes branden en het derde lampje knippert. Nu wil Ziggo een monteur langssturen, kan alleen niet thuis zijn op de tijdstippen van Ziggo. Heb overigens wel LAN verbinding. Iemand een idee wat er aan de hand is?
 
Zippo
Sorry voor de late reactie!

Quote

Storing
Groepsstoring
van vrijdag 13 maart 09.58 uur tot vrijdag 13 maart 17.58 uur
Wanneer u een e-mail ontvangt van info@ziggo.nl waarin uw persoonsgegeven gevraagd worden, vragen wij u hierop niet te antwoord, maar deze e-mail direct te verwijderen.

Ziggo zal u nooit vragen om persoonsgegevens.

Het probleem is bekend, de afzender word geblokkeerd.

Onze excuses voor het ongemak.
Groepsstoring
sinds vrijdag 13 maart 13.15 uur
Op dit moment is het niet mogelijk om het wachtwoord te wijzigen van uw Casema en Ziggo e-mailadres.
Wanneer u het wachtwoord wilt wijzigen zult u de melding krijgen dat de pagina niet kan worden weergegeven.

Er wordt hard gewerkt aan de oplossing.


Onze excuses voor het ongemak.
Groepsstoring
van vrijdag 13 maart 08.39 uur tot vrijdag 13 maart 09.31 uur
De eerder vermelde e-mail storing is verholpen.

U kunt weer zonder problemen e-mailberichten verzenden en ontvangen.

Onze excuses voor het ongemak.
Groepsstoring
van vrijdag 13 maart 12.57 uur tot vrijdag 13 maart 14.51 uur
De eerder vermelde storing op Mijn Ziggo is verholpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
ziggie

Quote

mona lisa schreef:
donderdagochtend voor ik naar mijn werk ging had ik nog internet, toen ik 's avonds uit mijn werk kwam en ik zette mijn pc aan had ik geen internet meer. Heb meteen de helpdesk gebeld, hier was echter geen storing bekend, heb toen op hun advies alle stekkertjes uit mijn modem gehaald en er weer in gedaan. De bovenste 2 lampjes branden en het derde lampje knippert. Nu wil Ziggo een monteur langssturen, kan alleen niet thuis zijn op de tijdstippen van Ziggo. Heb overigens wel LAN verbinding. Iemand een idee wat er aan de hand is?


Het derde lampje geeft aan of er een upstream kanaal gevonden is.
Als dit knippert, kan er geen upstreamkanaal gevonden worden. Een kabelmodem zal eerst proberen naar een andere downstream frequentie te schakelen (2e lampje) hierna gaat het kabelmodem weer proberen een upstream kanaal te vinden.
Vaak zie je dus na een poosje het 2e lampje weer gaan knipperen en daarna branden.

het lokale netwerk tussen het modem en je computer of router (je LAN verbinding) heeft hier niets mee te maken.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld het radio/tv of digitaal TV signaal, maakt een modem ook gebruik van een signaal, dat vanuit de
thuisaansluiting terug het Ziggo netwerk ingaat.

De meeste upstream (=retoursignaal) problemen liggen binnenshuis, vaak is het modem niet correct aangesloten, of niet op
de hoofaansluiting (punt van binnenkomst kabelaansluiting) aangesloten. ook kan het een individuele storing of storing in het netwerk betreffen. Als andere modems (bijvoorbeeld van de buren) op hetzelfde netwerkcomponent wel online zijn en je eigen modem niet, is er nooit sprake van een groepsstoring.

Resetten van een modem kan altijd helpen, maar heeft blijkbaar geen oplossing geboden.

Het beste is om eerst zelf uit te sluiten of de storing in je kabelaansluiting zit, of in de eigen aansluiting.
- informeer of de buren (mits ze ook een Ziggo kabelmodem gebruiken) dezelfde storing hebben.
- controleer de aansluiting

Hier kun je informatie vinden : http://www.ziggo.nl/klantenservice/installatie-downloads/handleidingen/
ga naar het stukje "Installatie-instructies"

Kom je daar zelf niet uit, is bezoek van een monteur nodig, die beschikt over de juiste meetapparatuur om de storing te analyseren en op te lossen. Helaas moet je daar inderdaad een ochtend of middag voor vrij nemen. Soms is ook een avondafspraak mogelijk.

Hoop dat je wat met deze informatie kan en je probleem snel is opgelost
there is no place like 127.0.0.1
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen internet gemeente waterland?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Advertentie