Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
aflopende snelheid met Ubee modem
bite83
Ik heb sinds een week ziggo alles in extra met 50MPS.....De eerste 2 dagen haalde ik idd de snelheid....daarna liep de snelheid steeds terug ..tot een diepte punt van 300kbs...
Na vele malen gebeld te hebben met ziggo klanten service kreeg ik iemand aan de lijn die mij wist te vertellen dat het modem profiel niet klopte.
1 poort van het modem werkte maar ipv 8, oplossing was het reseten van het modem!...
resuitaat 300 kbs...drama alom dus..
wat nu?? terug gaan naar ADSL??

Undertaker
Hoe heb je het modem aangesloten?
zit je pc er direct aan, of via een Router.
draadloos of bedraad?!
En hoe heb je dat modem gereset alleen stekker eruit trekken of echt zo gereset dat alles weer opnieuw ingeladen en gedownload moest worden.

Met vriendelijke groet, Undertaker

bite83
ik heb van alles gedaan..
Modem gereset dmv het kleine knopje in te drukken.
stekkers er een tijd uit gelaten, pc staat direct op het modem.
volgens ziggo werkt er maar i poort ipv 4..
ze hebben het profiel opnieuw geladen maar alles mag niet baten

Undertaker
Hoe heb je het modem aangesloten op het AOP ( wandcontactdoos van ziggo )
Met vriendelijke groet, Undertaker

bite83
ja..op volgens mij de enige juiste manier..
volgens ziggo is er iets mis met de bondingen van de poorten. bij 50 mps moeter er 4 aan gesproken worden bij mij dus op dit moment maar 1

Noedel
Bij mij precies hetzelfde verhaal... Na 4 keer met ziggo gebeld te hebben gaven ze in ieder geval toe dat het toch wel eens aan hun zou kunnen liggen. Het signaal dat mijn modem krijgt is gewoon prima, maar de downloadsnelheid ligt op de 3mbit ipv 50.

Het komt er op neer dat de firmware op het modem niet deugt. Als je vraagt wanneer er een update komt lijken ze nog geen flauw idee te hebben van enig tijdslimiet whatsoever. Er werd mij netjes verteld te wachten, terwijl ik geen youtube filmpje kan kijken (we zitten hier in n studentenhuis met vier op het internet).

Wat ik alleen n beetje raar vind is dat we het ubee modem al langer hadden, maar dan zonder alles in 1. Toen hadden we telefoon, internet en televisie los, en dus nog maar 25mbit internet. Dat werkte allemaal perfect... Vanaf het moment dat we dat om hebben laten zetten naar 50 Mbit lijkt het nergens meer op. Toch vertelde de klanteservice ons dat downgraden geen optie was. Moet ik dat geloven, of is dat een verkooptruc?
Gewijzigd door Noedel op 07-05-2010 12:28

MisterSenseo
Probeer het volgende............ :

Haal de netwerkkabel uit je modem....

1.Trek de stekker van de adapter uit je modem.
2.Stop de stekker er na 30 seconden weer in.
3.Wacht 5 minuten tot hij geheel opgestart is.
4.Reset modem dmv een satéprikker in de resetknop achterin ingedrukt te houden tot alle lampjes geknipperd hebben,hou de prikker in de resetknop en haal op dat moment de stroom weer uit je modem.
5.Hou de satéprikker in de resetknop en steek de stroom er na 15 seconden weer in.
6.Na 5 seconden satéprikker weghalen en modem geheel laten starten,je zult zien dat je een kerstboom aan knipperende lichtjes krijgt,en na ongeveer 5 minuten moet modem helemaal opgestart en geüpdate zijn.
7.Haal na 10 minuten stroom eraf,wacht 1 minuut en steek de stroom er weer in.
Als de apparatuur en de bekabeling in orde is dan is daarmee het probleem opgelost.
Werkt het dan nog iets is er iets stuk of de bekabeling is niet in orde.

Succes.....
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aflopende snelheid met Ubee modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Advertentie