obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Zeer trage downloadspeed sinds afgelopen week, 40mbit alles in 1
BenSchepers
Hallo, wij hebben hier in Roosendaal op postcode 4702HH een 40down/4up alles in 1 abonnement. Normaal haal ik downloadsnelheden van zelfs 41mbit en upload rond de 3.7mbit, dichtbij optimaal dus.
Precies zoals wij gewend zijn van @home/essent/Ziggo hier in Roosendaal. Sinds ongeveer 15 juni is de snelheid echter enorm gekelderd, terwijl er binnenshuis niets is veranderd.
De gemiddelde downloadsnelheid ligt nu op 0.5 (bijna 100x trager!) tot 5mbit, wat ik vreemd vind, gezien de upload nog steeds netjes 3.7mbit is en de ping ook rond de 12-20ms blijft op speedtest.nl en speedtest.net
Er zitten blijkbaar ook dips in, waarbij het bijna als ISDN snelheid aanvoelt, wanneer een plaatje van 100KB 5seconde laadtijd nodig heeft.
Online shooters spelen prima, dus de ping/packetloss lijken inderdaad geen punt. Zie bijlage pingtest. De downloadsnelheid is echter belabberd en videostreams kijken is praktisch onmogelijk.

Ik kan onze postcode niet terugvinden in storingen/werkzaamheden op de Ziggo site. Alles inmiddels zo'n 20x gereset.
Sitecom router er tussenuit gegooid, PC met homeplug 'direct' op router aangesloten, zelfde resultaat. PC direct met 3 meter cat6 UTP kabel op modem aangesloten, zelfde snelheid.
Nog vreemder is dat op een willekeurig moment, ZONDER modem/router reset, de snelheid -heel soms- opeens weer terugschiet naar 41mbit, maximaal dus, op speedtest.nl/net, om x uur laten weer zo'n 50x trager te worden.

Windows7 met alle updates, AVG antivirus en Hitman Pro uitgebreide tests laten draaien. Zelfde problemen.
PC van mijn pa, tevens met Windows7, AVG en Hitman, ook hetzelfde. Optimale ping, optimale upload, maar belabberde downloadsnelheid.
Modem: Cisco EPC3212. Dit is zo'n 4 maanden oud. Nooit problemen mee gehad.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 27 2011 16:49:54:
Kan dit mogelijk te maken hebben met storingen als gevolg van een nieuwe sterke KPN zender die het coax dataverkeer deels ontregelt? http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2387
BenSchepers voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door BenSchepers op 27-06-2011 16:49
 
acjledeg
Vandaag grote storing in regio Breda, tv en internet lag er vanaf 17:00 aantal uren uit. Nu al de rest van de avond zeer trage internetverbinding. Herhaalde pogingen van resets op modem en router (2min stroom af etc.) hebben niet geholpen. Ping is normaal maar laden van pagina's, streams etc. is bijna onmogelijk.

Op de site van Ziggo staat dat de storing is verholpen, mooi niet. En natuurlijk is Ziggo vanaf 22:00 niet meer bereikbaar omdat men lekker naar huis gaat. Mooie organisatie is dat. Ik mis het oude Casema op deze momenten, waarbij je via het Casema Thuishulp chatprogramma een ICT-professional om hulp kon vragen en hij/zij je ter plekke hielp. Ook midden in de nacht.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 28 2011 08:55:47:
Probleem opgelost met een hard-reset van de modem.
Gewijzigd door acjledeg op 28-06-2011 08:55
 
eermen
Ik ben ook woonachtig in Roosendaal op 4702PP en heb hetzelfde probleem.
Volgens speedtest haal ik maar zo'n 1 - 4mbit download snelheid en tijdens de test schommelt deze nogal. Upload is meestal wel goed.

Modem resetten helpt niet. Ik heb ook m'n router er tussen uit gehaald en rechtstreeks aangesloten op m'n PC. Geen verbetering.
Helpdesk gebeld maar de medewerker zag dat de modem nog 'verbonden' was met de router, terwijl m'n PC toch echt een nieuw IP-adres had gekregen. Hij wilde me ook totaal niet verder helpen of vragen beantwoorden voordat ik de modem gereset had en de netwerk kabel opnieuw had aangesloten.
Toen ik aangaf dat hij op deze manier niet echt klantvriendelijk was hing hij gewoon op... dat is wat mij betreft voor een helpdeskmedewerker uit den boze.
Ik was niet onbeschoft ofzo, ik trok gewoon z'n verhaal in twijfel en wilde meer weten.

