obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
UBEE EVW Routerfunctie uit laten zetten, Telfoon werkt dan nog ?
Redyak
hoi,

Ik mag morgen een UBEE gaan configureren en aangezien ze aardig ver weg wonen en ik zoveel problemen lees wil ik dat routergedeelte uit laten zetten. Lekker weer een "domme" modem en dan bouw ik mijn eigen netwerlk op met een goede router.
Maar 2 antwoorden kan ik niet vinden.

- Kan dit wel met een alles in 1 , werken de telefoons dan nog wel (vroege je router in bridge dan kon je niet meer VOIPen)
- Houdt hij die instelling voor eeuwig vast (ik lees namelijk dat hij veel reset en dan terug gaat naar fabrieksinstellingen

Alvast bedankt.
 
Puma
1: Ja, VOIP blijft werken
2: Ja, instellingen worden vast gehouden.
 
Redyak
Toppie wat snel dat antwoord, kan ik morgen met een gerust hart aan de slag.
 
Bitfreak
Werkt hier ook prima,de Ubee als modem Grin
 
MisterSenseo
Ja hier ook maar misschien komt dat omdat ik een EVM3200 heb...........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Als je de EVW WiFi uitschakelt, een router op een LAN poort zet heb je
nergens last van. Zet de router op WAN Dynamic IP, en het werkt.
De EVW kan je altijd nog even benaderen met een laptop op LAN EVW.
Verder werkt ie dan gewoon als een modem, mijns inziens. Zet wel even
in de tab firewall alles uit, dan kun je in de eigen router regelen.
Met name IP flood.
 
Redyak
De hele dag bezig geweest en alles werkt naar behoren. Binnen 5 minuten is het router en wifi gedeelte eraf gegooid. Ik vraag nog aan die man moet ik hen resetten. Zegt hij het is niet nodig .............tuuuuuuuuuuuuuut . Dat deed de modem dus uit zichzelf. Die gast zal wel denken, lekkere klant flikkert hem er zo op :-).
Moesten nog wel een kabel trekken want de devolo AVplus 500 klinkt goed maar zelf in een nieuwbouwhuis kunnen ze niet (goed) werken. Ik heb zelf Devolo 200 en het is maar 1 rechtsteekse lijn vanuit de meterkast naar de uitbouw en die werkt perfect maar deze trok het niet. Max maar 10 MB/S ipv 40M/B.
 
MisterSenseo
In jouw geval zou ik die bevriende Ziggo techneut vragen om je EVW om te wisselen voor een EVM, dan ben je van het hele gezeur af........dit is een "dom" modem, geen troep eromheen en je kunt alles regelen met je router.........Wink
Gaat dat niet dan je EVW laten regelen door Ziggo dat het ook een "dom" modem wordt, WiFi en routergedeelte uitschakelen, dan heb je hetzelfde resultaat.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Bitfreak
De Fritzbox 6360 rechtstreeks op het Ziggo netwerk lijkt mij ook een leuke optie,mits ondersteuning van Ziggo.
Wink
 
MisterSenseo
Inderdaad zeg, zou een leuke alles-in-één oplossing zijn.........dan heb je net zoiets als de EVW3200 maar dan kwaliteit.........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UBEE EVW Routerfunctie uit laten zetten, Telfoon werkt dan nog ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Televisie EPG werkt niet, Geen informatie beschikbaar Klacht over Ziggo : 7 10-12-2016
Advertentie