obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Ubee modem ellende
bmegm
Heeft iemand enig idee wanneer de problemen (stabiliteit/problemen met routers) met de Ubee modems nou echt opgelost worden? Ik ben zelf van mening dat het wel erg lang duurt. Ik heb zelf de luxe dat ik op dit moment nog een stabiel werkend Motorola modem draaiend heb op mijn lijn, maar een familielid (ander woonadres) die sinds kort overgestapt is van adsl naar Ziggo heeft uitsluitend een slecht werkend Ubee modem tot zijn beschikking. Het complete (lange) verhaal volgt, voor degenen die het willen lezen.

Ik ben zelf overgestapt naar kabelinternet met telefonie toen Ziggo hier nog net Casema heette.Daarbij kreeg ik destijds een Motorola modem. In de loop van het afgelopen jaar ben ik overgestapt op Alles-in-een, omdat dat goedkoper is dan alle producten los en bovendien zou mijn internetsnelheid omhoog gaan. Hoewel ik op een gegeven moment zag dat mijn internetsnelheid daadwerkelijk om hoog was gegaan, kreeg ik een compleet nieuw installatiepakket, inclusief het nieuwe Ubee modem. Omdat ik "te lui was" heb ik het nieuwe modem nog niet aangesloten, en gezien mijn ervaringen van het familielid met dat modem ben ik er huiverig voor om dat nieuwe modem aan te sluiten. Een of twee maanden na mijn overstap naar Alles-in-een stapte het familielid over. De installatie heeft wat tijd in beslag genomen door een oud type aop-punt, maar het werkte aan het eind van de betreffende avond. Dat heeft zo ongeveer twee weken gewerkt, waarna de ellende begon. Internet en telefonie lagen eruit gedurende een weekend. Hierop hebben we contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo en die kwamen met een vervelelende mededeling: "Dit is een probleem in de huidige software van het modem. Samen met de fabrikant van het modem zijn wij hard aan het werk dit probleem op te lossen." Sinds half december ligt de verbinding bijna dagelijks uren plat. Telefonisch dikwijls onbereikbaar en als de verbinding er is, is het familielid bijna niet te verstaan door de slechte kwaliteit van de verbinding. Modem uit- en dan weer aanzetten heeft ook niet geholpen. In tegenstelling tot anderen is de internetverbinding rechtstreeks aangesloten op het modem, dus zonder router. Daar lees ik op het forum ook problemen over. Ik zelf gebruik voor mijn verbinding een Netgear router, maar ik weet dus (nog) niet of mijn router problemen zou hebben met het Ubee modem. Vandaag ook nog contact gehad met Ziggo en die gaven aan dat deze of volgende week de update voor de firmware eraan komt, maar na doorvragen lijkt het erop dat het maar een wilde gok is. Kortom: vanaf half december heeft mijn familielid voor onbepaalde tijd een gammele verbinding die voornamelijk niet werkt. Is dit normaal? Kan iemand iets zinnigs zeggen over wanneer de problemen met dat modem nou echt voorbij zijn? Wanneer kan ik het Motorola modem met een gerust hart vervangen voor het geleverde Ubee modem?
 
MisterSenseo
Het meest zinnige wat ik erover kan zeggen dat er geen zinnig woord over te zeggen is om de doodsimpele reden dat Ziggo ruzie heeft gehad en/of nog heeft met de fabrikant van de Ubee modems.
Het werkte allemaal niet goed,Ziggo heeft de samenwerking verbroken en ineens werkten die modems perfect..........Alles weer teruggedraaid,over en weer geruzie,netwerken die niet kloppen,firmware die niet klopt,ga maar zoeken waar de fout zit.........
Volgens ingewijden is het zo dat er halverwege januari goeie software op de servers komt die door het modem zelf gedownload en geïnstalleerd wordt.

Maar !.....................ik denk dat het bij jouw familie aan iets anders ligt.
Deze problemen liggen volgens mij niet aan het modem maar aan de bekabeling.............kijk eerst vanaf AOP punt of die goed gemonteerd zit en er geen draadjes elkaar raken of niet correct in AOP doos zitten.
Vervang hem eventueel voor de nieuwe AOP doos die bijgeleverd is in het pakket.
Vervolgens is het een heel raar verhaal maar probeer Ubee modem in de signaalversterker in poort 1 ( 2e van links,direct naast poort met groene sticker ) en doe de kabel met groene sticker direct in AOP ipv in de splitter.
Laat die splitter ook weg.
Niemand snapt waarom,maar dit is vaak een hele goeie oplossing voor het probleem.
Als je problemen blijft houden,bel Ziggo,leg het verhaal uit van hierboven en verzoek een storingsmonteur,naar mijn mening ligt het probleem van jouw familie niet aan het modem.