Maar goed, toch nogmaals geprobeerd om de modem te resetten en netwerk kabel opnieuw aansluiten. Zonder resultaat.
Ik heb opnieuw de helpdesk gebeld, deze keer werd ik een stuk vriendelijker te woord gestaan. Zij zag ook dat de modem vrij traag was.
Nu sturen ze een monteur maar ik vraag me af wat deze gaat doen als het inderdaad hetzelfde probleem is als met bepaalde zenders in Roosendaal.
TV en telefoon doen het verder prima.
Deze huizen zijn zo'n 7 jaar oud en de bekabeling dus ook. Ik ben vorig jaar November overgestapt op Ziggo en de modem (Ubee EVM3200) is dus ook nog vrij nieuw.
Dus dat het probleem komt door verouderde bekabeling o.i.d. lijkt me onwaarschijnlijk.
 
kobus1960
Je bent de zoveelste met deze problemen en ook de zoveelste
met een verhaal in een ander z'n topic, het is bijna niet meer te volgen dus, logisch.

Ziggo heeft al een mededeling doen uitgaan. Webcare heeft nog niet gereageerd hier.

Ziggo gaat gedupeerden Roosendaal kosteloos helpen
 
eermen
Bedankt!
Ik heb overigens nog niet veel meldingen gevonden die ook betrekking hebben op trage downloadsnelheid in Roosendaal, of ik gebruik verkeerde zoektermen;-). Overal lees je over de 'populaire' zenders die niet of slecht te ontvangen zijn maar niets over internet.
Ook in de mededeling die ziggo heeft doen uitgaan wordt er niet gesproken over de snelheid van het internet.
Verder heb ik ook alleen willen aangeven dat in mijn geval het onwaarschijnlijk is dat het om verouderde coaxkabels gaat.

En is het niet logisch dat ik in dit topic ook mijn probleem kenbaar maak? Deze topic gaat hier toch over!?
Hiermee is het toch voor andere met dezelfde problemen duidelijk dat het probleem hoogstwaarschijnlijk niet bij hun ligt.

Maar hierbij sorry als ik dit in het verkeerde topic plaats.
 
kobus1960
Het hebben van een eigen topic heeft het voordeel dat (misschien) wordt
ingegaan op jouw probleem specifiek.
Er zijn idd toch veel mensen met onbegrijpelijke snelheden in jouw gebied.
Die staan weer verpreidt over diverse topics, zodat het lastig is onderscheid
te maken, vandaar mijn opmerking, no offence!! Wink
 
eermen
Okee, duidelijk! Bedankt.

Hopelijk is er snel een oplossing voor het probleem!
Als ik eventueel iets meer weet van de monteur zal ik dat hier posten.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 01 2011 14:02:35:
De monteur is vandaag langs geweest.
Het probleem bleek de breedbandversterker te zijn. Er zat enige speling op de connector van de voedingskabel waardoor de breedbandversterker uit kon vallen. Hiermee zakte ook het signaal in.

De breedbandversterker is vervangen. Hiermee zijn dan hopelijk de problemen opgelost maar tot zover is de verbinding uitstekend.
Gewijzigd door eermen op 01-07-2011 14:02
 
kobus1960
Dank voor je feedback!! We horen graag of het nu stabiel blijft!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer trage downloadspeed sinds afgelopen week, 40mbit alles in 1', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
AL 2 dagen geen internet en al meerder storingen sinds ik klant ben van Ziggo in 10 weken. Klacht over Ziggo : 2 25-11-2019
Trage internet Algemeen : 4 10-11-2019
Eerste 4 maanden 50% korting (i.c.m. Alles-in-1 of Internet & Online TV). Ziggo nieuws : 1 01-08-2019
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
ZEER SLECHTE SERVICE Klacht over Ziggo : 9 01-08-2017
Advertentie