Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Modem in bridgemode?
Black Tiger
Misschien staat het ergens en heb ik niet goed genoeg gekeken. Maar er zijn ook al weer nieuwere types modems etc. dus leek het me niet verstandig een topic van een half jaar oud te kicken.

Maar ik heb pas een Alles in 1 Plus aangevraagd. Daar krijg je voor zover ik begrepen heb een modem bij met draadloze aansluiting. Niet dat ik laatstgenoemde nodig heb overigens.
Is dat ook zo'n Ubee EVW3200 of is dat iets anders?

Ik vraag me namelijk af of dat in bridgemode te zetten is en zoja, of telefonie van Ziggo dan nog steeds werkt.

De reden van deze keus is dat ik zelf 2 voip telefoonlijnen naast m'n gewone prive lijn heb.
Deze wil ik graag blijven gebruiken en de Fritzbox is wel een van de beste modems om je eigen voip telefonie mee te doen. En dat werkt uiteraard het beste als deze rechtstreeks met de buitenwereld verbonden is (extern ip dus).

Iemand een idee, of misschien zelfs ervaring hiermee?

MisterSenseo
Ervaring niet,maar je kunt je EVW3200 om laten zetten in een modem alleen.......routergedeelte en WiFi gedeelte uit dus.......dit kun je door de mannen van het Webcare laten doen.
Die EVW3200 of de Cisco Wifi modem/router zal het modem zijn wat je gaat ontvangen.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

kobus1960
Waarschijnlijk komt Piotje nog langs vandaag?
Die zou wat het uitschakelen van delen EVW
betreft ook wat voor je kunnen doen.Wink

Black Tiger
Ik heb het modem nog niet binnen Kobus dus gelukkig heb ik nog even tijd.
Naar modem alleen zou mooi zijn.

Dan ben ik dan toch benieuwd of de telefonie van Ziggo dan nog wel blijft werken, want bij Telfort en Online is dat bijv. niet het geval.
Maarja die werkten met geheel andere soorten modems.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem in bridgemode?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie