obey-robots.txt
24 September 2018, 17:08
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 34% [17 stemmen]
34% [17 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 66% [33 stemmen]
66% [33 stemmen]

Stemmen: 50
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Port forwarding werkt niet meer

RobertJ
Ruime tijd geleden heb ik via de telefonische klantenservice van Ziggo mijn Cisco EPC3928 in bridged modus laten zetten naar mijn eigen router: Netgear Nighthawk R7000 - AC1900.

Dit is ook ruime tijd goed gegaan. Enkele maanden geleden merkte ik op dat ik van buiten mijn netwerk opeens geen poorten meer kon bereiken (camera's e.d.). Als ik op mijn eigen netwerk (WiFi of bekabeld) ben, dan werkt het wel. Ik heb lang gezocht en vanalles geprobeerd. Ik heb mijn eigen Netgear router bijgewerkt met laatste firmware, factory reset, instellingen opnieuw gezet (niet backup ingelezen), maar het mag allemaal niet baten. Geen enkele poort die ik op mijn Netgear router instel via port forwarding kan ik niet bereiken. Ik heb een andere Sitecom router geprobeerd en ook hier hetzelfde. Ik heb uiteraard ook verschillende poortnummers geprobeerd.

Enige dat ik me nog kan bedenken is dat wellicht de Ziggo Cisco EPC3928 een update of iets dergelijks heeft gehad en niet meer (helemaal) in bridged modus staat? Dat zou alles kunnen verklaren.
 
data-full-width-responsive="true">
Black Tiger
Enige dat ik me nog kan bedenken is dat wellicht de Ziggo Cisco EPC3928 een update of iets dergelijks heeft gehad en niet meer (helemaal) in bridged modus staat? Dat zou alles kunnen verklaren.

Dat is inderdaad waar ik ook al over aan het denken was. Maar dat is ook eenvoudig te controleren.
Ik ga er van uit dat als je de Cisco in Bridgemode hebt laten zetten, dat je de kabel van de Cisco op de WAN poort van de Netgear hebt aangesloten.

Als dat het geval is dan hoef je maar op je Netgear in te loggen en te kijken of deze nog steeds je externe ip op de WAN heeft, dus 84.25.xx.xx op dit moment.
Als dat niet het geval is maar je hebt daar een 192.168.178.x ip adres of ander intern ip, dan staat je Cisco niet meer in bridgemode.

Mogelijkheid nummer 2 is dat je een ipv6 ip gekregen hebt, ik weet niet 100% zeker of dat ook te zien is bij http://www.watismijnip.nl maar als dat het geval is heb je kans dat daarvoor de forwards niet meer werken.
Dan kun je eenmalig vragen aan Ziggo om te zorgen dat je weer op een ipv4 gezet wordt.

Maar mijn idee is dat de bridgemode niet meer werkt.
Greetings, Black Tiger
 
RobertJ
Bedankt voor de reactie.

Naast port forwarding problemen heb ik ook regelmatig internet drops. Als ik in de Netgear router logging kijk dan zie ik dat na een drop soms (maar niet altijd) het IP-adres 192.168.178.10 krijg. En vaak (maar niet altijd) het publiek IP (84.25.x.x) krijg.

Bij www.whatismyip.com zegt ie:

Your Public IPv4 is: 84.25.x.x
Your IPv6 is: Not Detected
Your Local IP is: 192.168.31.13
Location: Maastricht, LI NL
ISP: Ziggo B.V.
 
RobertJ
Ik heb met Ziggo klantenservice gebeld en komende donderdag komt een monteur, met voor de zekerheid een nieuwe modem.
 
Black Tiger
Dat is misschien nog het beste, want als ik al lees dat de Netgear soms het publieke ip krijgt en soms het interne ip, dan klopt er iets niet helemaal.
Als je vaker last hebt van internet drops dan zou dat ook daarop kunnen wijzen.

Een monteur kan zowel een modem plaatsen, alsook de verbinding testen, dat lijkt me wel verstandig.

Succes alvast.
Greetings, Black Tiger
 
RobertJ
Monteur is geweest. Nieuwe modem en aansluiting. Alles werkt weer perfect. Port forwarding ook. Heeft ook meteen blokjes in TV beeld opgelost. Zeer opgelucht en zeer tevreden.
 
Black Tiger
Ah mooi. Blokjes in TV is signaalstoring inderdaad.

Fijn te horen dat alles opgelost is, bedankt voor de terugkoppeling!Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
RobertJ
Ik... kan... het... niet... geloven... WEER een internet drop, ondanks alle inspanningen. En weer kreeg mijn Netgear een lokaal IP-adres (192.168.100.20) van de nieuwe Ziggo modem... Nu weet ik officieel niet meer wat te doen... Het heeft sinds de monteur weg is goed gewerkt. Port forwarding werkt ook weer. Alleen deze drop weer Sad

[DHCP IP: (192.168.31.7)] to MAC address B0:48:1A:C9Grin3:BB, Saturday, Jul 28,2018 12:28:50
[DHCP IP: (192.168.31.3)] to MAC address A0:C9:A0:C2:B9:29, Saturday, Jul 28,2018 12:28:00
[Time synchronized with NTP server] Saturday, Jul 28,2018 12:27:30
[Internet connected] IP address: 84.25.12.189, Saturday, Jul 28,2018 12:27:29
[DHCP IP: (192.168.31.8)] to MAC address E8:B2:AC:2E:88:C5, Saturday, Jul 28,2018 12:27:25
[DHCP IP: (192.168.31.7)] to MAC address B0:48:1A:C9Grin3:BB, Saturday, Jul 28,2018 12:27:21
[Internet disconnected] Saturday, Jul 28,2018 12:27:18
[Dynamic DNS] host name darktide.no-ip.org registration failure, Saturday, Jul 28,2018 12:27:06
[Internet connected] IP address: 192.168.100.20, Saturday, Jul 28,2018 12:26:50
[DHCP IP: (192.168.31.6)] to MAC address 18:B4:30:16:1E:AF, Saturday, Jul 28,2018 12:26:48
[Internet connected] IP address: 192.168.100.20, Saturday, Jul 28,2018 12:26:40
[Dynamic DNS] host name darktide.no-ip.org registration failure, Saturday, Jul 28,2018 12:26:39
[Internet connected] IP address: 192.168.100.20, Saturday, Jul 28,2018 12:26:30
[UPnP set event: Public_UPNP_C3] from source 192.168.31.12, Saturday, Jul 28,2018 12:26:20
[DHCP IP: (192.168.31.4)] to MAC address 54:60:09:30:90:56, Saturday, Jul 28,2018 12:26:20
[DHCP IP: (192.168.31.6)] to MAC address 18:B4:30:16:1E:AF, Saturday, Jul 28,2018 12:26:20
[Internet disconnected] Saturday, Jul 28,2018 12:26:20
[DHCP IP: (192.168.31.12)] to MAC address 60:5B:B4:64:16:11, Saturday, Jul 28,2018 12:26:18
[DHCP IP: (192.168.31.5)] to MAC address 6C:AD:F8:A5:39:0D, Saturday, Jul 28,2018 12:26:14
[DHCP IP: (192.168.31.4)] to MAC address 54:60:09:30:90:56, Saturday, Jul 28,2018 12:26:12
[DHCP IP: (192.168.31.3)] to MAC address A0:C9:A0:C2:B9:29, Saturday, Jul 28,2018 12:26:12
[DHCP IP: (192.168.31.2)] to MAC address 90:F1:AA:89:FE:8A, Saturday, Jul 28,2018 12:26:12
Gewijzigd door RobertJ op 28-07-2018 13:01
 
Black Tiger
NEEEJJJJJ..... da's vervelend. Sad

Heb je misschien nog een andere router die je eens kunt gebruiken om te testen? Om uit te sluiten dat de router hier niet vervelend doet?

Er is evt. ook nog een andere optie. De modem weer in router mode laten zetten. Dan het mac adres van de Netgear in Dhcp van de modem reserveren en dat ip adres ook weer in de DMZ van de modem zetten.
Of dhcp van de modem uitzetten en vast ip ingeven in de Netgear.

Zo gaat alle verkeer ook rechtstreeks naar de Netgear. Misschien kun je die in bridgemode zetten.

Of anders als switch gebruiken, dus de kabel afkomstig van de modem niet in een WAN maar in een LAN poort doen.
DHCP in de Netgear uitzetten en ip adressen door Ziggo modem laten uitgeven. Wel zorgen dat je een vast LAN ip hebt in de router zodat je hem altijd bereiken kunt voor evt. wifi instellingen.

Aangezien de modem in bridgemode staat is er namelijk altijd nog de mogelijkheid dat de router dit veroorzaakt.
Met het modem in router mode is dat beter te onderzoeken lijkt me. Of met een andere router om te testen.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo Webcare
Jammer dat de problemen weer terug zijn na het bezoek.

De IP reeks die je geeft met de .100, is niet iets wat onze modems doorgaans uitgeven zowel in of uit bridge-modus. Ik verwacht dat de verbinding met de modem wegvalt en dat je router dit adres dan vervolgens aan zichzelf toekent.

Stuur je jouw postcode en adres via een privébericht? Controleren we de modem, of deze offline is geweest en of de monteur nog iets specifieks heeft afgemeld.

Groet,
David van Ziggo
Ziggo Webcare
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding werkt niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Bij bellen niet hoorbaar voor anderen Siemens Gigaset 19 27-08-2018 10:23
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen 49 23-07-2018 15:46
Kan extra mediabox niet installeren Hardware instellingen 10 05-11-2017 20:19
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 10 08-09-2017 14:37
Ziggo Go app uitgebreid met bijna 50 extra zenders en meer Chromecast / Airplay functionaliteit Ziggo nieuws 1 26-06-2017 19:41
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| TJO75700:29:53
| Zippo00:45:10
| Ziggo Webcare00:45:40
| Black Tiger00:55:51
| nikki russel01:06:51
| tonbroekmeije...04:10:26
| Desmark06:26:05
| Gilex09:58:32
| Matty12:23:06
| MisterSenseo15:25:52
Laatste Artikelen
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
| Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

11-03-2018 14:05
kan ik hier ook afleveringen van grey anatomy vinden?

04-03-2018 13:23
Goedemiddag

03-12-2017 00:42
ga het later proberen, vanmorgen mijn moeder overleden dus nu andere zaken aan en in mijn hoofd!!!

01-12-2017 12:10
ik zie helaas weinig antwoorden en solutions voor mijn wifi probleem 😢

22-11-2017 23:15
BURPPPPPPP !!!!!!!!!!