obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Instellen ip adres op Cisco EPC3925
SnelleEdje
Hallo,

Gisteren heb ik het pakket voor Ziggo Internet (Z2) mogen ontvangen. Natuurlijk ben ik meteen aan de slag gegaan om eea in te passen in mijn bestaande netwerk bij mij thuis. De Cisco wordt de default gateway op mijn netwerk en ik wil hem hiervoor het interne ip adres 192.168.11.254 geven. Op alle huidige devices op mijn netwerk staat dit adres al als default gateway ingesteld. Dus op deze manier kan ik met minimale omnummering mijn netwerk aan Ziggo internet "knopen".

Als ik 192.168.11.254 instel op de Cisco dan krijg ik de melding "Unacceptable DHCP Start IP address" en de instelling kan ik dus niet maken. De DHCP range staat op start adres 192.168.11.30 en ik sta volgens de instelling op de router 10 dhpc clients toe. DHCP staat vervolgens UITgeschakeld. (DHCP is al elders op het netwerk geregeld).

Enig zoekwerk leerde mij dat deze router alleen een intern ip adres accepteert dat ONDER het ingegeven start adres van de dhcp range ligt, of dhcp nou staat ingeschakeld of niet. Een .254 adres lijkt dus per definitie niet in te stellen op deze router.

Iemand enig idee hoe ik deze router toch kan instellen op het .254 adres?

Thanx.
Edwin.
 
MisterSenseo
Als je hier klikt download je de handleiding op .pdf formaat en op pagina 45 van die handleiding zie je bovenaan het lokaal IP adres,daar vul je in 192.168.11.254.
Nadat je de instellingen hebt opgeslagen moet je natuurlijk dan wel inloggen via http://192.168.11.254 .
In eerste instantie laat je dus je DHCP aanstaan.
Als je opnieuw in je router ingelogd bent kun je DHCP dan uitzetten en instellen naar wens.
Als ik goed gelezen heb dan heb je dus het IP op de verkeerde plaats geprobeerd te veranderen.....Wink

Succes ermee,met die handleiding erbij moet je er volgens mij uitkomen,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
SnelleEdje
Hoi MisterSenseo,

Dank voor het uitzoekwerk.
Het adres probeer ik idd te wijzigen op het scherm zoals op pagina 45 van de genoemde handleiding. Ik kan het ook wel veranderen, alleen niet in een adres dat hoger ligt dat het start adres van de dhcp server.

De huidige instelling is als volgt;
Local IP-adres: 192.168.11.1
subnetmasker: 255.255.255.0

Onder DHCP server:
Eerste IP adres: 192.168.1.30
Maximum aantal DHCP gebruikers: 10
(DHCP staat nu aan)

Als ik het locale IP adres nu verander in een adres boven de .30 dan krijg ik de genoemde foutmelding. Bij de huidige instelling zou je bij een locaal ip adres van .30 tm .39 een foutmelding kunnen verwachten omdat dat nog in de DHCP range ligt. Daarboven zou naar mijn mening geen probleem hoeven te zijn.

Als ik het start-adres van de DHCP range verander in .50 (met 10 DHCP clients) dan kan ik elk adres onder .50 als locaal adres instellen, maar geen enkel adres boven de .50.

Lijkt me dus een firmware issue.
Volgens mij heb ik nu de keuze tussen het wachten op een firmware update of het aanpassen van wat nummers op mijn netwerk. Omdat ik niet weet wanneer Sint Juttemus valt dit jaar (of volgend jaar) kies ik maar voor het laatste.

Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien en de gewenste instelling blijkt toch mogelijk dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Nogmaals dank.

Groet,
Edwin.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 29 2011 20:41:07:
Voutje:

Het eerste DHCP adres staat natuurlijk op 192.168.11.30.

Groet,
Edwin.
Gewijzigd door SnelleEdje op 29-10-2011 20:41
 
MisterSenseo
Tja dan zul je toch al je gateways moeten wijzigen ben ik bang.
Dit is een nadeel als je zelf je netwerk opzet........Wink
Automatisch is veel handiger,zelf doen kan stabieler werken,alleen kost het je extra werk....
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MisterSenseo

Quote

nikagl schreef:
Het is inmiddels gelukt. Je moet de DHCP server tijdelijk uitzetten, daarna kun je het Local IP Address aanpassen Smile

Ziggo rulezzzzz!

Groet,

Nika.


Kijk,en aan deze feedback hebben we heel veel natuurlijk !
Hier kunnen we weer anderen mee helpen........Wink
Dank je wel en veel plezier met je eigengemaakte netwerk........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
boo013
Hoi,

Ik heb exact het zelfde probleem met het EP3925 Cisco modem.
("Unacceptable DHCP Start IP address").
Het is een mooi modem, maar het is echt een probleempje in de firmware.
Wat ik ook probeer met de DHCP server (uit/aan etc) hij blijft aangeven dat het IP nummer van de gateway NIET boven het IP adres van de DHCP server mag zitten.
Hier is naar mijn idee geen enkele reden voor mits het elkaar uiteraard niet overlapt.
Netwerk hier dan maar ombouwen naar Gateway xxx.xxx.xxx.1 in plaats van xxx.xxx.xxx.254 zoals het nu is.

Kan niet gaan zitten wachten tot dit misschien ooit opgelost wordt in de firmware.

Groetjes,

Berto
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellen ip adres op Cisco EPC3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Advertentie