obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging per 12-04-2021
MisterSenseo
Ziggo gaat vanaf maandag de snelheden van bijna al zijn abonnementen verhogen. Ruim 3,3 miljoen klanten en bedrijven krijgen daardoor sneller internet, meldt het bedrijf maandag.

Bij het goedkoopste abonnement, met een downloadsnelheid van 25 Mbps en een uploadsnelheid van 2,5 Mbps, wordt het internet flink sneller. Deze snelheden worden verhoogd naar respectievelijk 40 Mbps en 5 Mbps.

Ook klanten met de Start-abonnementen (na verhoging 75 Mbps en 10 Mbps of 150 Mbps en 15 Mbps), het Complete-abonnement (300 Mbps en 30 Mbps) en het Max-abonnement (600 Mbps en 40 Mbps) gaan er qua internetsnelheid op vooruit. Alleen de snelheid van de Giga-abonnementen blijft hetzelfde.

Bij zakelijke abonnementen worden de snelheden ook verhoogd. Het duurste abonnement biedt vanaf maandag een snelheid van 700 Mbps voor downloaden en 50 Mbps voor uploaden.

"Nederland maakt door videovergaderingen, thuisonderwijs en online sportlessen steeds meer en intensiever gebruik van internet. Een snelle internetverbinding is hiervoor essentieel", meldt Ziggo.

De hogere snelheden gaan op maandag 12.00 uur in. Gebruikers moeten wel hun modem resetten om van het snellere internet te kunnen profiteren. Als klanten dat niet zelf handmatig doen, zal Ziggo de modems uiteindelijk op afstand resetten. Dat kan tot 31 mei duren.

De prijzen voor de abonnementen worden op dit moment niet aangepast.

Bron: nu.nl
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MisterSenseo
23a520e2-f085-42ec-bb13-3dc97432319c
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Zippo
Is dit al de nieuwe snelheid?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo

Zippo schreef:

Is dit al de nieuwe snelheid?


Yup, het was 250/25 en nu dus 300/30 Mbits
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Jammer dat je die tussenliggende snelheden niet zomaar krijgt, doen ze geheid express.
Ik zou best dat StartXXL willen hebben maar dat schijn je niet gecombineerd met TV Complete te kunnen krijgen.

Overigens heb ik gehoord dat men ook plannen heeft om dit jaar ook nog de uploadsnelheid te gaan verhogen.
Men zal wel moeten want KPN gaat opnieuw flink aan de weg timmeren met glasvezel uitrol.
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Ik vind het veel belangrijker dat de streams constant zijn.
Ik heb al sinds november op niet één moment van de dag een egale snelheid.
Probleem is dat ik ze niks kan maken, kwaliteit is voortreffelijk, maar de DL speed schommelt tussen 25-300 Mbit dus usenet is een crime......Pfft
Hoewel ik zojuist test en onderstaand de huidige snelheid, kan ik wel mee leven !

20ed1a66-acf2-4bf7-b236-8e9f9c2dc2a5
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger

Quote

maar de DL speed schommelt tussen 25-300 Mbit

Hoezo kun je ze dan niks maken? Je betaald voor een abo en dat moet dan ook een constante snelheid zijn.
Het mag wel iets afwijken, maar niet zoveel.
Hopelijk is het dan geen kabel of tussenliggende apparatuur in eigen beheer.

Die snelheid is inderdaad wel leuk maar die 50 Mbit verschil doet me niet zoveel. Maar als het wat goedkoper kan zou ik met 175 Mbit ook al dik tevreden zijn. Wink
Nu ook 300 mbit. Ben benieuwd wanneer ze die upstream gaan opschroeven.
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Nou vrij simpel, Ziggo levert mij perfect internet, ze zeggen erbij "tot 300 Mbit".........en dat klopt, elke website die ik aanklik is er al voordat ik klik, dus daar geen klagen over.
Daarbij zijn ze met de nieuwe software bezig voor de Horizonbox XL die ik overigens al heb ( ik heb me laten vertellen dat ik een soort Bètatester ben ), plus de Coronacrisis waardoor iedereen thuis werkt, en dus veel meer bandbreedte gebruikt.
Ik heb in mijn vriendenkring iemand die op de servers kan inloggen en die heeft mijn profiel bekeken, alles in orde, wijkkast overbelast zeg maar.
Zodra ik niks meer heb of echte storingen ga krijgen trek ik wel aan de bel hoor, maar zover is het nog niet gekomen,gelukkig.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger

Quote

ze zeggen erbij "tot 300 Mbit".........en dat klopt

Nou nee, zo gaat dat bij ADSL. Als ik op de site bij Ziggo ga kijken staat er niet dat woordje "tot" bij. Er mag een paar mbit in zitten maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
En dan nog.... als het al "tot" zou zijn, dan is dat geen correcte term voor een klapperverbinding, want daar mag je wel over spreken als het tussen 25 en 300 mbit huppelt.
Heb er al een aantal mee geholpen die te laag zaten en instabiel en waar Ziggo de boel netjes opgelost heeft. Bijv. door metingen van een monteur of toesturen van een nieuw modem, aansluitpunt vernieuwen en dat soort dingen.

Je moet wel in een heel erg drukke omgeving wonen als die wijkkast overbelast is, toch?
Hier zit ook iedereen thuis, niet alleen werkenden maar er zijn ook veel werklozen in deze omgeving die niets anders te doen hebben dan op internet rond te hangen, en zelfs met Corona geen last.
Zo'n kast mag niet overbelast raken. De vraag is of dan niet misschien iets met de aansluitingen in die kast is?
Heb hier wel eens een monteur gezien die telefonisch de capaciteit naar de kast liet opschroeven omdat het te weinig was.
Nja, als je het zelf nog geen probleem vindt is het prima, maar bij mij hoeven ze niet met een klapperverbinding aan te komen. Gelukkig zoals gezegd hier vrijwel nooit last.

Een Horizonbox XL? Heet dat niet Mediabox XL? Als ik goed geinformeerd ben is dat een gewone Horizonbox met geupgrade firmware waardoor de Horizon meer op de Nextbox moet gaan lijken. Er zijn er een aantal inderdaad in test bezig met weer updates van die firmware. Zou best kunnen dat je daar bij zit inderdaad.
Ik heb gelukkig al van beta test een Nextbox en oooh wat was dat een verademing toen vergeleken bij die Horizon.
Maar die schijnt nu ook sneller te zijn geworden met die nieuwere firmware heb ik begrepen. Klopt dat?
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Tot nu toe heb ik geen klagen over de nieuwe software. Er is mee te leven, haha.
Hij lijkt inderdaad sneller, alhoewel een aantal mogelijkheden eruit zijn gehaald, maar de software is nog in ontwikkeling heb ik vernomen.
Terugkomen op die snelheid, zolang ik geen storingen heb dat ik werkelijk niet op een site kan komen vind ik het niet zo erg, vroeger ging ik steigeren bij een klapperverbinding ( *denkt terug aan ADSL van Alice* ) maar ik ben een daggie ouder geworden ( kuch kuch ) en maak me er niet meer druk om.
Nogmaals, zolang ik alles kan en geen storingen ondervind..........;-)
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging per 12-04-2021', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheidsverhoging 30=>40MBit/s nog niet doorgevoerd Snelheid : 3 14-09-2015
Snelheidsverhoging 01-07-2013 Snelheid : 68 30-08-2013
Snelheidsverhoging Algemeen : 17 12-06-2013
Snelheidsverhoging 2012 Ziggo Gebruikers Groep : 17 13-05-2012
Na snelheidsverhoging draadloos instabiel WiFi, draadloos netwerk : 6 25-07-2010
Advertentie