Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Eerste ervaringen
MaXMhZ
GameKeeper is vrijwel altijd bereid anderen te helpen waar hij dat maar kan. Stuur hem even een PM op mission4today.com of airwarfare.com in het engels. De voorlopers van mission4today.com hebben jarenlang op een VPS gedraaid. De eerste site (cfspilots.com) ging in 2001 online.

Niets dan een succes verhaal sindsdien.

Zippo
Ik heb zijn mail adres gevonden. Ik ben geen lid dus een pm wordt lastig.
Bedankt voor de tip.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing

MaXMhZ
email is OK denk ik. Registratie is gratis en snel. Smile

schimmel
Om 4 uur zondagmorgen hield internet er weer mee op. Mijn theorie dat het alleen om een capaciteitsprobleem zou gaan, lijkt hierdoor weerlegt. Momenteel (zondagmiddag) vrijwel geen internet, ook niet via snoer. Kinderen wanhopig omdat ze hun huiswerk niet kunnen doen en deze week toetsweek hebben. Elke keer na uitvallen wifi vraagt de computer om het invoeren van het WPA-wachtwoord. Het is toch de bedoeling dat je dat maar eenmaal hoeft in te voeren?!

kobus1960
Het antwoord op je vraag is ja.
Verder zou ik even 1200 bellen en Ziggo laten kijken of alles goed zit.
Dat kunnen ze op afstand bekijken. Capaciteit is er zat, daar ligt het niet aan.
Hou de sticker met de MAC codes bij de hand.
Wat je ook kunt doen is de modem/router helemaal vrij maken van alle bedrading,
10 minuten wachten en de hele boel weer aansluiten, wil weleens helpen.
Gewijzigd door kobus1960 op 19-06-2011 14:08

MaXMhZ
Als de WiFi verbinding tussen computer en router uitvalt, zul je opnieuw aan moeten melden. Hiervoor is eventueel het WPA password nodig.

WiFi verbindingen geven erg vaak problemen en zijn traag.

Probeer InSSIDer eens om een rustig, weining gebruikt kanaal in jouw omgeving op te zoeken, en gebruik dit in plaats van het standaard ingestelde kanaal. WiFi netwerken storen elkaar nog al eens. Ook andere zenders zoals DHCT telefoon-basis stations/handsets dicht bij een WiFi router zijn geen goed idee.
Stel ook je eigen naam in voor je netwerk (SSID).

Oops, had ik toch jouw post bewerkt in plaats van deze Kobus. Hopelijk nu weer hersteld.

Is er misschien iemand bezig door middel van bittorrents TV series of andere dingen te downloaden? na ca. 04:00 komen meestal de nieuwe serie-afleveringen online. Ook als veel mensen in de omgeving hier mee bezig zijn kan dit problemen opleveren. Ziggo helpdesk zou capaciteits problemen in de omgeving moeten kunnen zien.
VERGEET DIE WIFI PRUTTEL !
Zorg eerst dat 1 computer, bekabeld direct op de modem/router goed werkt. Je hebt, dacht ik, al genoeg problemen zonder de WiFi chaos daar aan toe te voegen. Wink
Gewijzigd door MaXMhZ op 19-06-2011 17:11

kobus1960
AngryAngryWink

schimmel
Vandaag de gehele dag vrijwel geen internet. Nu ook onderbrekingen van bekabelde verbindingen terwijl wifi in stand blijft. Momenteel (na 24.00 uur) geen problemen.

Diverse telefoongesprekken midden in het gesprek uitgevallen.

Mijn vrouw eist dat ik morgen een andere provider ga regelen.

Ziggo nogmaals bellen lijkt me weinig zin hebben: er zijn tot nu toe 3 monteurs geweest, de service-plus constateert de onderbrekingen maar zegt dat ze op afstand niets kunnen doen en ik een monteur moet laten komen, en de (laatste) monteur zegt dat hij niets kan doen omdat hij niet weet wat er mis is (d.w.z.: hij geeft toe dat uitvallen van telefoongesprekken niet hoort, maar hij heeft gewoon geen idee van de oorzaak). Dus wie zou wat moeten doen?

Verder dank voor alle adviezen, die echter onbruikbaar zijn en ook onnodig zouden moeten zijn. Draadloos internet van Tele2 heeft hier altijd probleemloos gewerkt. Draden trekken door het hele huis is geen optie (groot huis), bovendien wordt ook de bedrade verbinding onderbroken. Ook zou ik graag storingsvrij willen telefoneren. InSSIDer werkt niet op een Mac, en dit is een vrijstaand huis zonder storingen uit de omgeving; bovendien vind ik dat niet ik maar Ziggo het probleem moet oplossen. Niemand zit na 4 uur te downloaden en de telefoonbasis zal toch in de buurt van de modem moeten staan als je telefonie via internet hebt nietwaar?

Overigens erg bedankt voor alle adviezen en al het meedenken, maar mijn posting was eigenlijk helemaal niet bedoeld om hulp te vragen bij het oplossen van mijn internet-problemen. Als ik een deugdelijke provider heb, heb ik namelijk helemaal geen problemen. Mijn posting is bedoeld om informatie te verschaffen aan mensen die overwegen over te stappen naar Ziggo, en die zich vantevoren willen informeren over wat ze eventueel kunnen verwachten. Nou, in een slecht geval kunnen ze een absolute wanprestatie van Ziggo verwachten en ik hoop ze daarvoor te waarschuwen!

MaXMhZ
Erg jammer dat het niet heeft mogen baten.
Houd er wel rekening mee dat ADSL erg afhankelijk is van de afstand tot de telefoon centrale. Misschien verstandig om eerst eens te controleren op bij voorbeeld speedtest.nl (rode lijn geeft afstand aan, kruising met grafiek de max download) of hier

download snelheden die verwacht mogen worden met ADSL 2+ zijn zijn hier op wikipedia te vinden
Ik zou zeggen kijk even op de andere fora van gebruikers.eu rond om een indruk te krijgen wat er zoal gaande is bij de verschillende providers.

In ieder geval veel succes gewenst.
Gewijzigd door MaXMhZ op 20-06-2011 03:08

kobus1960
Zie voor de instellingen en mogelijkheden m'n onderschrift, doet het prima!

1353660427

En dit is ook Cool handig, zie je zelden bij providers, kunnen ze niet geheimzinnig over doen nu.

Ziggostatus
Gewijzigd door kobus1960 op 23-06-2011 01:32

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eerste ervaringen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eerste 4 maanden 50% korting (i.c.m. Alles-in-1 of Internet & Online TV). Ziggo nieuws : 1 01-08-2019
UPC ’s eerste 120.000 WiFi hotspots online WiFi, draadloos netwerk : 5 01-03-2014
eerste post Algemeen : 4 20-01-2014
Onderzoek ervaringen afstandsbedieningen. Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 10 11-10-2013
Humax iHDR-5050C (HDTV): jullie ervaringen? Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 11 27-09-2012
Advertentie