Succes,misterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
bmegm
Alles is volledig volgens de handleiding aangesloten. Die AOP doos die bijgeleverd is hebben we volgens de handleiding aangesloten en werkt goed. Digitale televisie is haarscherp, dus daar ligt het niet aan. De eerste keer dat we een medewerker aan de lijn kregen heeft die naar eigen zeggen een meting uitgevoerd. Hij kon vaststellen dat het modem online was, maar dat de verbinding niet stabiel was. Ze zouden druk met de leverancier bezig zijn met een oplossing voor het probleem, maar dat kon dus nog wel even gaan duren. En we wachten dus nog steeds op die oplossing.
 
MisterSenseo
OK je kunt wachten maar je kunt ook die andere vorm proberen,geen splitter en modem in poort 2 van je versterker.
Zo heb ik het bij me schoonvader aangelosten,Ubee modem op 2e poort versterker en versterker zonder splitter direct in AOP.
Werkt feilloos tot nu toe.
Tis maar een ideetje,je kunt inderdaad ook wachten,men zegt halverwege deze maand maar het kan met gemak nog 2 maanden duren.
Denk bijvoorbeeld maar aan de snelheidsverhoging die half december zou plaatsvinden...........is niet gebeurd.

MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
bmegm
Ik heb een privé bericht ontvangen van een Ziggo medewerker die ons wil helpen. Op dit moment hoop ik dat van die kant er een oplossing komt voor de verbindingsproblemen en onze vragen. Zodra daar iets over te melden is, zal ik dat op dit forum posten zodat anderen daar mogelijk iets aan hebben.
 
MisterSenseo
Ik heb vandaag met Ziggo gesproken en de upgrade naar 120 Mbit voor AiE Extra is in gang gezet voor het hele land.
Als er niks meer tegenzit staat binnen 10 dagen de nieuwe software online voor de Ubee modems waarmee we de 120 Mbit kunnen halen...
Volgens de medewerker loopt alles iets achter op schema,maar de uitrol naar 120 Mbit moet in dit kwartaal gaan lukken.

Don't shoot the messenger...............Smile
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Puma
En dat geloof je ook?

Ik zeg dat we voor één juni geen upgrade hebben! Als je ziet dat een stad als Utrecht niet eens 50 Mbit heeft, dan weet ik genoeg!
Gewijzigd door Puma op 08-01-2010 16:56
 
MisterSenseo
Good point !!!
LOL
Laten we het erop houden dat dit is wat mij verteld is,NADAT ik hem vertelde dat ik moderator/beheerder ben van dit forum en graag de mensen een EERLIJK antwoord wil geven als er vragen zijn.
Dus laten we met zijn allen hopen dat die kerel niet tegen me gelogen heeft...........Smile
De reden dat ik Ziggo belde overigens was omdat ik ook een Ubee modem hier heb klaarliggen en die wilde activeren,maar via de activerings portal ging dat niet.
Kerel geeft toe dat het aan de portal ligt en dat zelfs hij geen modem kon activeren......half uur later kon ik zonder problemen Ubee modem activeren,toen deed hij het ineens weer,hihi
Laten we dus inderdaad eerst maar hopen dat heel NL de beloofde snelheid kan halen,dat betekent dat de servers eindelijk kwaliteit gaan leveren ipv mooie spele-dingetjes waar de meesten niets aan hebben.

Groetjes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Niels_d
Ik heb ook nog steeds problemen, iemand een idee van de huidige status?
Heb echt alles al bekeken in mijn kleine netwerkje, maar het komt toch elke keer op het modem neer.

Als ik nog 1 week zulk internet heb dan kan Ziggo hun modem op de bodem van de Rijn opvissen Sad
 
MisterSenseo
Lijkt me niet slim..............ik heb wel een andere tip voor je:
Modem DIRECT in AOP (wandcontactdoos) zonder splitter..........je kunt met behulp van een normale sgnaalverdeler die je vroeger gebruikte om meerdere tv's aan te sluiten je modem en de rest samen aansluiten.
Het verdient zeker geen schoonheidsprijs,maar wel effectief tot alle problemen over zijn.
2e mogelijkheid is modem in poort 2 van je versterker en de versterker zelf direct zonder splitter in AOP.
Zo werken velen,aangezien die splitter op één of andere manier toch ellende kan veroorzaken.het lijkt gek maar het is wel waar....
Die laatste mogelijkheid zou je zelfs als permanente oplossing kunnen houden,ik ken velen die al jaren zo perfect werken,zelfs met Ubee EVM3200 modem.....

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee modem ellende', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie