obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Ervaringen Ziggo Zakelijk
Black Tiger
Ik ben aan het overwegen over te stappen naar Ziggo zakelijk, vanwege dat die wel een vast ip hebben en de gewone Ziggo abo's dan weer wel om de have klap wijzigen en dan weer niet.
En ik heb gewoon op zijn minst een redelijk vast ip nodig en veel open poorten. Er is nogal wat verandert sinds ik de laatste keer gekeken heb.

Nu heb ik me berekend dat Office Basis wel telefonie heeft, maar weer geen vaste ip's dus dan naar Internet plus kijken.
Daar is geen telefonie bij, geen probleem, dat hou ik liever zelf in de hand.

Maar nu komende vragen.
1.) Hoe is de ervaring met Ziggo zakelijk, is dat een beetje fatsoenlijk en werkt dat goed?
2.) Hoe zit het met de telefonie, is het mogelijk zelf voip providers in te geven op het modem wat je krijgt voor internet plus zakelijk?
3.) Ik zie ook dat er een door Ziggo beheerde router wordt geplaatst. Daar ben ik niet van gecharmeerd. Ziggo heeft er immers niets mee te maken wat ik op mijn interne netwerk uitspook. Dat zou dus betekenen dat de handel dan maar in bridgemode moet en ik mijn linux server er weer tussen moet kiepen maar da's niet de bedoeling.
Daarnaast wil ik gewoon zelf mijn router kunnen bedienen, forwards plaatsen, etc. Is dat nog wel mogelijk dan?

Dat zijn eigenlijk de belangrijkste vragen tot nu toe, met name de telefonie is belangrijk want er is geen enkele leverancier die me kan leveren wat ik nu heb en voor die prijs (nog geen 2,50 p/m).
 
kobus1960
Je bent de eerste (volgens mij) die een dergelijke reeks vragen over Ziggo zakelijk plaatst.
Er zijn verder nog geen posts verschenen over dit onderwerp, dus de antwoorden kunnen
weleens een poosje gaan duren, Cool
 
Black Tiger
Da's niet zo erg, ik heb geen haast, maar je ik verwacht ook niet echt zakelijke gebruikers op een forum, dat zie je niet zo heel vaak.

Eigenlijk hoef ik dat helemaal niet maar ik wilde wel naar Ziggo, alleen met een vast of redelijk vast ip (alleen wijzigen bij werkzaamheden ofzo) vanwege het feit dat ik nogal wat aan server support doe en bepaalde toegang beperkt heb op ip adres.
 
MisterSenseo
Sinds ongeveer een jaar heb je bij Ziggo een vast IP hoor,wat inderdaad alleen soms kan veranderen door werkzaamheden.
Zolang je dezelfde router behoudt hou je hetzelfde IP.
Ik heb sinds de aankoop van mijn huidige router hetzelfde IP,en dat is al meer dan een half jaar nu.
Zelfs na vanochtend,toen er in DenHaag een flinke stroomstoring was en alles eruit lag,heb ik nadat alles weer werkte ( na een storing van vermoedelijk 4 uur........ ) hetzelfde IP teruggekregen,dus over vast IP hoef je je geen zorgen te maken.
De storing begon naar verluid om 8 uur en ik merkte het pas om 12 uur toen de stroomstoring al voorbij was,alleen was internet toen nog niet hersteld......
Als het alleen daarom gaat kun je met een gerust hart AiE nemen van Ziggo.........Wink

Ik hoop dat je hiermee iets kunt........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Zippo
Zit nu ruim een jaar bij Ziggo. Het ip adres is 1x veranderd, maar dit is vermoedelijk gebeurd na het aan de bel trekken over de belabberde snelheid hier. Nu trouwens niets geen klagen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Bedankt MisterSenseo en Zippo.
Ik hoorde dat inderdaad ook al van anderen. Alhoewel ik met een paar kennissen van me de ervaring had (zelfde router ook, en gewoon altijd aan staan) dat het soms gewoon een half jaar hetzelfde ip is en dan opeens binnen 2 maanden 5x een wijziging.

Kijk Telfort geeft aan dat je een dynamisch ip hebt en dat je er geen rechten aan kunt ontlenen, maar dat ze in principe proberen je ip gelijk te houden maar dat het bijv. bij werkzaamheden kan voorkomen dat het kan wijzigen.

Met zo'n uitspraak kun je daar tenminste een beetje van uit gaan en op bouwen.
Ziggo zie ik echter zo'n uitspraak niet doen anders lag de situatie al een stuk anders.

Maar oke, laten we even er van uit gaan dat ze ook op die wijze proberen te werken en dat het dus nog maar weinig werkt.

Dan zit ik in dat geval toch nog in mijn maag met de voip telefonie. Ik lees wel in Google dat er mensen zijn met Asterisk of een ATA wat goed werkt met Ziggo, maar dat zijn post van 2008.
Ondertussen is er al dat nieuwe Docsys3 modem als ik me niet vergis en vraag ik me af of dat nog steeds goed werkt.

Zoja, dan zijn de bezwaren al een stuk minder en kan ik misschien toch eens gaan denken om een kabelabbo te nemen.
 
MisterSenseo
Nou dan zal ik uit eigen ervaring spreken..........ik heb nog nooit storing op de telefoon gehad.
Alleen bij een internetstoring zoals vanmorgen heb je dan ook geen telefoon maar dat lijkt me logisch bij VOIP.
Wij hebben in ruim anderhalf jaar tijd een up-time gehad van 99,9% en dus ook een 100% perfect werkende telefoonlijn met up-time van 99,9%........de kwaliteit is gelijk als een vaste lijn van KPN dus mij zul je niet horen klagen,ik hoef bij gelijkblijvende kwaliteit nooit meer anders
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Het is niet dat ik bang ben voor storingen op telefonie van Ziggo, daar hoor je inderdaad vrij weinig over.

Maar ik ben een stuk goedkoper uit, en ik heb meer telefoonnummers dan ik op dat Ziggo modem kwijt kan, dat is het issue.
En dat stuk goedkoper is behoorlijk. Als ik voor (zelfs grof gerekend) 2,50 per maand gratis kan bellen tegenover 10 euro per maand bij Ziggo is dat toch 7,50 per maand verdiend en ik heb 3 inkomende nummers en 2 uitgaande nummers.

Vandaar dat ik gewoon graag mijn eigen asterisk server wil blijven draaien. Want dit ga ik geheid op het Ziggo modem niet kunnen instellen.

Misschien was mijn vraag ietwat onduidelijk. Maar ik had dus graag geweten of er mensen waren met ervaringen betreffende het draaien van eigen voip systemen, met name Asterisk, achter de nieuwe Ziggo docsys 3 modems.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaringen Ziggo Zakelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie