obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Ubee + Sitecom WL-611
fritsjansen
Sinds ik het nieuwe Ubee modem heb geïnstalleerd (inmiddels ook met nieuwe firmware) heb ik voortdurend last van het wegvallen van mijn verbinding (5 minuten up, 5 minuten down). Ik heb een Sitecom WL-611 draadloze router, waarmee ik voorheen nooit problemen had. Wanneer ik mijn PC rechtstreeks op de Ubee aansluit zijn er geen verbindingsproblemen. Het heeft dus iets met de router (of de combinatie modem+router) te maken.

Ik heb allerlei verschillende instellingen en een andere router geprobeerd (ook Sitecom), maar zonder succes. Wie heeft enig idee? Bij de KS van Ziggo hebben ze ook geen idee. Heeft het misschien iets te maken met Bridge vs. Router modus?

De instellingen van de router zoals ze nu zijn:
802.1d Spanning Tree: disabled
DHCP Server: enabled
NAT enabled
Wireless mode: AP
Band: 2.4GHZ (B+G+N)
Encryption: WPA2 (AES)
Fragment Threshold: 2346
RTS Threshold: 2347
Beacon Interval: 100 ms
Channel Bandwidth: 20/40 MHZ
Preamble Type: Short Preamble
CTS Protection: Auto
 
bart19
hallo heb hier een d link 655 nooit geen problemen zelfs met 2 draadloze netwerken tegelijk van dezelfde routerSmile
 
Zippo
Dit is precies de reden waarom ik nooit meer een Sitecom router wil.

Ook via de helpdesk van sitecom er niet uitgekomen. Gelukkig kon ik het apparaat terugbrengen ondanks dat de termijn van twee weken verstreken was.

Sindsdien ben ik een tevreden gebruiker van een Linksys WRT54GL.

Overigens heb ik nog steeds mijn eerste Sitecom in gebruik, die werkt naar tevredenheid, vandaar dat ik opnieuw voor een Sitecom ging. Foute keuze bleek.

Met dit soort antwoorden ben je natuurlijk niet geholpen.

Kijk of Sitecom een firmware update voor je apparaat heeft. Vaak worden dan problemen wel opgelost.
Edit: lees net dat je al firmware hebt geprobeerd.

Kun je aan de Wan kant van je sitecom de snelheid instellen? 10/100/automatisch? Zet hem dan eens op 100MB ful duplex. Idem voor je PC/Laptop.

Edit2: Werk je draadloos? Kies een ander kanaal. E.v. met netstumbler een vrij kanaal zoeken.
Gewijzigd door Zippo op 21-02-2010 17:29
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
fritsjansen
Bedankt voor de eerste reacties, helaas lukt het me niet om de snelheid in te stellen. Andere kanalen ben ik aan het proberen.
Wat ik er nog niet bij had gezegd is dat de verbinging tussen mijn PC en de Sitecom Router altijd goed blijft (de signaalsterkte fluctueert dus niet). Het lijkt alsof om de zoveel minuten de router er niet in slaagt het internetsignaal te ontvangen van het modem.

Heb met inSSIDer de kanalen verkend (netstumbler werkte om de een of andere reden niet). Ik zit op een ander kanaal dan de rest (13), dus daar zal het niet aan liggen?
Gewijzigd door fritsjansen op 21-02-2010 20:34
 
fritsjansen
Zag net ook nog in de router dat er geen primary DNS gevonden wordt.
 
Zippo
Staat je router wel ingesteld om via dhcp geconfigureerd te worden?

Als je de router er tussen uit hebt gehad en vervolgens weer er tussen plaatst dan is de volgorde van opstarten van apparaten van belang.

Alles uit: start, kabel modem, wacht 1 minuut, start router, wacht een minuut, start pc.

Als het gaat om dns instellingen probeer dan dit eens:
[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
fritsjansen

Quote

Zippo schreef:
Staat je router wel ingesteld om via dhcp geconfigureerd te worden?
[/url]


Er staat wel een optie waarmee in de dhcp server aan of uit kan zetten, maar ik heb de indruk dat dat gaat over de dhcp server van de router richting de pc's. Maar ik ben geen expert, dus weet niet of dit klopt en of dat is wat je bedoelt?
 
fritsjansen
op een ander forum kwam ik deze oplossing tegen:

Ziggo neemt bij activatie het MAC nummer van de PC op. Enkel met dit nummer kan je op internet. Een router werkt dus helemaal niet bij Ziggo. Want je kan het modem enkel activeren met een pc rechtstreeks op het modem. En er zit maar 1 aansluiting voor een PC achterop (een een usb poort)

De truck is om je router het MAC adres van je pc te geven (clonen) en Ziggo denkt dat je pc op internet staat en niet de router.


Zou dit voor mij een oplossing kunnen zijn? En zo ja, hoe kom ik achter het MAC-adres dat door ziggo/het modem geregistreerd staat?
 
Zippo
Je hebt een WAN kant en een LAN kant in een router.
WAN= aansluiting naar internet, b.v. je kabel modem
LAN= aansluiting naar je interne netwerk, je pc's. Vaak heb je 4x een lan aansluiting op je router.

Ik doel op de dhcp van de WAN kant. Hier bepaal je hoe je router met je kabel modem communiceert.

Het verhaal over het mac adres is ten dele waar. Vroeger werd dit inderdaad als check gebruikt maar tegenwoordig niet meer. Ook om te voorkomen dat meerdere mensen van 1 aansluiting gebruik maakten.

Toch heeft het mac adres invloed op de werking van je kabelmodem. Bij het opstarten koppelt je kabelmodem een mac adres van een apparaat aan het kabelmodem. Sluit je een ander apparaat aan dan corresponderen deze mac adressen niet meer en heb je geen internet verbinding.

Door het kabelmodem uit te zetten wordt er weer gekeken naar welk apparaat er aan het kabelmodem hangt en dit mac adres wordt gekoppeld. Dus voer in elk geval die eerder beschreven opstart procedure uit.

Het mac adres geeft informatie over wat voor type en merk het apparaat het is.

Een router heeft een eigen mac adres zo ook een pc. Je kunt dus niet even verschillende apparaten aan je kabel modem hangen.

Door echter een router te gebruiken kun je vanaf je router aansluiten en wisselen wat je wilt. Het mac adres van de router (WAN kant) veranderd immers niet. Je sluit alles verder aan op de LAN kant en dat ziet het kabel modem niet.

Veel routers beschikken over een mac clone functie. Je kunt deze gebruiken om een pc mac adres te koppelen aan je router. Dit is niet noodzakelijk, echter voorkomt wel 'gezeur' bij de helpdesk. Zoals gezegd kan a.d.h.v. het mac adres het apparaat geidentificeerd worden. Als de helpdesk 'ziet' dat je een router gebruikt dan roepen ze doodleuk dat dat niet ondersteund wordt. Heb je echter je mac adres ge-cloned dan 'ziet' de HD een pc gekoppeld en geven ondersteuning.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Frantzenhaantje
Wij hadden precies het zelfde probleem en hebben ook van alles geprobeerd.
Hebben nu een router van Sitecom gekocht met de N technologie (WL 351).
Sindsdien totaal geen problemen meer gehad.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee + Sitecom WL-611', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie