Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
Kabelbreuk?? trage en bar slechte service
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 24-02-2011 16:44
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Het vreemde blijft toch dat bv. Stedin, da's de netleverancier voor energie, mag graven waar en wanneer ze willen, zelfde geldt bij een KPN storing, geen vergunning nodig. Hier kan toch het nodige verbeterd worden in mijn optiek. Regel dan tenminste iets voor de klant in de tussenliggende periode. USB sticks/Digitenne o.i.d. |
|
|
zuylen |
Geplaatst op 24-02-2011 16:57
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 18-02-2011 |
OK , het is alvast iets...maar 8 weken vanaf heden is te lang, en dat terwijl al in januari de situatie bekend was... ik vind dit echt buiten redelijke proporties. Mijn vader is hiervan zwaar de dupe, elk moment kan zijn televisie beeld weer wegvallen. Verder wil ik nog opmerken: ad 1 : die foto´s zijn toch wel erg belangrijk : zolang die niet gemaakt zijn, is de aanvraag vergunning niet mogelijk, werd gezegd !? Dus hieraan moet nu met spoed worden gewerkt m.i. ad 4: een update na 4 weken vind ik dan ook te laat, ik wil eerder weten of die foto´s nu zijn gemaakt en of de vergunning daadwerkelijk is aangevraagd. Graag hoor ik hierover z.s.m. meer. Gewijzigd door zuylen op 24-02-2011 17:04 |
|
|
Puma |
Geplaatst op 24-02-2011 21:07
|
Activiteit » In de buurt Berichten: 346 Lid sinds: 11-11-2008 |
Quote kobus1960 schreef: Het vreemde blijft toch dat bv. Stedin, da's de netleverancier voor energie, mag graven waar en wanneer ze willen, zelfde geldt bij een KPN storing, geen vergunning nodig. Hier kan toch het nodige verbeterd worden in mijn optiek. Regel dan tenminste iets voor de klant in de tussenliggende periode. USB sticks/Digitenne o.i.d. In het geval van Stedin, of welk energiemaatschappij dan ook, geldt dat het een eerste levensbehoefte is! Ook bij schade aan watervoorziening mag men altijd graven, dag en nacht. In het geval van KPN of andere Telecom bedrijven (Ziggo is geen telecom trouwens) geldt: - In het geval van onderbreking in maatschappelijk dienstverlening (GSM, ziekenhuizen, scholen of grote storingen) mag men na melding bij de gemeente graven - Ten allen tijde mag men op privé terrein mechanisch graven. Met de hand mag men tot 5 meter lang en 1 meter breed in gemeente grond graven, zonder vergunning en na vermelding Regel twee geldt dus voor Ziggo. Als een oude las in de kabel niet meer lekker is? Dan heb je daar geen vergunning voor nodig om die las te herstellen. In dit geval gaat het zo te lezen om het vervangen van een gehele tracé, vanaf de woning naar eind versterker. Daar heb je dus een vergunning voor nodig. |
|
|
zuylen |
Geplaatst op 24-02-2011 22:16
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 18-02-2011 |
Puma : Bedankt voor die duidelijke info, altijd handig om te weten. Helaas is mij niet bekend hoe lang het tracé in ons geval is - Ziggo is uiterst karig met alle informatie, geen idee over welke lengte de kabel rot is. In ieder geval is er een voortuin van 5 meter tot aan het trottoir, het is een gewone rijtjes woning in een gewone straat. De buren hebben tot nu toe nog geen klachten vreemd genoeg. Misschien is met de hand een geul graven in de voortuin al genoeg.....? dan geen vergunning nodig begrijp ik. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 24-02-2011 22:30
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Helder. |
|
|
Puma |
Geplaatst op 24-02-2011 23:19
|
Activiteit » In de buurt Berichten: 346 Lid sinds: 11-11-2008 |
Quote zuylen schreef: Puma : Bedankt voor die duidelijke info, altijd handig om te weten. Helaas is mij niet bekend hoe lang het tracé in ons geval is - Ziggo is uiterst karig met alle informatie, geen idee over welke lengte de kabel rot is. In ieder geval is er een voortuin van 5 meter tot aan het trottoir, het is een gewone rijtjes woning in een gewone straat. De buren hebben tot nu toe nog geen klachten vreemd genoeg. Misschien is met de hand een geul graven in de voortuin al genoeg.....? dan geen vergunning nodig begrijp ik. Zoek de dichtstbijzijnde eindversterker op in jouw straat. Die zien er zo uit: Donkergrijze kastje rechts. Zo zien die dingen er over het algemeen uit. Soms zijn ze beige. Lengte is over het algemeen onder de 100 meter, omdat veelal zo'n kast maar 12 woningen kan voeden. Meest linkse: KPN "1200" kast. Onder monteurs gedoopt als spinnenweb vanwege de inwendige constructie. Midden: Electrokast. Nee, deze horen niet bij elkaar. Het is toevallig op deze foto zo. Ik hoop dat jouw probleem zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Gewijzigd door Puma op 24-02-2011 23:32 |
|
|
Undertaker |
Geplaatst op 25-02-2011 08:24
|
Activiteit » Den Haag Ziggo. » Internet Complete » FRITZ!Box 6690 Cable Berichten: 542 Lid sinds: 06-03-2010 |
Lol, indd het spinnenweb, ben gister ook nog in 3 van die kasten geweest wat een gedoe neem altijd een swiffer mee
Met vriendelijke groet, Undertaker
|
|
|
zuylen |
Geplaatst op 25-02-2011 09:11
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 18-02-2011 |
OK bedankt! helaas kan ik er zelf verder niets aan doen: ik hoop dat Ziggo nu wat daadkrachtiger op gaat treden...tot nu toe ben ik bepaald niet onder de indruk, en mijn vader is dus de dupe. |
|
|
Bitfreak |
Geplaatst op 25-02-2011 09:20
|
Beheerder » Onnen » 9755PE » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW320B WiFi » Fritz!Box 7490 » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 370 Lid sinds: 21-03-2009 |
Quote Lengte is over het algemeen onder de 100 meter, omdat veelal zo'n kast maar 12 woningen kan voeden. In een einddverterker kast zitten soms wel 4 taps,dat zijn dus 4×12 =48 huisaansluitingen. @Undertaker....Dat deze kasten nog nooit zijn omgebouwd,toen ik voor jaren geleden dit werk deed was de nummering van de aders ook al verdwenen. |
|
|
Undertaker |
Geplaatst op 25-02-2011 12:39
|
Activiteit » Den Haag Ziggo. » Internet Complete » FRITZ!Box 6690 Cable Berichten: 542 Lid sinds: 06-03-2010 |
Bit. het is wel IETS verbeterd, maar het is nogsteeds huilen met de pet op! Zeker nu er zo een wildgroei aan ADSL providers zijn, vele geven slechte info omtrent aders, en zit je soms jezelf SUF tebellen om het voor elkaar teboksen!
Met vriendelijke groet, Undertaker
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kabelbreuk?? trage en bar slechte service', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 4 | 22-04-2024 |
Trage internet | Algemeen | : 4 | 10-11-2019 |
ZEER SLECHTE SERVICE | Klacht over Ziggo | : 9 | 01-08-2017 |
wifi slecht en vage service? | Klacht over Ziggo | : 6 | 17-06-2017 |
Ziggo verhoogt prijzen alweer ! Maar de service en het netwerk hier zijn matig | Klacht over Ziggo | : 3 | 23-05-2017 |
Advertentie