obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
outlook/thunderbird & ziggomail
daan
Heb problemen met het ophalen van mijn webmail van ziggi via outlook; melding: wachtwoord geweigerd. Ook via thunderbird krijg ik deze melding. Kan wel inloggen en mail lezen via ziggo/webmail, dan wordt het wachtwoord niet geweigerd.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
 
erwinvos

Quote

daan schreef:
Heb problemen met het ophalen van mijn webmail van ziggi via outlook; melding: wachtwoord geweigerd. Ook via thunderbird krijg ik deze melding. Kan wel inloggen en mail lezen via ziggo/webmail, dan wordt het wachtwoord niet geweigerd.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?


Daan,

verwijder je accountgegevens eens uit outlook en maakt ze opnieuw aan.
pop.ziggo.nl
smtp.ziggo.nl
gebruikersnaam: @ziggo.nl
ww: mail ww.

Instellingen testen en kijken wat het resultaat is.
543451902
 
daan
Heb ik een paar keer geprobeerd maar resultaat blijft helaas het zelfde.
Heb alle instellingen volgens mij ook goed?
 
rrozema
probeer het eens met telnet. Open een command window en type dan:


telnet pop.ziggo.nl 110

Wacht de response van de server af, iets als als "+OK Messaging Multiplexor (Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-7.04 (built Sep 26 2008))". Je krijgt geen prompt, alleen een knipperende cursor. Type dan de volgende commando's (wacht na elk commando op de +OK bla bla bla):


user ziggo username>
pass


Met dit commando sluit je de sessie weer af:


quit


 
daan
Heb het geprobeerd, maar lukt niet.
Krijg de volgende melding:
+OK Messaging Multiplexor (Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-7.04 (built
Sep 26 2008))
user
+OK password required for user
pass
-ERR [AUTH] Authentication failed

Enig idee waar de fout zit?
 
TCP_IP

Quote

-ERR [AUTH] Authentication failed


Verander je wachtwoord eens op je webmail en probeer daarna nog eens met Outlook in te loggen of nogmaals een telnetsessie starten.

 
daan
Heb al verschillende wachtwoorden aangemaakt en geprobeerd, maar de melding blijft het zelfde....en het probleem dus helaas ook: wachtwoord werkt wel bij ziggo wabmail, maar niet via outlook of thunderbird.
 
TCP_IP
Ik herken dit probleem wel min of meer bij een ander topic op het Online forum:

Gebruikersnaam en wachtwoord niet herkend

Kijk dit eens door, we hebben hier erg veel mogelijkheden besproken. De oorzaak bij dat topic bleek een corrupt windows account te zijn. Heb je evt. een 2e PC? Zo ja test het daar eens op.
 
verdaasdonkjm
alles is overgezet en er is schriftelijk bericht uit gegaan. Alleen niet iedereen heeft het ontvangen... ......

Vandaag is het eindelijk geregeld

Verstandigste is

gebruikers account gebruikersnaam@ziggo.nl

pop en smtp instellingen

pop.ziggo.nl
smtp.ziggo.nl

bij de accountnaam het volledige mail adres, dus inclusief ziggo.nl

Verwijder eerst het de eerste instellingen en maak hem opnieuw aan.

Reset ook meteen je wachtwoord.
Die pas je aan via webmail en klik op paswoord vergeten.
Zorg dat je alle account info bij de hand heb.
klant nr vooral.
Dan kan alles gereset worden en dan zou het moeten werken.
Hier uiteindelijk na 3 weken gelukt.
.
Waar is de tijd gebleven dat er nog geen mail bestond !!

hulde voor Ziggo...... [big][big] NIET[/big][/big]
 
daan
Jaaaa gelukt na tig-keer wachtwoorden resetten en nieuwe accounts aanmaken werkt het nu !!!
Hopen dat het zo blijft.

Iedereen bedankt voor de hulp.

groetjes
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'outlook/thunderbird & ziggomail', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Outlook 2003 Software vragen : 11 06-09-2018
Microsoft Outlook Ziggo Gebruikers Groep : 14 12-10-2015
instellen email in outlook Algemeen : 4 26-05-2015
Inloggegevens Outlook blijven niet bewaard Storing : 26 19-12-2013
Emails binnenhalen in Outlook 2003 Algemene computer en software vragen. : 2 20-10-2013
Advertentie
data-full-width-responsive="true">