obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
rare modem ( die Ubee draadloos )
Nietes
Ik heb sinds vorige week de nieuwe Ubee draadloze modem en ingesteld en werkte goed. Doe vandaag de speedtest weer eens heb ik 2Mb down. Ikke in de modem kijken en zie ik dat kanaal 10 en 11 verdwenen zijn en met kanaal 11 had ik de beste snelheid. Modem gereset en nee geen kanaal 10 en 11 dus heb ik hem maar op kanaal 9 gezet wat 30Mb oplevert ipv de 40Mb die ik had en hoe lager het kanaal hoe lager de snelheid
Gewijzigd door Nietes op 27-06-2011 14:39
Stja Annoying
 
kobus1960
Heb je m al geprobeerd op 5 Ghz?
 
Nietes
Yep, dan vind mijn computer en laptop hem niet
Stja Annoying
 
MisterSenseo
Dus dan heb je apparatuur op 2,4 Ghz en dan zul je moeten gaan zoeken bijvoorbeeld met inSSIDer welk kanaal het minst druk is.
Lukt dat echt niet roep je "dank je wel,buren!"............en trek je een CAT6 kabel van router naar je machines en weet je zeker dat je de snelheid wel haalt.
Klinkt lullig en zeker niet de bedoeling,maar bij storing van andere kanalen door netwerken in de buurt heb je weinig tot geen keus helaas.........
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Even voor de handigheid hier te downloaden Wink, was net ff binnen voor een bak koffie Grin
Nog even dit, het wifi gedeelte van de Ubee is niet het sterkste punt, houdt rekening
met de plaatsing van het ding, is van grote invloed.
 
Nietes
Grin Ik had al gekeken met inSSIDer en het gekke is dat juist kanaal 11 het meest gebruik word hier in de buurt en ik juist daar de 40Mb wel mee haalde. Ik zou alles wel op 5 Ghz willen zetten maar geen idee hoe ik dat met de computers ( allebei draadloos ) doe. Op allebei zit een 300N ( sitecom ) adapter. Ik vind het dus JUIST gek dat ik ineens in de modem kanaal 11 niet meer kan vinden

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 27 2011 21:56:08:

Quote

Nietes schreef:

Grin Ik had al gekeken met inSSIDer en het gekke is dat juist kanaal 11 het meest gebruik word hier in de buurt en ik juist daar de 40Mb wel mee haalde. Ik zou alles wel op 5 Ghz willen zetten maar geen idee hoe ik dat met de computers ( allebei draadloos ) doe. Op allebei zit een 300N ( sitecom ) adapter. Ik vind het dus JUIST gek dat ik ineens in de modem kanaal 11 niet meer kan vinden


Edit,

Probleem gevonden, Sideband for Control Channel (40 Mhz only) stond op lower en heb hem op upper gezet en kanaal 11 was er weer
en de snelheid is weer rond 40Mb Wink
Gewijzigd door Nietes op 27-06-2011 21:56
Stja Annoying
 
kobus1960
Kijk!!, Dank voor de feedback, zo leren wij elke dag weer!!
En dat probleem had ik weer niet met lower, vandaar de kanttekening over het wireless deel. Wink
Gewijzigd door kobus1960 op 27-06-2011 22:10
 
MisterSenseo
Ja zo leren wij perfect fouten te maken whahahahahahaha
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Nietes

Quote

kobus1960 schreef:

Kijk!!, Dank voor de feedback, zo leren wij elke dag weer!!
En dat probleem had ik weer niet met lower, vandaar de kanttekening over het wireless deel. Wink


Geen dank, heeft een ander misschien weer wat aan Cool, komt misschien ooit nog wel eens een betere firmware voor dat ding
Stja Annoying
 
mikkie1981
mocht je kanaal 10 of 11 willen gebruiken moet je "802.11n mode" uitzetten. met Xpress technology in tab "advanced" behaal je alsnog een koppelsnelheid ban 54Mbps
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'rare modem ( die Ubee draadloos )', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie