obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
downloadsnelheid laag + uitvallende modem
m0w4
De laatste 2 weken valt de modem, met name s'nachts, regelmatig uit. En is dan met geen mogelijkheid weer aan de praat te krijgen. Soms haal ik het van de stroom af. Soms ook niet. De volgende ochtend doet ie 't in elk geval weer.

Het grootste probleem is dat de downloadsnelheid fluctueert.
Met 'n beetje mazzel haal ik een gemeten 50Mbps. Maar meestal schommelt 't rond de 30Mbps.
Dus slechts een kwart van de totale snelheid. De upload zit rond de 9Mbps De Ping zit tussen de 4 en 8ms.

Het digitale tv signaal is altijd goed zonder ooit blokkerig te zijn of wat voor storing(kjes) dan ook.

In de loop van die 2 weken ben ik de gehele verbinding nagelopen; verbindingsstukken en zowel coax als netwerkkabel.
Het modem staat niet bij het AOP maar op een ander punt. Een kabellengte of 10 er vandaan.
Daar heb ik echter nooit problemen mee gehad. De verbinding is altijd maximaal geweest.
Alle kabels zaten goed vast. Nergens zit een kabelbreuk wat ik heb getest door er andere kabels op uit te proberen. Die ik leende bij buren die ook alles in 1 Extra hebben.
Ik heb het modem bij het AOP gezet. De bekabeling bij het AOP losgehaald en opnieuw aangesloten.
Ik heb de computer direct op het modem aangesloten gehad. De firmware van het modem gecontroleerd. Het modem verschillende keren gereset volgens 30/30/30 principe. Het modem + router nachtelijk ruim een half uur uitgezet.
De Tratec breedbandversterker heb ik er weer tussen gezet (AOP). Deze heb ik er ooit tussen gehad maar ik heb er nooit de meerwaarde van gemerkt en heeft er sinds 2006 niet meer tussen gezeten. Hoe minder hoe beter.

Zelfs Het modem met WCD + bekabeling van de buren aangesloten.
Dus zo'n beetje alles wat ik kon verzinnen heb ik geprobeerd. Niets mocht baten.
Gek is dat de upload wel constant hoog blijft: 9 a 10Mbps

Voorlopig staat het modem met breedbandversterker bij het AOP.


Woensdag (23-11) heb ik de klantenservice gebeld.
Hun bevinding was dat er ongetwijfeld ergens een verbinding niet in orde is vanaf het AOP.
Die moest ik eerst maar eens nagaan, het modem bij het AOP plaatsen, bla,bla.
Uiteraard aangegeven dat ik zo'n beetje alles al heb gedaan en bovenstaande verhaaltje gehouden. Volgens wat zij daar konden zien moest het wel een verbinding ergens zijn. Ze zouden me een WCD setje toesturen.

Situatie:
Ziggo Alles in 1 Extra met 120Mbps Den Haag
Ubee EVM3200: firmware 4.111.4002 , Hardware Version2.54
Router: Netgear WNDR4000 met laatste firmware.
Tussen Modem en Router zit 40cm kabel.
Modem staat ca 10M van het AOP.
 
MisterSenseo
Vervang de kabel tussen modem en router eens ?
Die 40 cm baart mij zorgen.
Vervang die eens voor een CAT5E of CAT6 van tenminste 1,5 meter,en zet dus de 2 apparaten ook zover uit elkaar.
Graag hoor ik de afloop en aangezien we allebei in Den Haag wonen zal het er wel van komen dat ik persoonlijk kom proberen te helpen.
Eerst proberen fysiek modem en router uit elkaar zetten,tenminste 1,5 meter.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
m0w4
MisterSenseo
Dank voor de Re:
De geschetste situatie bestaat al sinds 2006. Dit is altijd goed gegaan.
Cat5E kabel zit er ook al die tijd tussen.
Ik heb die de afgelopen 2 weken al verschillende keren uitgewisseld met andere Cat5E kabel.

Momenteel staat het modem zoals gezegd bij het AOP. De router staat er 'n meter of 10 vandaan.
Overigens maakt het geen verschil of de router en modem 'n halve meter, meter, 10 meter uit elkaar staan. Ook met de computer direct op het modem blijf ik de problemen houden.

Ik wacht de komst van het WCD af. Daar ga ik wat mee lopen stoeien. Ik geloof echter niet dat het wat uit maakt. In ieder geval is de medewerker van de klantenservice dan tevreden. Ik acht het echter zeer waarschijnlijk dat ik die op z'n laatst dinsdag weer spreek.
Mochten we er niet uitkomen dan lijkt 't me zeker 's goed dat je komt kijken.
 
MisterSenseo
En als de Ziggo helpdesk blijft weigeren gaan we het wel direct met iemand van het Webcareteam,in dienst bij Ziggo,regelen hoor,we hebben hier andere contacten die wel voor klanten in de bres springen en dus wel iets harder willen lopen voor hun abonnees.
Alleen kunnen/mogen/willen zij niet eerder iets doen dan dat je er met de helpdesk niet meer uit komt.
Het verhaal lijkt mij overduidelijk dat je niet zomaar iets roept en toch wel alle tips van ons hier hebt opgevolgd en uitgeprobeerd hebt,dus we kunnen wat stapjes overslaan........Pfft
We gaan die nieuwe WCD ff afwachten en als ook dat niets helpt gaan we verdere stappen proberen.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
m0w4
MisterSenseo
Ik voel me zeer gesterkt door je re:

Mijn conclussie;
  • Of de groene kabel heeft ergens een mankement. Daar kan ik echter niets mee want dat valt buiten mijn vermogen
  • De snelheid wordt geknepen. Hoewel daarmee niet het uitvallen van het modem wordt verklaard
 
MisterSenseo
Dat laatste is niet aan de orde,bij 120 Mbit moet je in ieder geval 80% of meer netto hebben.
Als er iets met de groene kabel of verder naar de wijkkast toe is dan moet Ziggo dat repareren maar daar komt een monteur achter als hij het signaal gaat meten.
Het kan trouwens met gemak aan de WCD liggen hoor,er zit electronica in en het hele probleem kan opgelost zijn met een nieuwe plaatsen,dit hebben we wel vaker meegemaakt.
Dus dat gaan we ff afwachten,ondertussen mag je me in een PB vertellen in welke wijk je woont en of dat voor mij makkelijk te doen zou zijn,op de fiets of met OV.....
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
m0w4
Wel gek dat de upload wel tussen de 9 en 10Mbps ligt. Die zou in dit geval toch ook lager moeten zijn?
Ik hoop dat het slechts de WCD is. Ik heb echter twee andere, door ziggo aanbevolen, WCD geprobeerd en zonder WCD met de groene kabel direct op een splitter die ooit is meegeleverd en ook zonder splitter.
Volgens mij is in Den Haag overal met de fiets goed te komen. Zo groot is 't nou ook weer niet tenzij je postbode bent of in de thuiszorg werktSmile
 
MisterSenseo
Ik geef je privé wel mijn telefoonnummer,als het komende week niet verbetert met die nieuwe WCD maken we wel een afspraak,kom ik er ook niet uit,is mijn trukendoos nog niet leeg......Pfft
Gewijzigd door MisterSenseo op 28-11-2011 01:39
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
m0w4
MisterSenseo hartelijk dank, ik zal er mijn voordeel mee doen.

Vandaag, zoals verwacht, opnieuw gebeld met de klantenservice.
Niet omdat ik niet geloof in die WCD maar omdat het nog niet was bezorgd. Daar zou 5 werkdagen overheen gaan.

Van de gelegenheid gebruik gemaakt of ze het modem nogmaals wilden doormeten. Nu gaf het wel een goed signaal af. Maar hier en daar wel een time-out teruggezien.
Ik had hierbij de pc direct aan het modem zitten zonder "vervuilende" router/extra kabels etc. Waarbij ik mijn neterkadapter softwarematig heb gereset (windows 7).

Ik moet zeggen dat ik nog wat heb zitten "rommelen" met 1 en ander. De verbinding is de afgelopen dagen, bij mijn weten, 1x uitgevallen.
Na wat heen en weer geklets ben ik uiteindelijk doorverwezen naar Service-plus. Die hebben bij de klantenservice een notitie achtergelaten dat het volgens hun ligt aan het modem en dat een monteur langs moest komen.
De monteur komt vrijdag middag.
Ik vermoed dat ik een ander modem krijg.
Daarna kan ik meer vertellen.
 
MisterSenseo
OK dan,dan gaan we dat eerst afwachten........Pfft
Als Ziggo een fout onderkent en er zelf aan werkt is dat altijd beter............dat wij dan daarna de fijnafstelling kunnen regelen,okee maar dan is je apparatuur in ieder geval in orde........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'downloadsnelheid laag + uitvallende modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie