Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbindingsproblemen na installatie UBEE modem
teunhaperen
Hoi,

Al enige jaren hebben wij naar alle tevredenheid Alles in één van Ziggo. Dit was altijd met een motorola modem en werkte goed. Een maand (misschien 2, weet het niet meer precies) hebben wij een nieuw WiFi modem van UBEE gehad omdat dit sneller zou werken. Ik dacht het kan nooit kwaad dus installeren de handel.

Sindsdien valt het internet er geregeld uit, soms een keer of 6 per dag, op de goede dagen kunnen we 2 weken internetten zonder te moeten resetten. Ook kunnen we dan niet meer bellen en gebeld worden, ik heb het zelfs aan een paar keer gehad dat tijdens een gesprek de verbinding verbroken werd.

Mijn pc zit met een kabel rechtstreeks op het WiFi modem (LAN1) aangesloten.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

alvast bedankt

Undertaker
Beste heer Haperen,

Heb je toevallig het systeem aangesloten zoals in mijn onderschrift ( klikkerdeklik ) staat vermeld? Dit is de beste manier van aansluiten van voor ziggo alles in 1.
Zo nee wil je dat dan aub zo aansluiten, of precies vertellen hoe de aansluiting nu zit vanaf AOP ( hoofdcontactdoos in huis ) zodat wij je misschien een duwtje in de goeie richting kunnen geven.
Met vriendelijke groet, Undertaker

teunhaperen
Bij ons zit het AOP in de woonkamer achter de TV hier staat het modem dan ook.

Bij ons zit recht op het AOP een datasplitter welke destijds bij het Motorola modem zat geleverd. Vanuit hier gaat een coax met 2 F-connectoren naar het modem.

De andere uitgang van deze splitter (standaard coax aansluiting) gaat naar de TV (analoog)

1 van de 4 LAN uitgangen van het modem gaat zoals op de tekening recht naar een PC middels een UTP kabel.
.......................................................LAN1 --> PC
....................................................... LAN2 --> Switch --> PC
..............................................................................--> PC
AOP --> Splitter --> Modem -->..................................--> PC
..............................................................................--> NAS
........................................................LAN3 --> Mediaplayer

Maar ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk. En deze gaan mij een "verhuispakket" opsturen met nieuwe kabels en splitters om deze uit te sluiten.

MisterSenseo
Laat je dan wel de nieuwe splitter weg ?
Anders vervang je bagger voor bagger.......Pfft
Misschien had je beter een interactieve tv pakket kunnen aanvragen,daar zit een Tratec breedbandversterker bij en die verhelpt het probleem.......Wink
Ook met de nieuwe apparatuur gewoon het beste aansluiten volgens "klikkerdeklik"........geeft het allerbeste resultaat in vrijwel alle gevallen.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindingsproblemen na installatie UBEE modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Verbindingsproblemen Horizon Box Klacht over Ziggo : 3 27-02-2018
Advertentie