obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging. Waar moet je om denken
erwinvos
Ziggo verhoogt de snelheden. Voor het bais en extra verloopt de overgang waarschijnlijk probleemloos. De abonees van het extra pakket zullen aan wat extra zaken moeten denken.

Dus voordat je afgeeft op Ziggo, controleer eerst je eigen zaakjes. Hieronder wat tips
- Is je modem gereset? Controleer dit door nogmaals het modem te resetten. Dit is de meest eenvoudige methode

- Heb je een router tussen je modem en pc's? Controleer wat voor router je hebt. Heb je een 10Mbit router? Dan haal je maximaal je huidige snelheid? Je verliest dus 10Mbit. Dit los je op door je router te vervangen door een 100Mbit of Gigabit router aan te schaffen. Voor het internet is een 100Mbit meer dan voldoende, wil je data uitwisseling versnellen, dan is een Gigabit router aan te raden

- Wat voor netwerkkaart heb je in je pc? Heb je een 10Mbit netwerkkaart? Vervang deze dan door een 100Mbit of hogere netwerkkaart.

- Hoe staat je netwerkkaart ingesteld? Staat het op 10 half of full, dan moet dit aangepast worden naar auto of bijv 100 full. Dit kun je instellen door de eigenschappen van je netwerkkaart te wijzigen. Rechts klik op de netwerkkaart, eigenschappen, kies configureren (naast de naam van je netwerkkaart), kies tabblad geavanceerd, kies Speed & Duplex. Stel het nu in voor de juiste waarde.


En komen jullie er niet uit, dan zijn wij als lid van het gebruikersforum er om jullie te helpen. Want samen komen we er vast wel uit!

En andere tips/suggesties zijn natuurlijk welkom
543451902
 
Decibert
Als je een router gebruikt moet je ook altijd de router resetten!

Een router met geadverteerde doorvoersnelhein van 54Mbps gaat Alles in 1 Extra toch echt niet aankunnen. Zoek eens op wat je router kan hebben. Met Google heb je in 1 tel reviews en geteste doorvoersnelheden.

Het nieuwe modem schijnt gevoeliger te zijn voor storende apparatuur, met name DECT-telefoons. Dus als je problemen ondervindt, zet dergelijke apparatuur eens een metertje verderop en kijk wat er gebeurt.

De allerbelangrijkste: de verhogingen zijn vanáf juli. Ik heb termijnen horen noemen van "tussen 1 juli en 1 oktober", maar dat is ook maar via via. Punt is: als je pér 1 juli nog niet verhoogd bent, wat voor velen het geval zal zijn, heb je geen reden tot klagen. Geduld, en je komt aan de beurt.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
erwinvos
Kijk en zo komen we tot een mooi topic als hulpmiddel
543451902
 
harryd
Speed & Duplex.. staat bij mij op automatisch onderhandelen...
router is sweex wireless broadband router 54mbps extended range
en heb alles in 1 extra...
vraag is alles oke bij mij voor de grote snelheid verhoging ?
gr harry
p.s welke router zal ik dan nemen ?
want als deze het niet aankan zal ik toch een andere router moeten kopen
Gewijzigd door harryd op 25-06-2009 17:00
 
TCP_IP
Ik heb goede verhalen gelezen over de D-Link dir-655 die WAN-LAN througput heeft en heeft gigabit poorten.
Maar uiteindelijk komt het toch neer op het budget. De d-link is rond de E 100,-
 
Puma
Elke router heeft een throughput @TCP_IP Wink
Throughput betekent: hoe snel kan de router zijn werk doen bij verbinding van het Internet (WAN) naar je PC (LAN) en andersom.

Let op de volgende dingen:

Wat is de capaciteit van de router? 100 of 1000 Mbit switch poorten zegt helemaal niets, evenals Draft N 300 Mbit wireless!

De throughput bij de meeste routers (Media markt dingen) zit rond de 30 Mbit, al hebben ze 100 Mbit switch poorten!

De welbekende Linksys WRT160N heeft een throughput van 64 Mbit. Dat is voor nu dus voldoende, maar niet voor de volgende stap (80 Mbit download in 2010).

Ga naar deze website: http://www.smallnetbuilder.com/compon...temid,189/

Daar zie je een lijst met bekende merken en de bijbehorende snelheden. Zo kan mijn router (D-Link DIR655 A4) een snelheid van 257 Mbit halen via UTP en 67 Mbit via draadloos.

Dus:

100 of het liefst 1 Gbit netwerkkaart (standaard bij moderne PC's)
Router die de snelheid aan kan (Throughput)
Draadloos moet je uit je hoofd zetten
Gewijzigd door Puma op 25-06-2009 17:23
 
TCP_IP
Ja sorry ik verwoordde het verkeerd inderdaad. Ik bedoel dat de snelheid die je op de WAN krijgt ook daadwerkelijk via LAN op de PC komt.
Met glasvezel bijvoorbeeld. Een 100mbit up/down zou ik met m'n wrt54g niet redden. Precies zoals je aangeeft.
 
kraakie

Quote

erwinvos schreef:
Ziggo verhoogt de snelheden. Voor het bais en extra verloopt de overgang waarschijnlijk probleemloos. De abonees van het extra pakket zullen aan wat extra zaken moeten denken.

Dus voordat je afgeeft op Ziggo, controleer eerst je eigen zaakjes. Hieronder wat tips
- Is je modem gereset? Controleer dit door nogmaals het modem te resetten. Dit is de meest eenvoudige methode

- Heb je een router tussen je modem en pc's? Controleer wat voor router je hebt. Heb je een 10Mbit router? Dan haal je maximaal je huidige snelheid? Je verliest dus 10Mbit. Dit los je op door je router te vervangen door een 100Mbit of Gigabit router aan te schaffen. Voor het internet is een 100Mbit meer dan voldoende, wil je data uitwisseling versnellen, dan is een Gigabit router aan te raden

- Wat voor netwerkkaart heb je in je pc? Heb je een 10Mbit netwerkkaart? Vervang deze dan door een 100Mbit of hogere netwerkkaart.

- Hoe staat je netwerkkaart ingesteld? Staat het op 10 half of full, dan moet dit aangepast worden naar auto of bijv 100 full. Dit kun je instellen door de eigenschappen van je netwerkkaart te wijzigen. Rechts klik op de netwerkkaart, eigenschappen, kies configureren (naast de naam van je netwerkkaart), kies tabblad geavanceerd, kies Speed & Duplex. Stel het nu in voor de juiste waarde.


En komen jullie er niet uit, dan zijn wij als lid van het gebruikersforum er om jullie te helpen. Want samen komen we er vast wel uit!

En andere tips/suggesties zijn natuurlijk welkom


is het niet zo dat je de Docsis 3.0 modem moet hebben voor die 50mbit zoals al eerder door ziggo zelf is vermeldt ?
 
TCP_IP
Ja maar die word gewoon door Ziggo zelf geleverd.
 
erwinvos
Ja maar de reden dat ik dit topic heb geopend is omdat de huidige extra abonees reeds 20Mbit hebben. Dus die hebben, als het goed is, al geen 10Mbit router/hub/netwerkkaart/instellingen meer, maar alles al op 100 of hoger.

en de nieuwe plus abonnees merken het nu pas omdat ze omhoog gaan en boven de 10 uitkomen
543451902
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging. Waar moet je om denken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
Snelheidsverhoging per 12-04-2021 Snelheid : 11 13-04-2021
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Snelheidsverhoging 30=>40MBit/s nog niet doorgevoerd Snelheid : 3 14-09-2015
Smartcard moet hersteld worden Digitale radio of televisie storing : 3 26-08-2015
Advertentie