obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
EVW 3200 en games
Yedee
bij het oude modem van Ziggo had ik geen problemen maar na de nieuwe ( ubee evw 3200) heb ik met veel spellen problemen om te verbinden online!! bijv. met Company of heroes krijg ik een nat probleem en ook met age of empires kan ik niet meer online games joinen. dit is echt irritant want ik zou niet weten waar het aan moet liggen... heb van alles al geprobeerd port forward op die games ook firewall uit enzo.. geen verbetering iemand een idee?
 
kobus1960
Zo te lezen had je met het oude modem een eigen router in gebruik.
Wat je kan doen is even 1200 bellen (helpdesk) en je EVW alleen tot
modem laten zetten. Dan werkt je oude configuratie met je router weer
zoals het hoort. Wink
 
Yedee
als het goed is hadden wij alles van ziggo gekregen modem + router kan ik proberen oude router erop te zetten? word het internet dan niet slomer?
 
kobus1960
Welk abonnement heb je nu?
Bij 120Mb heb je in ieder geval een Gb router nodig, ander verlies je idd.
Bij 40Mb kan je prima werken met een 100Mb router en 54Mb WiFi.

Om jouw probleem helemaal op te lossen ga ik er toch vanuit dat je het
beste Ziggo je Ubee dom kan laten zetten, dus alleen modem. Bij 120Mb
heb je een Gb N router nodig om de volle snelheid te benutten.
Bij 40Mb kan je uit met een 100Mb G router prima uit de voeten.

Welk type oud modem heb je nog liggen?
 
Yedee
heb 40mb internet oke, geen oud modem meer haha! naja ik probeer het eerst zo wel tis wel raar dat de ene modem wel laat connecten in games en deze dan weer niet naja in ieder geval bedankt!! Wink
 
kobus1960
Oke je hebt de EVW met 40 Mb.
Dan kun je je vorige router perfect gebruiken.
Mocht het niet lukken (nogmaals) even 1200 bellen en
vertellen dat je je EVW alleen als modem wil gebruiken.
Je router weer op LAN 1 aansluiten en alles is als voorheen.

Succes!!
 
MaXMhZ
Ik zou met gamen niet via WiFi werken.

WiFi zal extra tijd in beslag nemen (hogere ping), en extra bandbreedte gebruiken voor de benodigde overhead.

Vergeet alle firewalls en Anti-Virus software even tot je verbinding hebt. Ook Windows en de router hebben een firewall - Niet vergeten Wink
 
Yedee
ik heb nog een vraagje als ik portforwarden wil via de router en ik kijk daarna of de port openstaat is hij dus nog steeds gesloten.. werkt die portforwarding wel dan? bij ziggo bedoel ik dan!
 
MaXMhZ
Naast dat de poort ge-port-forward moet zijn, moet hij ook in ALLE actieve firewalls (Windows, beveiligings software, EN router), openstaan en communicatie doorlaten.

Ook sommige AV scanners kunnen roet in het eten gooien - uitschakelen dus.
 
Black Tiger
Nou... AV scanners uitschakelen met open poorten zou ik dus nooit doen. Hooguit om even te testen of daar de oorzaak ligt. Maar daarna weer vlug aanzetten en goed configureren.

Ik neem aan dat je dat ook bedoelde.Wink
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'EVW 3200 en games', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
TP-Link Access Point achter Ubee 3200 modem werkt niet Hardware instellingen : 3 10-07-2015
Ubee 3200 simple html+cgi example probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 12-12-2014
weet niet veel van modems, hoe forward ik bij ubee evw 3200 en dat die ook werkt. Algemene computer en software vragen. : 5 25-11-2014
Linksys EA6400 router achter UBEE UVW 3200 Hardware instellingen : 12 23-09-2014
Advertentie