obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo ubee 3200
gertkompier
Wat betekenen de ledjes.

Rechts groen brand constant
2 en 3 zijn blauw en knipperen wisselend met led 4 en deze is groen.

Niets werkt

Is dit het modem of de internet verbinding
Ik werk nu via een hotspot
Ik zit al een poosje op ziggo te wachten.

Bedankt
 
MisterSenseo
https://ubeeinteractive.nl/images/zig...nceerd.pdf

Bovenstaande url is de gebruikershandleiding, pagina 70 legt de LED's uit... Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
gertkompier
Hartelijk bedankt voor de reactie. Ik had gehoopt op een reactie wat deze ledcombinatie betekent.
Ik ben niet deskundig genoeg om met deze lijst te kunnen werken.
Bye-sad
 
MisterSenseo
Die handleiding legt dus uit wat het geknipper ( of juist niet ) betekent.
Als je dit niet snapt, geen enkel probleem maar dan heeft voor de rest uitleggen geen zin, dit ga je dan niet snappen. ( waarbij benadrukt dat we hier niet zijn om iets of iemand te beledigen of neer te halen )
Wat je wél kunt doen is het stroomstekkertje uit je modem halen, na 3 minuten er weer in en je modem laten opstarten, dan alle aangesloten apparaten opnieuw starten en kijken wat er dan gebeurt.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Matty
rechts groen is neem ik aan led 13 uit de handleiding. als die brand betekend dat hij aan staat

led 2 en 3 knipperen blauw en led 4 groen : branden betekend een verbinding met een ander apparaat de kleur geeft aan op welke snelheid blauwe is in dit geval sneller dan groen. (het knipperen betekend dat er data verstuurd word (er is dus communicatie onderling is prima!)

wat bij dit modem belangrijk is zijn led 10 11 en 12 deze moeten gaan branden en vooral led 10 geeft aan dat er ook daadwerkelijk verbinding is met ziggo.
led 12 is de downstream (de data van ziggo naar jou modem)
led 11 is de upstream (de data van jou naar ziggo) deze zullen eerst knipperen daarna constant branden (constant branden is oke!)

Ik krijg de indruk dat je modem dus geen verbinding heeft met het ziggo netwerk en dat verklaard waarom er niets werkt.

Hiermee hoop ik dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen, mijn advies zou zijn als het advies van MisterSenseo niet heeft geholpen om de helpdesk van ziggo te bellen of om een vevriend persoon en naar te laten kijken of die je verder kan helpen.

Als dit jou eigen installatie is die nieuw is kan ziggo een installatie monteur sturen die het probleem dan verhelpt.

Mocht het eerder wel gewerkt hebben en nu opeens niet meer is het misschien handig om de coax aansluiting (die van de muur naar het modem loopt) even na te kijken misschien zit die los?

Groeten Matty

en dat je die handleidingen niet snapt is geen ramp niet iedereen kan alles weten !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo ubee 3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie