obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Installatie modem Ubee
Toontje
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier en wens eenieder natuurlijk het allerbeste voor het nieuwe jaar.

Maar het jaar begint voor mij nog niet zo goed.
Gisteren het nieuwe allin1 pakket van ziggo geinstalleeerd. TV werkt. Tenminste, ik krijg de zenders erop, maar geen interactieve tv. Weet iemand toevallig of dit (in ieder geval gedeeltelijk) zou moeten werken zonder dat je deze service als extra pakket erbij hebt gekocht? Volgens de helpdesk zou dit niet werken!!! (ook niet om te testen!)

Gisteren ook nog het modem (Ubee EVM3200) aangesloten op de breedbandversterker.
Maar toen ik vanmiddag de kabel naar mijn pc aansloot kreeg ik geen verbinding. Op het modem knippert led2 (oranje) en led5 is groen (verbinding met pc). Uiteraard is ook led1 (power) groen.
Na enkele minuten gaat led2 aan (oranje) en gaat led3 knipperen (ook oranje)
andere kabels geprobeerd en andere aansluiting op breedbandversterker geprobeerd en uiteraard diverse keren gereset, zowel met power on/off als met reset knop.

Komt dit probleem iemand bekend voor?
alvast bedankt voor het meedenken
Toontje
Gewijzigd door Toontje op 01-01-2010 18:33
 
MisterSenseo
Begin met de gebruikershandleiding goed te lezen,als je exact doet wat er staat,gaat het goed.
Om te beginnen staat er ook in de handleiding dat het modem de eerste keer er 30-60 minuten over doet om te starten............geduld oefenen.
In dezelfde handleiding staat dat je je smartcard eerst moet activeren,anders heb je geen digitale tv...........
De handleiding is overduidelijk.

Natuurlijk zijn we er voor je wanneer je alsnog problemen hebt.

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Toontje
MisterSenseo ,

Bedankt voor je hulp.
Het probleem is echter niet dat mijn digitale TV het niet doet, maar mijn modem komt niet online, en kan dus ook geen internet verbinding opzetten, laat staan activeren.
De smartcard van de interactieve ontvanger is echter wel geactiveerd op de website van Ziggo. Dit heb ik uiteraard kunnen doen op mijn nog bestaande internet verbinding. Ik heb ook de installatie van de interactieve ontvanger kunnen doen, alleen heb ik het "interactieve" niet kunnen testen. (volgens de helpdesk zou dit alleen werken als je ook een "interactief" abbonnement hebt afgesloten. Maar als ik niet kan testen zonder abbonnement weet ik ook niet of het werkt en of het me wel bevalt.

Maar ik heb vanochtend wederom contact gehad met de helpdesk.
Na plm 15 min eindelijk iemand aan de lijn, die gelijk probeerde me door te sturen naar iemand van de TV afdeling. Maar na even aandringen heeft hij me toch te woord gestaan, wat tot een afspraak geleid heeft, dat er maandag een monteur langs komt.

Wordt vervolgd.
Toontje
 
Toontje
Het vervolg.

Zoals met een van de medewerkers van het callcentre (is dus geen helpdesk) afgesproken kwam er maandagochtend een monteur. Zeer attent en vriendelijk. Deze had al snel gezien dat er geen problemen was met mijn installatie, maar dat het probleem buiten zat.
(Even een signaal vanuit mijn meterkast naar de verdeelkast en andersom) Door de vorst, mag er echter niet in de grond gewerkt worden en om mij toch internet en telefoon te kunnen geven voordat a.s. vrijdag mijn oude provider de boel afsluit, heeft de monteur mijn signaal op een ander aansluitpunt gezet, waardoor het signaal tijdelijk wel goed is, zodat ik kan internetten. Het modem kwam dan ook snel online.
Echter toen ik wilde activeren met mijn activatiecode en paswoord, kreeg ook ik (zoals anderen in het forum) problemen om mijn email adres in te vullen. Ik kwam niet in het email veld, en kon daardoor ook niet verder.
Hierna Ziggo maar weer gebeld en kreeg een zeer zelfverzekerde dame aan de lijn, die het probleem wel even zou oplossen. en inderdaad heeft zij het internet en email account kunnen activeren. Toen ik vroeg of zij op een callcentre of op de helpdesk werkte kwam het laatste als antwoord.(trek hieruit zelf je conclusies) Mijn compliment aan deze HELPDESK dame, voor het snel oplossen van mijn probleem.
Hierna mijn Linksys router aangesloten en ook nog een oude lanpro en e.e.a werkt nu als een tierelier.
Het wachten is nu op de telefoonverbinding, die eind van de week over gaat.

So far so good.
Toontje
 
MisterSenseo
Mooi dat het nu werkt,je denkt in eerste instantie niet aan dat het aan de bekabeling ligt.
Ik hoop dat je telefoon niet van je andere provider afkomt,want als die vrijdag afsluit is het allemaal verkeerdom gegaan en is je nummer pleitte.
Heb je een nieuw nummer van Ziggo had dat ook al moeten werken.
Ik hoop dat je het verkeerd uitlegt of ik het verkeerd begrijp en dat ook dit goed komt voor je.

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Toontje
Het vervolg:

Mijn telefoonnummer komt idd van mijn vorige provider. Dus nummerbehoud.
Vrijdag zou ik overgaan, dus ik had voor alle zekerheid een telefoon aangesloten op het nieuwe modem. Ik was zelf echter de hele dag niet thuis, en 's-avonds hoorde ik dat er de hele dag niet gebeld had kunnen worden. Ik zaterdagochtend gelijk Ziggo gebeld, maar deze konden toen natuurlijk niets meer doen. Het zou minstens 2 werkdagen kunnen duren voordat dit probleem was doorgegeven. Maandag wederom gebeld en toen kreeg ik hetzelfde antwoord, dus misschien 2 dagen geen telefoon. Gelukkig had ik maandagavond mijn telefoon ook weer en leek alles in orde.
Echter, nu heb ik het volgende probleem: Ik gebruik uTorrent om bestanden te downloaden en ook te uploaden. Downloaden gaat goed, maar het uploaden werkt voor geen meter. Ik gebruik dezelfde configuratie als voorheen, heb ook al rechtstreeks mijn pc aan het modem gehangen, maar het lijkt erop dat Ziggo dit op een of andere manier blokkeert.
Is dit probleem bekend?

gr
Toontje.
 
MisterSenseo
Dat zou best eens kunnen,maar waarom ga je niet lekker naar de NZB toe?
Dan kun je downloaden zoveel je wilt en je hoeft het niet terug te delen.
Bijkomstig voordeel,je haalt via NZB veel betere bestanden binnen en je hoeft je pc niet dag en nacht aan te laten.
Via Ziggo heb je een account,maar dat is klein,en voor een paar euro per maand heb je een volledige payserver.
Dit terzijde,ik weet zelf niets van Torrents via Ziggo,misschien weten anderen dit.
Ik zweer bij NZB downloaden....

MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Toontje
Hi Mistersenseo,

Wat ik download zijn e-books, en men verwacht hier, dat je ook deelt met anderen, dus ik moet ook uploaden.
Anders had ik er niet zo'n probleem mee.
Bij Teranews, waar ik ook download, heb ik idd niks met uploads te maken.

gr Toontje
 
mesa57
Voor uTorrent moet je of een poort openzetten in je router of uPnP activeren. In beiden instellen.
 
Toontje
dank voor je hulp, maar de poort is geforward in mijn router en de forward test is oke, en in utorrent staat upnp enabled.
dus dit is niet het probleem. (download gaat als een speer, maar geen upload)
gr
toontje
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installatie modem Ubee', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie