obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW3200
jfr56
Ik heb een weerstation gekocht (Alecto WS-4500) welke ik kan aansluiten op mijn (Ziggo) Ubee EVW3200 modem, doch deze kan geen connectie maken. Uiteraard kan de Ziggo HD mij niet helpen en adviseerde om contact op te nemen met Service +, maar dat vind ik behoorlijk prijzig.. Kunnen jullie mij helpen. Ik heb de adapter van het weerstation aangesloten op een lanpoort maar de "gateway"kan niet gevonden worden. De beschrijving van het weerstation geeft voor het probleem aan: De internetunit is aangesloten op de router, maar kan geen IP-adres verkrijgen.
 
MisterSenseo
Misschien kun je met deze handleiding iets ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
jfr56
Helaas geen verbetering. In ieder geval bedankt voor je reactie..
 
MisterSenseo
Het enige wat ik je zou kunnen adviseren,geef je weerstation een vast IP in de range en subnet van je router en geef handmatig je gateway in.
Dit is iets heel anders als een computer natuurlijk.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Zippo
Kun je met dat weerstation ook data op een website publiceren? Zoiets heeft ook mijn interesse.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
por911
Beste forum leden.
Ik heb een vergelijkbaar probleem.
Zelfde weerstation WS 4500
Maar router is E-Tech WGRT04

Nog suggesties
 
MisterSenseo
Toch die installatie-cdrom gebruiken denk ik.
Het lijkt erop dat daar de kneep zit,althans zoiets las ik in die handleiding.
2 verschillende routers met hetzelfde apparaat,hetzelfde probleem,moet aan de installatie van het apparaat liggen denk ik.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
jfr56
In het weerstation kan je helaas niets invoeren.. Het is aankoppelen en wachten op verbinding (die niet komt...) en de installatie cd-rom is in principe alleen een menu die aangeeft dat hij de LAN gateway niet kan vinden... Pffff
 
MisterSenseo
Misschien dat je het kunt omdraaien.................als je ergens een MAC adres kunt vinden op je weerstation dan kun je in je router een IP toewijzen via MAC naar je weerstation,wel alles saven en rebooten,en misschien dat het dan lukt?
Ik ken het hele fenomeen niet dus ik klets ook maar wat...........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
jfr56
Helaas geen MAC adres te vinden op het weerstation.. Ik zoek door.... Bedankt voor het mee denken..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie