Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
|
Ubee modem ellende
|
|
| bmegm |
Geplaatst op 11-01-2010 21:02
|
|
Activiteit ![]() Berichten: 5 Lid sinds: 19-12-2009 |
Naar aanleiding van het contact met de Ziggo medewerker is een monteur langsgeweest. De installatie is compleet nagelopen en was in orde. Het voornaamste dat in de installatie is gewijzigd is dat het Ubee modem is vervangen door een Arris modem. Tot op dit moment is de verbinding prima en we hopen dat dat zo blijft. In hoeverre het probleem in ons geval met het Ubee modem te maken heeft blijft onduidelijk. Voor mij geldt dat ik mijn Motorola modem voorlopig blijf gebruiken, zolang het werkt. Op het moment dat de snelheden dermate hoog worden dat dat modem ze niet meer aankan kan ik altijd nog mijn Ubee modem aansluiten (tenzij Ziggo mijn Motorola modem terugvraagt (bruikleen). |
|
|
|
| Niels_d |
Geplaatst op 12-01-2010 09:16
|
|
Activiteit ![]() Berichten: 13 Lid sinds: 02-01-2010 |
Quote MisterSenseo schreef: Lijkt me niet slim..............ik heb wel een andere tip voor je: Modem DIRECT in AOP (wandcontactdoos) zonder splitter..........je kunt met behulp van een normale sgnaalverdeler die je vroeger gebruikte om meerdere tv's aan te sluiten je modem en de rest samen aansluiten. Het verdient zeker geen schoonheidsprijs,maar wel effectief tot alle problemen over zijn. 2e mogelijkheid is modem in poort 2 van je versterker en de versterker zelf direct zonder splitter in AOP. Zo werken velen,aangezien die splitter op één of andere manier toch ellende kan veroorzaken.het lijkt gek maar het is wel waar.... Die laatste mogelijkheid zou je zelfs als permanente oplossing kunnen houden,ik ken velen die al jaren zo perfect werken,zelfs met Ubee EVM3200 modem..... Succes,MisterSenseo Volgens mij zit er in zo'n splitter juist een filtering die storingen tegengaat. Lijkt me stug dat dat de oplossing is voor een Firmware probleem. Een kabelsignaal is ook maar gewoon AM, niks spannends, dus wat kan je daar fout aan doen met een kabeltje of splitter... Ik gebruik helemaal niks van Ziggo, alleen het modem, en ik heb nog problemen. Gewijzigd door Niels_d op 12-01-2010 09:21 |
|
|
|
| MisterSenseo |
Geplaatst op 12-01-2010 17:21
|
|
Beheerder ![]() » Thuis » 2531XC » WiFi Groot 1Gb/100Mb » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2615 Lid sinds: 03-11-2009 |
OK dan ga je lekker frisbeeën met je modem,maakt mij niet zoveel uit. Jij bent degene met problemen en ik probeer je even uit de brand te helpen. Splitter is géén storingsfilter maar een signaalverdeler. Ervaring geeft geleerd dat er wel degelijk profijt gehaald kan worden uit het weglaten van de splitter,maar je hoeft het van mij niet te doen hoor,het is echt geen verplichting. Het zou ook nog kunnen dat jouw signaal te sterk is,een Ubee modem kan maar 65 Db ( uit mijn hoofd ) aan en als je signaal erboven zit,zal er een filter tussen moeten maar daarvoor moet je Ziggo om een storingsmonteur vragen om je lijn te meten. Doe met deze info wat je zelf wilt...............ik heb geen storing..... Groetjes,MisterSenseo Gewijzigd door MisterSenseo op 12-01-2010 17:40 Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
|
| MarcelloDH |
Geplaatst op 13-01-2010 10:05
|
|
Activiteit ![]() Berichten: 10 Lid sinds: 24-09-2008 |
Gisteren ongevraagd en onaangekondigd een UBEE modem geleverd gekregen (Den Haag zuid-west Casema). Dit is de speedtest van mijn huidige ARRIS modem:![]() Geef me één reden waarom ik het UBEE modem uit de doos moet halen? |
|
|
|
| kezeltje |
Geplaatst op 13-01-2010 11:31
|
|
Activiteit ![]() Berichten: 186 Lid sinds: 01-08-2009 |
om eens voor deze ene keer met de hamer eens lekker uit je bol te gaan ?? ;-)
Make a daily backup of your obsolete files.
![]() |
|
|
|
| MarcelloDH |
Geplaatst op 13-01-2010 15:05
|
|
Activiteit ![]() Berichten: 10 Lid sinds: 24-09-2008 |
Quote kezeltje schreef: om eens voor deze ene keer met de hamer eens lekker uit je bol te gaan ?? ;-) ![]() Lol! True... |
|
|
|
| 7thilly |
Geplaatst op 14-01-2010 12:23
|
|
Activiteit ![]() Berichten: 3 Lid sinds: 14-01-2010 |
Mijn laatste (18e) contact met ziggo resulteerde in de volgende feiten * geen toezegging over uitrol software Ubee (geen zinnig woord over te zeggen) * geen mogelijkheid voor tijdelijk andere modem ivm huidig profiel; * geen mogelijkheid om huidig profiel aan te passen, zodat ik een ander modem krijg. * eigenlijk kan ik niets voor u doen behalve een klacht aanmaken MIJN INTERNETSNELHEID LIGT AL 3 MAANDEN ONDER DE 0.5 Mb Ik ben pissed of en wil het hele abb opzeggen maar wat dan XS4all kwam op ons adres ook niet boven de 2Mb er rust een vloek op dit huis Grrr
7thilly voegde bij, bestand:
|
|
|
|
| ArsLP |
Geplaatst op 15-01-2010 15:27
|
|
Activiteit ![]() » Zuidwolde (Groningen) Berichten: 33 Lid sinds: 12-01-2010 |
Vreemd dat ik alleen maar ellende lees over het Ubee modem, hier draait het als een tierelier samen met een draadloos Netgear WRN 2000 router. Ik heb een Ziggo alles in 1 PLUS pakket. ![]() Boven genoemde Speedtest is met de draadloze verbinding gedaan en ik moet zeggen het zijn nette cijfers. Ook bij mijn schoonouders en vrienden geen problemen met deze combinatie van Ubee modem en Netgear WRN 2000 router. . Gewijzigd door ArsLP op 15-01-2010 15:32 |
|
|
|
| q7 |
Geplaatst op 16-01-2010 23:35
|
|
Activiteit ![]() Berichten: 1 Lid sinds: 16-01-2010 |
Beste Ziggo leden met een Ubee modem. Ziggo heeft een probleem met de firmware enzij kunnen niets beloven wanneer dit opgelost is. Ik kan jullie allen 1 tip geven. Ziggo levert een ondeugdelij product en daar betalen we niet voor. Vandaag heb ik ze mijn ongenoegen hierover gemeld en hem hierop gewezen met als resultaat. Dat zo lang de storing niet verholpen is ik mijn maand abonnements kosten van 49 euro NIET hoeft te betalen. Ook jullie zouden dit ter compensatie kunnen aanvragen, zij zullen hierin MOETEN buigen. Het probleem is dan nog niet opgelost, maar het is een gebaar. |
|
|
|
| ArsLP |
Geplaatst op 17-01-2010 13:52
|
|
Activiteit ![]() » Zuidwolde (Groningen) Berichten: 33 Lid sinds: 12-01-2010 |
Misschien een domme vraag, maar valt er te controleren welke firmware er in de Ubee modum zit? PS, hier werkt alles nog goed. ![]() |
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
| Spring naar forum: |
|
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee modem ellende', te verwijzen!
| BBcode: | |
| HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
| Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
|---|---|---|---|
| nieuwe modem meteen wifi problemen | Storing | : 4 | 04-11-2025 |
| omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt | Klacht over Ziggo | : 3 | 22-08-2023 |
| Niet te stoppen procces retournering oud modem. | Helpdesk | : 4 | 15-03-2019 |
| Bin-file van compal-modem wijzigen | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 4 | 25-12-2018 |
| settop box modem | Klacht over Ziggo | : 3 | 09-05-2018 |