Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
downloadsnelheid laag + uitvallende modem
m0w4
De monteur is geweest maar helaas is het probleem nog niet opgelost.
Integendeel. De snelheid lijkt almaar verder te zakken. Max 22mbps
De AOP is doorgemeten en laat gewoon netjes ruim 120mb down zien.
Ik heb een ander modem gekregen. We waren het er over eens dat het lood om oud ijzer is want het nieuwe modem brengt vooralsnog niet de gewenste snelheid. Maar hij had kennelijk opdracht gekregen om toch dat nieuwe modem aan te sluiten. Hopelijk ben ik wel van de uitval af.

Wat er nu gaat gebeuren is dat het "Error team" wordt ingeschakeld.
Ik zou bericht krijgen van het "error team" wanneer het probleem is opgelost. Afwachten is niet mijn sterkste kant dus bel ik maandag maar weer met Ziggo om na te gaan hoe 1 en ander verloopt.

De nieuwe WCD heb ik nog niet binnen maar naar verwachting bleek de bestaande ook niet het probleem.

Het nieuwe modem;
Cisco epc3212
software versie: EPC3212-E10-5-v302r12901-100908cs
Hardware versie: 1.0
Firmware Build Time: Sep 8 2010 17:56:12

Na het weekeinde hopelijk meer.
 
MisterSenseo
Okee,er is mij iets totaal niet duidelijk.
Wij kunnen als moderators/administrators/beheerders van iedereen de IP adressen zien.
Jij vertelt hierboven een nieuw modem te hebben gekregen.
Dan heb je dus 100% zeker weten een ander IP adres.
Wat schetst mijn verbazing ? Jouw IP is gelijk aan al je eerdere berichten ?
Dat is dus onmogelijk als je een werkend modem afkoppelt en een ander modem aansluit en activeert.Zeker wanneer je dit binnen 48 uur doet.
Zit je misschien al die tijd via een draadloze verbinding op het netwerk van de buren ?
Dat zou wel eens kunnen verklaren waarom er helemaal niets verandert.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
m0w4
Stelletje "Big Brothers". Shock
Ik heb smakelijk om je opmerking moeten lachen. Het zou inderdaad een leuke digibeet grap zijn om "per ongeluk" op het netwerk van de buren te zitten.

Ik kan desondanks ook niet verklaren waarom ik nog steed het zelfde ip adres heb.
Gewijzigd door m0w4 op 03-12-2011 18:47
 
Monteur_kees

Quote

MisterSenseo schreef:

Okee,er is mij iets totaal niet duidelijk.
Wij kunnen als moderators/administrators/beheerders van iedereen de IP adressen zien.
Jij vertelt hierboven een nieuw modem te hebben gekregen.
Dan heb je dus 100% zeker weten een ander IP adres.
Wat schetst mijn verbazing ? Jouw IP is gelijk aan al je eerdere berichten ?
Dat is dus onmogelijk als je een werkend modem afkoppelt en een ander modem aansluit en activeert.Zeker wanneer je dit binnen 48 uur doet.
Zit je misschien al die tijd via een draadloze verbinding op het netwerk van de buren ?
Dat zou wel eens kunnen verklaren waarom er helemaal niets verandert.


of een gekloond macadress in de router Smile
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
m0w4
Toen ik een minuut of wat geleden achter m'n pc kroop zag ik tot mijn stomme verbazing dat ik "m'n snelheid" weer terug had.
1631846893
Vraag niet wat er precies is gebeurd...ik weet het niet. Het Error Team heeft z'n werk gedaan.
Toch ga ik morgen nog even na wat ze hebben gedaan en waar het probleem lag. Ik zal dat hier posten zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

De huidige opstelling is;
  1. WCD met ca. 15M kabel afstand met AOP. 't modem dus weer verplaatst van de AOP naar m'n werkkamer
  2. Breedbandversterker
  3. Modem
  4. Router

Op router zijn aangesloten;
  1. Server (draad)
  2. Werk pc (draad)
  3. Xbox 360 (draad)
  4. Labtop (draadloos)
  5. Mediacenter (draadloos)
  6. HTC Desire HD (draadloos)

Behalve de Xbox staat alles meestal tegelijk aan.
Tijdens de speedtest was er slechts geringe load.
Die breedbandversterker laat ik er maar tussen.
 
kobus1960
Kijk aan!! Dank voor de feedback Grin Zo zie we weer dat Ziggo idd
niet de problemen naast zich neersmijt maar er ook daadwerkelijk
wat mee doet. Dat dit niet altijd in het weekend kan lijkt me logisch.
Veel fun met je goeie snelheid!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'downloadsnelheid laag + uitvallende modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie